פרי גיים

אחרי שזכתה בגביע הטוטו ביום חמישי, למעלה מ-4,000 אוהדי מכבי עלו לבירה למשחק חוץ שפתח את הסיבוב השני בליגת העל נגד בית"ר ירושלים. על רקע איבוד הנקודות של באר שבע והפעל חיפה בצמרת, השחקנים של קרויף יודעים ששלוש נקודות חוץ עשויות להיות קריטיות בהמשך מאבקי הצמרת העונה.

מחזור 14: בית"ר ירושלים – מכבי ת"א | תקציר

 

המאמן בחר לערוך מספר שינויים בהרכב. אופיר דוידזאדה הפצוע נעדר. מן העבר השני, אי דסה ערך בכורה בהרכב הראשון לראשונה מאז ששב מפציעה. ייני פתח במרכז הקישור יחד עם ריקן וגולסה. מיכה, עטר ובלקמן סגרו

מחצית ראשונה

דקה אחת בלבד עברה עד שאבי ריקן הניף את רגל שמאל אחרי הורדת כדור של בלקמן וכבש את הראשון לצהובים. 0:1 למכבי. ריקן בשער ליגה שלישי העונה. לראשונה בבעיטה מתוך הרחבה.

הצהובים המשיכו ללחוץ מכיבוש השער את שערו של שושן וניסו להכפיל את התוצאה. איתן טיבי בדריבל לא אופייני כמעט וכבש את אחד משערי העונה.

בדקה ה-42, ניק בלקמן, שבישל את הראשון, התרומם להגבהה של אלי דסה ונגח כדור שטייל על קו השער. החלוץ הבריטי לא ויתר ומקרוב דחק פנימה. 0:2 למכבי. בישול ראשון לדסה. עטר היה יכול לכבוש את השלישי עם סיום המחצית הראשונה אך נעצר אצל שושן באחד על אחד.

מחצית השנייה

הצהובים לא ערכו שינויים בהרכב. דקות ראשונות במחצית השנייה ואלי דסה כמעט וכבש את השלישי לצהובים. בדקה ה-55 בית"ר הצליחה לחזור למשחק אחרי בעיטה חופשית מושלמת של פריירה מ-16 מטרים. 

בדקה ה-67, ערך קרויף את החילוף הראשון במכבי. באטוקיו נכנס על חשבונו של איל גולסה. בדקה ה-71, שוינפלד נכנס במקומו של אלירן עטר. קרויף רצה לשמור על התוצאה ובחר להכניס את חוסה רודריגס על חשבונו של ריקן, ששתי דקות לפני כן רשם החמצה ענקית כשבעיטה שלו מ-10 מטרים נעצרה אצל השוער. בית"ר עוד ניסתה להשוות אך ללא הצלחה ובסיום המשחק מכבי חוזרת עם שלוש נקודות חשובות מהבירה.