היסטוריה בקטנה

גינצבורג (משמאל) ודריקס ()

בוני גינצבורג נולד בתל אביב בדצמבר 1964 בתל אביב וכבר בגיל 8 החל את קריירת המשחק שלו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. במחלקה זיהו את הפוטנציאל של הנער האתלטי והגבוה ושתפס את עיניהם בין הקורות, ובגיל 16 הפך להיות השוער הצעיר ביותר שעמד בשער הקבוצה בליגה הראשונה, כשעבר בהצלחה את טבילת האש הראשונה שלו בדצמבר 1980 בניצחון 0:1 על הפועל רמת גן.

בעונת 1984/85 הושאל למכבי פ"ת עימה סיים במקום השני. היכולת הטובה שהציג באותה העונה הובילה אותו עונה לאחר מכן ללבוש בחזרה את אפודת השוער במכבי תל אביב.

את התואר היחיד שלו במדי מכבי זכה גינצבורג ב-1987 כשזכה בגביע המדינה עם הצהובים, כשבמקביל היה מהבולטים בנבחרת ישראל בטורניר הקדם אולימפי לקראת סיאול 1988. אחת מההופעות הגדולות של גינצבורג בשער הנבחרת היה במשחקי קדם טורניר המונדיאל באיטליה 1990, בצמד המפגשים נגד נבחרת קולומביה. ההופעות המוצלחות הפכו את גינצבורג לשוער הראשון שעוזב את הארץ והצטרף לקבוצת הפאר הסקוטית, גלזגו ריינג'רס בשורותיה שיחק במשך שנתיים.

גינצבורג ערך 144 הופעות במדי מכבי ושיחק גם במכבי חיפה, בית"ר ירושלים, בני יהודה, עירוני אשדוד, מכבי יבנה, בית"ר תל אביב, מכבי פ"ת, הפועל אשקלון, הפועל כפר-סבא.

הרגע הגדול:

09 ביוני 1987. אצטדיון רמת גן, מכבי תל אביב ומכבי חיפה במעמד נשיא המדינה בקרב על תואר גביע המדינה. גינצבורג היה שותף לאחד ממשחקי הגמר הגדולים ששוחקו בישראל. גינצבורג אולי נאלץ להוציא שלוש פעמים את הכדור משער הקבוצה, אך בדו בקרב הפנדלים הוא סיים עם ידו על העליונה. צפו:

ארון הגביעים עם מכבי תל אביב:

גביע המדינה: 1986/87

הופעות בנבחרת: 68 הופעות