לכבוד יום הולדתו ה- 44 של איציק זוהר, האתר הרשמי חוזר לרגעים הבלתי נשכחים

מקום חמישי

מכבי ת"א – צפרירים חולון 0-1

הליגה הלאומית, 95/96

חמש נקודות יתרון בפסגה, ארבעה מחזורים לסיום וכל מה שנותר הוא לא לעשות טעויות שיגרמו לצלחת אליפות שנייה ברציפות לחמוק מבין הידיים. שבוע אחרי הניצחון במשחק העונה מול מכבי חיפה, הצהובים חזרו לאצטדיון בלומפילד כדי לארח את צפרירים חולון שנאבקה על חייה בליגה. בחיפה וירושלים המתינו בכמיהה לדיווחים מהמשחק ואחרי מחצית מאופסת התחילו לעשות את החישובים בנוגע לצמצום הפער ופתיחה מחודשת של מאבק האליפות. אבל אז הגיע אלי דריקס שניער מעליו שני מגינים ומסר את הכדור לאיציק זוהר, הקשר הטעה את המגן שלו עם רגל ימין ובעט בשמאל פצצה שנעצרה רק ברשת הגבוהה של האורחת. קור הרוח של זוהר שמר את הנקודות בבית והחזיר הרבה אוויר לריאות של האוהדים.

מקום רביעי

מכבי חיפה – מכבי ת"א 2-1

חצי גמר גביע המדינה, 95/96

עוד לפני שריקת הפתיחה, המפגש בין שתי הקבוצות הטובות בליגה נתפס בעיני רבים כמשחק בו תשייט המנצחת אל הזכייה בגביע. חיים רביבו, בעונת שיא בכדורגל הישראלי, העלה את החיפאים ליתרון בדקה ה- 31 לפני שקלינגר התרומם לנגוח את השוויון שלוש דקות להפסקה. הצהובים היו טובים יותר ובדקה ה- 77 הצליחו לממש את היתרון. איציק זוהר התנהל עם הכדור 25 מטרים מהשער, הניף את רגל ימין האימתנית שלו וירה כדור שניתז משחקן הגנה לרשת של רפי כהן. אבל האירוע הבלתי נשכח במשחק בכלל לא היה קשור לכדורגל. שמונה דקות לסיום זוהר ביצע עבירה על אייל ברקוביץ' והאחרון בתגובה משך באשכיו של הקשר והורחק. הקהל של מכבי חיפה לא היה מרוצה מההרחקה והחל להשליך חפצים לעבר זוהר שבתגובה זרק לכיוון היציע בחזרה והורחק גם הוא. מסתבר שמערבוב של צהוב וירוק יוצא אדום.

מקום שלישי

מכבי ת"א – בית"ר ירושלים 2-3

הליגה הלאומית, 90/91

עוד לפני שהספיק לכבוש צמד ועם מאזן של חמישה שערים בלבד בשנתיים, איציק זוהר חגג את השלושער הראשון שלו בקריירה. בית"ר ירושלים, בעונה שהסתיימה עם ירידה לליגה הארצית, הספיקה להוציא כדור ראשון מהרשת עוד לפני שהשעון השלים 60 שניות. רבע שעה מהפתיחה זוהר הכפיל את התוצאה ואת המאזן האישי שלו, אבל אז המארחת נרגעה. רונן שוויג צימק את התוצאה לפני ההפסקה ואיתן מזרחי כפה שוויון עשרים דקות בתוך המחצית השנייה. שלוש דקות לסיום המשחק איציק זוהר עשה את המעבר מצעיר עם פוטנציאל לכישרון ממומש, כבש שער ניצחון דרמטי וסומן כדבר הגדול הבא.

מקום שני

מכבי נתניה – מכבי ת"א 3-0

הליגה הלאומית, 91/92

אחרי 13 שנים ללא אליפות, מכבי תל אביב חמושה באורי מלמיליאן, אלכסנדר אובארוב, אבי נימני וכמובן גם איציק זוהר, יצאה לנתניה בשביל להביא אליפות. אבי כהן הירושלמי הספיק להדביק בעיטת פנדל לעמוד של קובי בלדב לפני שהשופט, שלמה שחר, הצביע בפעם השנייה בתוך שש דקות על הנקודה הלבנה. איציק זוהר החליט לקחת אחריות ובעט כדור חזק לפינה הימנית של השער. זוהר המשיך להיות הפעיל במגרש, בדקה ה-52 הוא בעט בעוצמה כדור חופשי מ- 27 מטרים לקורת השער ואבי כהן הירושלמי המשיך את הכדור החוזר לרשת. ביציעים עוד התאפקו מלחגוג, אז זוהר השלים צמד בבעיטה מחוץ לרחבה ונתן את האות לפתוח בחגיגות.

מקום ראשון

מכבי ת"א – הפועל ת"א 0-2

גמר גביע המדינה, 93/94

בפסגת המצעד עומד רגע אחד בו 30,000 צופים נדמו למשך פחות משניה וכל מה שאפשר היה לשמוע הוא את החיכוך של הכדור עם הרשת. ההצגה הכי טובה בעיר הפכה לחגיגה ארצית כשמכבי והפועל תל אביב נפגשו במעמד הכי מרגש שיש לכדורגל הישראלי להציע. זה היה הערב של איציק זוהר שזכה להניף לראשונה בקריירה את גביע המדינה, אבל בעיקר זכה להכרה כבועט הטוב בליגה של אותן שנים. חמש דקות מפתיחת המחצית השנייה מכבי תל אביב זכתה לכדור חופשי כ- 35 מטרים מהשער של באקו. הזעקות של השוער לארבעה שחקנים בחומה נשמעו עד קצוות האצטדיון, אבל לא אצל שחקני ההגנה שלו. זוהר ניגש לבעיטה, עשה שניים וחצי צעדים והדביק כדור אדיר לרשת של הפועל. בהמשך קלינגר הוסיף עוד אחד, קבע את תוצאת המשחק וזכה לחגוג עם הגביע, אבל גם אחרי שהחגיגות נרגעו והאוהדים עזבו את האצטדיון, הרשת של מירוסלב באקו עדיין המשיכה להתנועע.