מכבי תל אביב תפגוש הערב את סלביה פראג למשחק הביתי האחרון שלה העונה בשלב הבתים של הליגה האירופית. לקראת ההתמודדות, חזרנו אל דפי הסטטיסטיקה של המפגש הקודם מול היריבה בבירת צ'כיה כדי להדגיש כמה מהנקודות המרכזיות שעלו ממנו על המאבק בין הקבוצות.

המשחק מול סלביה פראג, שפתח את שלב הבתים, היה כזכור די מתסכל לאחר שמכבי שלטה במרבית שלבי המשחק, אך לא הצליחה למצוא את הרשת. מבט על דף הסטטיסטיקה גם מראה כי למרות ששיחקו בחוץ מול יריבה איכותית, הצהובים הצליחו להחזיק בכדור ב-62 אחוזים מהזמן לעומת 38 אחוזים של הצ'כים. השליטה הצהובה התרחשה לכל אורך ההתמודדות עם 63 אחוזי החזקה בכדור במחצית הראשונה ו-62 אחוזים בשנייה. עיקר הלחץ הגיע בדקות 60-75 כאשר הכדור היה ברגלי שחקניו של ג'ורדי קרויף 72 אחוזים מהזמן. 

במשחק הקודם מול סלביה מכבי שיחקה כזכור במערך של 3 בלמים במה שאיפשר לשני המגינים, אופיר דוידזאדה ושרן ייני, חופש התקפי רב יותר. כתוצאה מכך, דוידזאדה סיים את המשחק עם כמות מסירות המפתח הגבוה ביותר בקבוצה (5 מסירות מפתח). בנוגע לייני שקיבל תפקיד התקפי מהרגיל, העמדה הממוצעת שלו היתה קדמית מאוד כפי שניתן לראות בתמונה המצורפת (מספר 13), שני רק לוידאר קיארטנסון ואלירן עטר. כמובן שהמשחק הפעם שונה מבחינת מכבי, שעשויה להגיע אליו בצורה שונה ובמערך שונה.

לא מעט התקפות של הצ'כים באותו משחק הגיעו דווקא מהמרכז, כאשר שני שמות הבולטים גם היו קשרי האמצע מירוסלב סטוך ויוזף האסבאואר, שנכנס כמחליף. שניהם ייצרו 3 מסירות מפתח כ"א, הכי הרבה בקבוצה. בנוסף, סלביה גם ייצרה 30 התקפות מהמרכז, בדיוק כמו מספר ההתקפות שלה מאגף שמאל (שלה) וקצת יותר מ-27 ההתקפות שלה מאגף ימין. לעומתה מכבי תקפה בעיקר משני האגפים (44 התקפות מימין ו-38 משמאל לעומת 28 התקפות מהמרכז).

נקודה נוספת הקשורה לעניין זה מראה את שילוב המסירות בין השחקנים. סלביה כאמור לא התרכזה בהנעת כדור אלא העדיפה לשחק קדימה במהירות. לעיתים קרובות קומבניציית המסירות השכיחה ביותר היא בין שחקני ההגנה או בין שחקן הגנה לשחקן קישור. אלא שבמשחק הקודם שילוב המסירות השכיח ביותר היה בין הקשר האחורי סוצ'ק לקשר ההתקפי ז'מרהל (13 מסירות), כאשר גם האחרון (מספר 8) וגם הקשר ההתקפי סיקורה (מספר 6) הרבו לשחק באמצע לצד החלוץ תומאש נסיד (27), כפי שאפשר לראות בתמונה המצורפת.