מכבי תל אביב תחל מחר (חמישי ב-21:00) את העונה באופן רשמי. הצהובים יעלו למבחן ראשון כשיארחו באיצטדיון בנתניה את טיראנה האלבנית למשחק הראשון מבין שניים במסגרת סיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. הערב קיימה הקבוצה מסיבת עיתונאים לקראת המשחק בה התייחס המאמן לשינוי בתפקידו הקיץ ולמשימה שמצפה לו ולשחקניו.

על ההחלטה להפוך למאמן:
"זו החלטה שהתקבלה אחרי גמר הגביע. דיברתי עם הבעלים, על הנקודה בה אנחנו נמצאים, וחשבנו שזו ההחלטה הנכונה עבור שני הצדדים. הייתי מנהל מקצועי 5 שנים, זה הרבה זמן, כנראה יות5ר ממה שחשבתי. חשבנו שזה הזמן הנכון. העובדה היא שאני מאמן חשוב, זה הכיוון, וכל מה שהיה לא רלוונטי. זו ההחלטה ואנחנו שלמים איתה ב-100 אחוזים. שנינו הרגשנו נוח לגבי זה אחרי שיחה שהיתה לנו. קשה להסביר למה בדיוק זה קרה, אבל זה קרה".

מה תרצה לראות כמאמן?
"אני מבין שאנחנו עובדים עבור תארים, אבל אי אפשר שתארים יהיו חזות הכל. הגענו לגמר הגביע אבל לא ניצחנו. העניין העיקרי עבורי זו האינטנסיביות של השחקנים, לראות רצון אמיתי לנצח משחקים. זה מה שארצה להביא לקבוצה, רעב לניצחונות".

על הניהול מקצועי:
"ברור שהפוקוס שלי יהיה יותר על מה שקורה על המגרש. המנכ"ל החדש יהיה מעורב מאוד בנושא המשאים ומתנים. זה טוב שאוכל להתרכז יותר במה שקורה על הדשא, אבל דברים לא ישתנו יותר מדי".

על הפרסומים לגבי ברצלונה:
"אני כאן כי אני רוצה להיות מאמן. ברצלונה לא הציעה לי להיות מאמן".

 

למה דווקא עכשיו?
"זו הכיוון שנוח לי איתו. מה שבטוח הוא שבינואר זה לא היה הרגע הנכון עבורי ועבור המועדון. עכשיו אחרי ההכנות לעונה שכבר עשינו זה זמן טוב יותר".

על המשחק מול טיראנה:
"זה המשחק הראשון, ההכנה אליו מסובכת כי קשה מאוד עבור חלק מהשחקנים לחזור כמעט ללא מנוחה. עבורנו זה סוג של עונש כי לא זכינו בגביע. אנחנו מתרכזים בעצמנו ובמשחק שלנו".

על העזיבה של בן חיים:
"נצטרך למצוא דרך להסתדר בלי טל בן חיים. היתה לו אפשרות לעזוב, התכוננו לרוב התסריטים. הוא היה טוב, הוא שחקן מיוחד ואחר. עכשיו נצטרך לעבוד על מציאת דרכים למלא את החלל".

מה אבא שלך היה אומר על זה?
"אבא שלי היה אמור לי 'לך אחרי האינסטינקטים שלך. דיברנו על זה הרבה".