לא מעט אנשים טוענים ששנות השמונים ברחבי העולם היו אפורות משהו. נכון או לא, עבור מכבי תל אביב העשור ה-4 מאז קום המדינה היה אפור בהחלט. אחרי שבמשך השנים זכו בשלל תארים, בשנות השמונים הצהובים חוו תקופה מתסכלת. על אף ציפיות גדולות בפתיחת עונות, פעמים רבות לא הצליחה הקבוצה לעמוד בהן ובסופו של דבר הציגה יכולת שלא הספיקה כדי לאיים באמת על הצמרת הגבוהה של הליגה. התוצאה היתה עשור שלם ללא זכייה בתואר האליפות (תקופה שנמשכה למעשה עד עונת 1991/92) – לא משהו אליו היו רגילים במועדון המעוטר ביותר בישראל.

בפרקים הקודמים: 

למרות השנים השחונות, האוהדים הצהובים זכו לנחת ב-1986/87. מי שאימן את הקבוצה באותה עונה היה המאמן שמעון שנהר, שלאורך הקריירה אימן בקבוצות רבות בליגה הבכירה ובנוסף זכור לרבים גם מהקדנציה יוצאת הדופן בנבחרת מיקרונזיה. בסגל של מכבי באותה עונה הופיעו השוער בוני גינצבורג ושחקני שדה ידועים כמו אבי כהן, מנשה שמעונוב, חי קרייס, אלון נתן ומשה גריאני. אלי דריקס היה בורג מרכזי בחלק הקדמי, בו גם היה חלק משמעותי לבני טבק הוותיק יותר.

בכל הקשור לליגה, הצהובים רשמו עונה לא רעה כאשר סיימו במקום השלישי. מצד שני הם לא ממש הצליחו לאיים על האלופה בית"ר ירושלים שזכתה בתואר בפער ניכר של 15 נקודות מהמקום השני (בני יהודה) ו-19 נקודות ממכבי. אלא שהטעם המתוק הגיע מההופעה בגביע המדינה. בחצי הגמר פגשה מכבי את אותה בית"ר ירושלים שפינטזה על דאבל, רק שלאלון נתן היו תוכניות אחרות. שער במבצע אישי נהדר שלו היה גולת הכותרת בניצחון 0:2 יוקרתי על היריבה מהבירה, כאשר אלי דריקס כבש שער משלו. את התחמושת הכבדה שמר דריקס לגמר מול מכבי חיפה.

אלפי אוהדים מילאו את יציעי איצטדיון רמת גן ב-9 ביוני 1987 ועל הדשא נפגשו מכבי ת"א ומכבי חיפה. מספר שנים קודם לכן היו השתיים שותפות לאחד ממשחקי הגביע הגדולים בתולדות הכדורגל הישראלי. משחק שהסתיים ב-4:4 מטורף לאחר הארכה וניצחון צהוב בפנדלים. הפעם, במעמד שיא מקומי, הצהובים והירוקים המשיכו את המסורת בדרך למה שעד היום נחשב לאחד מגמרי הגביע הגדולים בתולדות המדינה, ולדעת רבים – הגדול שבהם. 

3:3 הראה לוח התוצאות בסיום 120 דקות אדירות. גריאני ודריקס כבשו פעמיים לזכות מכבי, פעמיים הצליחה חיפה לחזור מפיגור ובהארכה גם עלתה ל-2:3 משער של זאהי ארמלי. 7 דקות לסיום ההארכה דריקס השלים צמד עם אחד משעריו הגדולים בקריירה – מספרת וירטואוזית ששלחה את המשחק לדו קרב פנדלים. שם שחקני מכבי היו אלה שעמדו בלחץ, בני טבק כבש את הפנדל המכריע (3:4) ושלח את הצהובים לחגוג גביע מתוק במיוחד – ה-16 בתולדות המועדון. צפו בשערים ובבעיטות ההכרעה מאותו משחק היסטורי: