רגע לפני המשחק בסמי עופר (ב', 20:55), נזכרנו בשלושה מפגשים בין הקבוצות שהשאירו טעם צהוב ומתוק בסוף. דריקס, נמני, תורג'מן ודגו מחכים לכם בכתבה

המפגשים בין מכבי תל אביב ומכבי חיפה הולידו לא מעט משחקים אשר נכנסנו להיסטוריה המפוארת של שתי הקבוצות. רגע לפני שמכבי תל אביב עולה לכר הדשא של 'סמי עופר' למשחק החמישי העונה מול הירוקים, החלטנו להחזיר אתכם לשלושה משחקים אלטרנטיבים שנערכו בין המועדונים.

1991/2: מכבי ת"א – מכבי חיפה 1:2 – איצטדיון רמת גן

אחרי שנים בהם השליטה בליגה הייתה יותר ירוקה מצהובה, נחתו שחקני מכבי חיפה של שלמה שרף באצטדיו רמת גן, כשמולם הקבוצה החדשה והרעננה של המאמן אברם גרנט. פתיחת עונה צולעת של הצהובים ליוותה את שחקניו של גרנט לקראת המפגש בידיעה שניצחון על הירוקים יכול להיות סימן דרך ברור לקראת הבאות.

בדקה ה-29 איל ברקוביץ' העביר כדור גאוני לטל בנין שחלף בקלות על פניו של אלכסנדר פולוקארוב ולא התקשה לכבוש מקרוב מול שורה אוברוב. חיפה ירדה למחצית ביתרון 0:1, אבל פגשה יריבה שונה לחלוטין עם פתיחת המחצית השנייה. שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, אלי דריקס, בכדור שהותיר את הגנת חיפה לא מוכנה, מצא את אבי כהן מול צ'אנוב. כהן לא התבלבל וגילגל את הכדור בקלות פנימה. 1:1. הלחץ של הצהובים גבר וכעבור שתי דקות בלבד אבי נימני השלים את המהפך. דריקס, ששיחק עם הגב לשער, בישל את השני אחרי שהכניס כדור לנימני שהניף את רגל שמאל ובעט לפינה הימנית של צ'אנוב ופנימה. בסיום המשחק הצהובים רשמו ניצחון חשוב שנתן הרבה רוח גבית לקבוצה של גרנט שבסיום אותה עונה זכתה בבאליפות ראשונה מזה 13 שנה.

Driks

2002/3: מחזור 14 מכבי חיפה – מכבי ת"א 3:2 אצטדיון קריית אליעזר

"מכבי תל אביב מביאה קהל שמקווה לנס ולהמשך המאבק שלו על התואר גם בעונה הזו". כך פתח יורם ארבל את השידור המשחק בו אירחה מכבי חיפה את מכבי תל אביב בקרית אליעזר בעונת 02/03. השדר הותיק לא טעה בתיאור המצב  באותו זמן, כאשר מכבי לא הצליחה לעלות על דרך המלך החל מתחילת העונה. רבים סברו שלאחר ההפסד של הצהובים לירוקים בבלומפילד, חיפה בדרך לאליפות. המשחק בקרית אליעזר במחזור ה-14 היה זה שטרף את כל הקלפים.

כבר בדקה העשירית הייתה זו הקבוצה של ניר קלינגר הראשונה להבקיע באותו משחק. פנדל לזכותה של מכבי תל אביב נשרק לאחר נגיעת יד של אריק בנאדו. את הפנדל ניגש לבעוט ברוך דגו ועם הרבה דיוק הכניע את דודו אוואט מהנקודה הלבנה. 0:1 בדקה העשירית לצהובים. לא עברו חמש דקות משער היתרון, ואיגביני יעקובו איזן את התוצאה מהצד השני.

עם תחילת המחצית השנייה, היה זה שוב דגו שהיה מעורב בשער לזכות מכבי, כאשר העביר רוחב נהדר במתפרצת קטלנית שהסתיימה ברשת מרגליו של אנדראס פרוחננקובס.1:2 למכבי תל אביב בדקה ה-46. הדקות האחרונות של המשחק היו מרתקות במיוחד כאשר בדקה ה-81 אדורם קייסי הצליח להשוות שוב את התוצאה מכדור קרן. בדקה ה-84, הגיע רגע הקסם של המשחק, ואולי של העונה. בעיטת שוער ארוכה של לירן שטראובר הגיעה עד לראשו של תורג'מן שנגח לאחור כדור שהגיע לפרוחננקובס. החלוץ הלטבי כדרר לאורך הקו והעביר כדור רוחב נהדר לתורג'מן, שדחק מקרוב והעלה את מכבי ל2:3 שהיווה גם את תוצאת המשחק.

המשך העונה של הצהובים היה מרתק לא פחות מאותו משחק, כאשר גם בסיבוב השלישי הצליחו הצהובים לנצח את חיפה בבלומפילד. בתום עונה קשה ומלאת תהפוכות, סיימו שתי הקבוצות עם אותו מספר נקודות, כאשר הפרש השערים נטה לזכות מכבי תל אביב והביא אליה את תואר האליפות. 

Dego

1995/6: אפריל מכבי חיפה- מכבי ת"א 3:1 – אצטדיון קריית אליעזר

קריית אליעזר אירח לא מעט מפגשים נהדרים ובעונת 95/96 במחזור ה-26 הגיע פרק נוסף בהיסטוריה המפוארת של המפגשים בין מכבי תל אביב למכבי חיפה. חמישה משחקים לסיומה של העונה, הגיעו הצהובים לקרית אליעזר וסיפקו משחק שנכנס לפנתיאון הצהוב.

מכבי חיפה הייתה הראשונה לעלות על לוח התוצאות. כדור קרן של הירוקים יצר ערבוביה ברחבה אותה הצליח לנצל משה גלאם עם בעיטה חזקה שהוסתה על ידי רוני לוי, ונכנסה לשערו של שורה אובארוב.

עם פתיחת המחצית השנייה, החניכים של קשטן יצאו עם רוח קרב למשחק. בדקה ה-53 הצליח אלי דריקס לנצל אסיסט של אבי נמני ולהשוות את התוצאה כאשר הוא שולח את הכדור לפינה השמאלית של השער. בדקה ה-62 הגיע מהלך גדול של דריקס שעבר שני שחקנים ושוער. הכדור התגלגל אל עבר ניר קלינגר שמצא עצמו לבדו ברחבה כדי לדחוק את הכדור פנימה ולהפוך את התוצאה. בדקה ה-81 חתם אבי נמני את התוצאה לאחר בישול של חיים חג'ג'. נמני היתל בניר דוידוביץ' ובעט את הכדור מתוך הרחבה אל הרשת של החיפאים.

מכבי של דרור קשטן ניצחה את חיפה בחוץ ועשתה צעד אדיר לכיוונה של אותה אליפות שהגיעה באותה עונה היסטורית.