בהפועל ת"א הנוכחית רק דבר אחד בטוח, ששום דבר אינו בטוח

בעונה האחרונה

העונה האחרונה של הפועל ת"א הסתיימה ברגשות מעורבים. אמנם הקבוצה השיגה את הכרטיס לאירופה כמצופה ממנה, אך את הפרחים אפשר לשלוח לעירוני ק"ש שזכתה בגביע המדינה והקנתה את הזכות לקבוצה שדורגה במקום הרביעי. האדומים דורגו כקבוצה ההתקפה הפוריה בליגה אחרי מכבי ת"א, אך ספגו את מספר השערים הגבוה שלהם בעשרים העונות האחרונות. השיא הגיע בקיץ האחרון לגזרת הרכש, מצד אחד הקבוצה האיבדה את עומר דמארי, הכובש המצטיין שלה, ומצד שני הצליחה לשמור על הקפטן שלה גילי ורמוט. רגשות מעורבים כבר אמרנו?

דו"ח מצב

שלושה ניצחונות, שני הפסדים ותיקו מול בני סכנין עמוק בתוספת הזמן. עדיין אי אפשר לסמן מגמה ברורה או להעריך לאן תלך העונה של הפועל ת"א, אבל אחרי גל נבואות הזעם מהקיץ כל תוצאה פחות מקטסטרופה מתקבלת על הדעת. החניכים של אסי דומב גברו על מכבי נתניה, הפועל חיפה והפועל פ"ת שנחותות מהם על הנייר והפסידו למוליכה הגאה עירוני ק"ש. הפנצ'ר, לדעת כל הדעות, הגיע דווקא בהפסד הביתי לבית"ר ירושלים, דבר שלא קרה יותר מדי בשנים האחרונות.

מאמן: אסי דומב

על הנייר אסי דומב עשה את המסלול המתבקש אל כיסא המאמן של הפועל ת"א. הוא החל כסקאוט של אלי גוטמן במועדון, יצא לתקופת התחשלות קצרה בהפועל כפ"ס וחזר לוולפסון כעוזרם של יוסי אבוקסיס, פרדי דוד ורן בן שמעון. בקיץ האחרון החליטו במועדון שזה הזמן של דומב לעמוד בחזית ומינו אותו לתפקיד מאמן הקבוצה במקביל למינויו של אייל ברקוביץ' כמנהל מקצועי. מי שבונה על חוסר הניסיון היחסי של דומב וודאי יחשוב אחרת בעקבות הנתון הבא: אסי דומב שותף כשחקן ב- 15 דרבים במהלך הקריירה, ניצח בעשרה, סיים ארבעה בתיקו והפסיד רק פעם אחת.

עזבו:

אחת ההחלטות הראשונות של אייל ברקוביץ' הקיץ היתה להפוך את הביטוי "להחליף חצי סגל" ממונח למציאות. מה זה חצי סגל? וודאי אתם זוכרים את הניצחון ההירואי 2-3 מהעונה שעברה. הפועל ת"א פתחה בין היתר עם בוריס קליימן, אוראל דגני, סלים טועמה, עומר דמארי, שמעון הרוש ובריאן גרזיצ'יץ' שעזבו הקיץ כמו פטר אורלנדיץ' ובסרט עבדורחימי שנכנסו כמחליפים באותו משחק. חוץ מהשמונה, רועי גורדנה עבר להפועל ב"ש והספיק לכבוש שלושה שערים, אורי כהן הצפין להפועל עכו וזאב חיימוביץ' כבר ניצח בבלומפילד עם בית"ר ירושלים. ניר לקס ורן יצחק עברו לליגה הלאומית וברנקו איליץ' הספיק לערוך כבר שלוש הופעות עם פרטיזן בלגרד באירופה ליג.

הצטרפו:

סארי פלאח ושובל גוזלן הגיעו בהשאלה ממכבי חיפה אחרי עסקה שנמרחה הרבה מעבר למצופה. הניגרים הרמוני איקנדה ופרנסיס בנג'מין הגיעו מגוברלה האוקראינית והארטלנד הניגרית בהתאמה. שלומי אזולאי הגיע מבית"ר ירושלים, משה אוחיון מאנורטוזיס פמאגוסטה ותום אלמדון עבר מהספסל הכתום של בני יהודה לספסל האדום. בנוסף, בהפועל ת"א החליטו לעבות את הסגל דרך שחקנים צעירים ובעלי פוטנציאל כמו פיליפ אבו מאנה, חאטב עוביידה, אביב דדו, אריאל לזמי ועומר פרץ.

שימו לב ל: שובל גוזלן

אחרי שלוש שנים של "אין אנד אאוט" בין קבוצת הנוער של מכבי חיפה לקבוצה הבוגרת, שובל גוזלן תקע יתד בליגת העל. בעונה האחרונה הוא כבש 6 שערים ב- 25 משחקים בהם שותף וזה בהמשך ישיר לעונה האחרונה שלו בנוער בה כבש כמות משוגעת של 28 שערים. העונה גוזלן כבר כבש מול הפועל חיפה בליגה והוסיף עוד אחד בגביע הטוטו. עם משחק ראש איכותי, התמצאות ברחבה ושף כמו גילי ורמוט מאחוריו, גוזלן הופך באופן טבעי לכתובת העיקרית במשחק ההתקפה של הפועל ת"א.