אצטדיון: סמי עופר (30,000)

מאמן: רנה מולנסטיין (הולנד)

המאמן ההולנדי שנחת בסמי עופר בתחילת העונה על חשבונו של רוני לוי שפוטר, מחזיק בקריירה ארוכה מאחורי הקווים. מתפקיד מאמן קבוצות נוער בהולנד ובקטאר, ועד לאימון קבוצת הנוער של מנצ'סטר יונייטד, עוזר מאמן שפרגוסון בין העונות 2007-2013, ואימון פולהאם. בשנים שלפני הגעתו לחיפה, תפקד כיועץ לקבוצת פילדלפיה מה-MLS.

רנה מלנסטיין

רנה מלנסטיין (צילוםם: פייסבוק רשמי מכבי חיפה)

את משחק הבכורה שלו על הקווים מולנסטיין פתח עם ניצחון 0:1 בדרבי גביע הטוטו נגד הפועל חיפה. בהמשך רשם ניצחון 0:1 נוסף, הפעם במחזור פתיחת הליגה על הפועל תל אביב. בכלל, עם המאמן ההולנדי הירוקים רשמו את פתיחת העונה הטובה שלהם מהשנים האחרונות עם 9 נקודות וניצחון על האלופה הפועל ב"ש 1:2.

עובר ושב: 

עוד לפני בואו של מולנסטיין ערכו הצהובים לא מעט שינויים בראשם גיוסו של המנהל המקצועי הנורווגי של חיפה, תור-כריסטיאן קרלסן. מעבר לזה הירוקים נפרדו מלא מעט שחקנים בולטים בוניהם, טאלב טוואטחה, חן עזרא, יוסי בניון, סטויקוביץ', אוראל דגני, רומאריו פירס ואופיר קריאף.

מנגד, ההחתמה הראשונה של קרלסן הייתה החלוץ האוסטרלי – יהודי, ניקיטה רוקאביצה, שהגיע מבית"ר ירושלים, ועד כה כבר רשם 4 שערים ב-14 הופעות. בנוסף הצטרף לקבוצה רועי קהת, אקס הצהובים, שנחת מהליגה האוסטרית. קמיל ואצק הצ'כי, גארי קגלמאכר, מריו מוסה המגן השמאלי הקרואטי, פיראס מוגרבי שהגיע אחרי עונה נהדרת בבני סכנין ועד כה כבש 5 שערים ובישל שער נוסף. והשוער השני עומרי גלזר, שנחשב להבטחה והגיע מהפועל רעננה.

אקסים ומכרים: 

האמת, שאם יש קבוצה שאוהדי מכבי מכירים לא מעט משחקניה האי מכבי חיפה, ולא בגלל שמדובר במועדון בכיר. שלושה שחקנים שלבשו צהוב בעבר לובשים היום את המדים הירוקים: גילי ורמוט, שהצטרף לחיפה באמצע העונה שעברה וכבר פגש את מכבי. רועי קהת, שגדל במחלקת הנוער של מכבי ואף הספיק לרשום קדנציה בקבוצה הבוגרת, הצטרף לחיפה בקיץ אחרי עונה באוסטריה. 14457486_1239696249405507_5943037012968546915_n

ומעל כולם, אם יש שחקן שהאוהדים של מכבי יזכרו לו חסד הוא החלוץ, אלירן עטר, שלא פתח את העונה בגלל פציעה אך צפוי לעמוד לרשותו של מולנסטיין כבר במשחק הקרוב.

תחילת העונה:

פתיחת העונה של חיפה הייתה מהמאכזבות שידע המועדון עם ההדחה בסיבוב הראשון של מוקדמות הליגה האירופית על ידי נומה קאליו בדו קרב פנדלים. מעט לאחר ההפסד הזה, הגיע המהלך שהוביל לפיטוריו של רוני לוי ומינויו של רנה מולנסטיין.

חיפה של המאמן ההולנדי הותירה עד כה רושם חיובי, אך לא הצליחה עד כה לייצר רצף ארוך של ניצחונות. אחרי ניצחון במחזור הפתיחה 0:1 על הפועל תל אביב וניצחון על הפועל באר שבע 1:2, רשמו שחקניו של מולנסטיין הפסד 0:1 לבני סכנין ובשני המשחקים האחרונים התקשו לנצח ורשמו שתי תוצאות תיקו מול מכבי פ"ת  (2:2) ומול עירוני קריית שמונה (0:0).

זכוכית מגדלת: פיראס מוגרבי 

פיראס מוגרבי

פיראס מוגרבי (פייסבוק רשמי מכבי חיפה)

לא מעט שחקני מפתח יש לחיפה בחלק הקידמי של הקבוצה, וכעת עם חזרתו של אלירן עטר לעניינים בהחלט מדובר בחוליה מאיימת במיוחד. עם זאת, אחד השחקנים שבמכבי קרוב לודאי ישימו לב יהיה החלוץ, פיראס מוגרבי, שכבר ידע למצוא לא מעט חורים בהגנה הצהובה בעונות האחרונות ולכבוש.

החלוץ המהיר, שגם מוביל את טבלת הכובשים של חיפה עם חמישה שערים ובישול, יודע להגיח גם מהכנף וגם כחלוץ בודד, ומסוכן בייחוד בהתקפות מפתרצות ובכדורי עומק ופה ההגנה של מכבי תצטרך להיות עירנית.