המשחק המרכזי של המחזור ה-30 בליגת העל יפגיש הערב (21:00) את מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים למשחק שייערך במגרשם הביתי של הירושלמים – איצטדיון טדי.

מחזור 14: בית"ר ירושלים – מכבי ת"א | תקציר

מבחינת מכבי, מדובר במשחק בו תנסה להתאושש מפתיחת הפלייאוף העליון המאכזבת ותקווה להשיג ניצחון בכורה לאחר 3 הפסדים. ערב המשחק למכבי יש 55 נקודות שממקמות אותה במקום הרביעי, כאשר שחקניו של ג'ורדי קרויף צריכים את הנקודות גם בכל הקשור למאבק על המקום באירופה מאחר ומכבי נתניה, החמישית בטבלה צימקה את הפער ובמאזנה 52 נקודות כעת.

כזכור, בפתיחת הסיבוב השני מכבי ת"א הגיע לטדי ויצאה עם ניצחון 1:2 שהיה אחת מנקודות המפנה של העונה. לאחריו יצאו שחקניו של קרויף לסיבוב שני בו השיגו את המאזן הטוב בליגה. הערב שחקני מכבי יעלו למגרש כשהם לובשים את החולצה המיוחדת שהושקה לרגל חגיגות ה-70 לישראל וישובו לשחק בצבעי כחול ולבן שאפיינו את הקבוצה בעשורים הראשונים. 

מהעבר השני בית"ר ירושלים מגיעה למשחק לאחר 1:1 מול בני יהודה במחזור הקודם והפסד להפועל ב"ש מחזור אחד לפני כן. ערב המשחק הקבוצה של המאמן בני בן זקן מדורגת במקום השני בטבלה עם 60 נקודות. מבחינת הסגל, על פי הפרסומים בכלי התקשורת אנטואן קונטה ודוד קלטינס שנעדרו לאחרונה צפויים לעמוד לרשות בן זקן. לעומתם, ז'אורז'יניו נמצא בספק ואילו המגן השמאלי מרסל הייסטר צפוי להיעדר.

לקראת המשחק אמר מכבי ג'ורדי קרויף: "זה רגע לשחקנים עם אופי, שחקנים רעבים, מי שראוי לקבל דקות יקבל אותן. אנחנו חייבים להראות גאווה. לא לקחנו נקודות במשחקים הקודמים, לא עשינו את מה שצריך לעשות ונענשנו. מעל הכל נצטרך להביא אופי, כבוד ועבודה קשה". 

הקשר דור פרץ דיבר גם הוא במסיבת העיתונאים ואמר: "תמיד יש מקום לשפר, בתקופות כאלה אנחנו רואים שיש הרבה מה לשפר וברור שאנחנו מדברים על זה. מחר זה משחק חשוב שצריך להביא בו 3 נקודות וזה מה שמעניין אותנו".

קצת מספרים

בית"ר תגיע כאמור לאחר תיקו והפסד, אך עד להפסד לב"ש הירושלמים לא הפסידו ב-10 משחקים רצופים וניצחו ב-8 מתוכם.

– הפסד הבית האחרון של בית"ר היה למכבי ת"א (בסיבוב השני העונה)

ב-3 מתוך 4 המשחקים האחרונים בין הקבוצות ניצחה קבוצת החוץ, משחק נוסף הסתיים ב-1:1. הפעם האחרונה בה ניצחה הקבוצה שאירחה היתה בתחילת 2017 (0:1 לבית"ר בטדי).