מכבי תל אביב מקימה את המועדון על מנת להוקיר את פועלם ותרומתם של שחקני העבר להיסטוריה של מכבי ת"א מתוך מודעות לחשיבות הוקרת ההיסטוריה והאנשים שלקחו חלק פעיל ביצירתה. המועדון וההנהלה שלו מודעים לחשיבות הוקרת ההיסטוריה והאנשים שלקחו חלק פעיל ביצירתה.

ועדה מיוחדת המורכבת משלושה שחקני עבר (צביקה רוזן, בני טבק ואלון נתן) נבחרה על מנת לקבוע את הקריטריונים למועדון שחקני העבר במקביל לניהול הפרוייקט. הוועדה תהיה אחראית בין היתר על הקצבMTA__1427893467_Negative0684ת כרטיסים למשחקיה הביתיים של מכבי ת"א עבור שחקני העבר, כרטיסים אשר יוקצו ע"י המועדון במיוחד למטרה זו.

'מועדון שחקני העבר' יעסוק בין היתר בדאגה לרווחתם של שחקני העבר בשיתוף פעולה עם המועדון ובנוסף, ייקח חלק מרכזי באיסוף חומרים היסטוריים שיאפשרו להרחיב את ארכיון מועדון מכבי תל אביב.

בעיטת הפתיחה של 'מועדון שחקני העבר' תתרחש עם הסגל של עונת 95/96 שהוזמן יחד עם המאמן דרור קשטן למשחק הליגה הקרוב נגד הפועל רעננה. ברשימת השחקנים שיגיעו נמצאים גם ויקטור מורוז וייבגני קשנצב, שיוטסו לארץ במיוחד להשקת 'מועדון שחקני העבר'.

ב-21 לאפריל 20 שחקני עבר נוספים יגיעו כאורחי המועדון לאיצטדיון 'סמי עופר' לחצי גמר גביע המדינה נגד בני סכנין. ב-17 למאי קבוצה נוספת של שחקני עבר יתארחו באירוע הגאלה השנתי של המועדון.

מנכ"ל המועדון, מרטין ביין, אמר לאתר הרשמי: "למועדון הכדורגל מכבי ת"א היסטוריה ענפה ומפוארת. השקת 'מועדון שחקני העבר' לא רק שיכבד את הישגי העבר אלא גם יוקיר את אלו שלקחו חלק ביצירת ההיסטוריה ויהווה את הליבה של המועדון בהמשך ההתפתחות וההתקדמות שלו".