שנות החמישים נחשבות בראייה היסטורית לאחת התקופות המוצלחות בתולדות מכבי ת"א. מדובר למעשה ב"תור הזהב" הראשון של הצהובים שבמהלך העשור הראשון של המדינה זכו בלא פחות מ-5 אליפויות וגם הוסיפו 4 גביעי מדינה לארון. למעשה, מכבי הוכתרה לאלופה העונה הראשונה של הליגה הבכירה לאחר קום המדינה כשזכתה בתואר בעונת 1949-50.

צפו: יוסף גולדשטיין מדבר על מכבי בשנות ה-50

סיפור חייו של יוסל'ה גולדשטיין

מכבי בשנות ה-50 ()

תחת הנהגתו של המאמן האגדי ג'רי בית הלוי מכבי של אותן שנים היתה מכונה משומנת שגילתה עליונות במשך זמן רב. אחד השיאים של התקופה ההיא התרחש בעונת 1953-54. העונה ההיא זכורה כעונה הראשונה בה זכתה מכבי בדאבל לאחר קום המדינה ובסך הכל כעונה השניה בתולדות המועדון, אחרי עונת 1946-47, בה זכתה באותה שנה גם באליפות וגם בגביע.

בימים ההם שחקנים היו מבלים בדרך כלל תקופה רבה באותה קבוצה. מכבי ההיא התבשלה במהלך שנות ה-50 ביחד ובשנה זו, כאשר ההבנה בין השחקנים היתה כמעט עיוורת, מילאה במידה רבה את מלוא הפוטנציאל שלה. השמות שכיכבו בסגל של בית הלוי נכנסו מזמן לפנתיאון של המועדון בזכות ההצלחות הרבות.

ב-1953-54 אפשר היה למצוא בהרכב של מכבי שחקנים אגדיים כמו השוער אברהם בנדורי, ובהמשך את שחקני השדה נח רזניק, שאול מתניה, ישראל חליבנר, איציק שניאור, בנימין רבינוביץ', שמואל (פפו) ישראלי, יוסף גולדשטיין, יוסל'ה מרימוביץ', צבי סטודינסקי ושייע גלזר.

הליגה של אותה עונה כללה 22 מחזורים, כאשר על כל ניצחון הוענקו 2 נקודות, בניגוד לנהוג כיום. מתוך 44 נקודות אפשריות הצהובים צברו 38. מאזנם היה 16 ניצחונות ו-6 תוצאות תיקו. הקבוצה של בית הלוי לא הפסידה אפילו פעם אחת. למרות שהכדורגל בימים ההם היה ידוע כהתקפי מאוד מכבי ספגה לאורך העונה רק 11 שערים (הכי מעט בליגה) וכבשה  59 (הכי הרבה בליגה). מי שהגיעה למקום השני באותה עונה היתה מכבי פ"ת עם 32 נקודות.

בגמר הגביע מכבי פגשה את מכבי נתניה, שסיימה את הליגה במקום ה-7. הקבוצה הצהובה מתל אביב לא נתנה למעמד להשפיע עליה יותר מדי ועם 0:4 מוחץ בגמר השלימה עונה חלומית. שייע גלזר כיכב באותו משחק עם צמד, כאשר חליבנר וסטודינסקי כבשו את שני השערים הנוספים.

בסיום אותה עונה אף קיימה מכבי משחק ידידות יוקרתיים מול לאציו האיטלקית שהגיע לארץ לצמד מפגשים. הצהובים הצליחו להתמודד עם האיכות של הקבוצה מאחת המעצמות של הכדורגל העולמי, אך נכנעו 3:1 במשחק הראשון ו-1:0 במשחק השני. שנה לאחר מכן יצאה מכבי למשחק ידידות מול לאציו בבירת איטליה, רומא, ושם כבר הסתיים המפגש בתיקו – 0:0.