אחת המטרות של אקדמית הנוער היא לקדם ולעצב שחקנים צעירים לקראת הקבוצה הבוגרת. מאחורי הקלעים עובדים במרץ הצוות המקצועי של המחלקה כדי לעזור לשחקנים לממש את עצמם. הכירו את האנשים שעומדים על הקווים ואחראים על התפחות השחקנים במחלקת הנוער של המועדון.

אליעזר בן אהרון

מאמן קבוצת: נערים א׳ (U17).
מספר השנים כמאמן כדורגל: 12 שנים.
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת האימון:״כשהבן הקטן שלי התחיל לשחק כדורגל התעניינתי יותר על פיתוח שחקנים צעירים וזה משך אותי לעשות קורס מאמנים. בנוסף כשחזרתי למגרשים כדי לראות אימונים של הבן שלי נתקלתי באנשים שהתעניינו בעצה מעצם היותי שחקן עבר. תמיד אחרי קבלת תשובה או שיחה היו אומרים לי אתה צריך להיות מאמן "חבל עלייך“.
מספר השנים כמאמן במועדון: 7 שנים.
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה״אני מאמין שיחד עם השיטה, אנחנו מתקרבים לרמת אימון ופיתוח שחקנים ומאמנים שנהוגה ברמות גבוהות שלא הייתה נהוגה בארץ בעבר. אישית אני מרגיש מאמן הרבה יותר טוב בשנתיים האחרונות.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים: ״עבודה קשה וסבלנות – "עבודה קשה תנצח כשרון אם הכישרון לא יעבוד קשה", ראיתי הרבה שחקנים כישרוניים שלא עבדו קשה ובסופו של דבר לא הצליחו, לעומת זאת חוויתי שחקנים עם פחות כשרון שעבדו קשה וזה השתלם להם בסופו של דבר.
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״חי את עולם הכדורגל 24 שעות ביממה והמידע זורם באופן טבעי״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי?
״ישנם מספר שחקנים שכיום משחקים בשתי הליגות הבכירות, שחקנים כמו: אור דסה, יעקוב בריהון, גבי קניקובסקי, חביב אוחיון ועוד. אני מאמין שמהשנתונים 2000 ו-2001 יגיעו לבוגרים לא מעט שחקנים (מהשנתיים האחרונות).
מודל לחיקוי: ״לא קיים מישהו ספציפי. אוהב לקחת דברים שמתאימים לאישיות שלי ממגוון מאמנים או אנשים, אני מנסה להיות מקורי תמיד״.
קבוצה אהובה בעולם: ״אין. אני אוהב לראות קבוצות עובדות ומתואמות עם אנרגיות והתלהבו״.
משחק היסטורי שנחרט בזיכרונך: ״מילאן – ליברפול, גמר לידת האלופות 3:3״.
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״בתקופת הנעורים שלי הייתי גולש גלים וחי את החיים סביב הים. עוד אחזור לזה, הבטחתי לעצמי״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״כרגע אין לי את הרצון להיות מאמן בוגרים. אני שואף להיות המאמן הטוב ביותר בארץ לשחקני נוער. אני מאמין שהסיפוק מגיע דרך גידול ופיתוח שחקנים שמגיעים לליגות הבכירות. לדעת שיש שחקן שגדל אצלך, שהיית אחראי על פיתוחו כשחקן  ויש את הסיכוי שיגיע לליגות הטובות בעולם – זו הגאווה הכי גדולה. אני מאמין שיש לי את היכולת, הרצון והתשוקה להגיע למטרה הזאת״.

אלירן מזרחי

מאמן קבוצת: ילדים א' דרום (U14S).
מספר השנים כמאמן כדורגל: 7 שנים.
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת האימון: ״תמיד כדורגל היה הדבר שאני הכי אוהב אז ההחלטה היתה קלה״.
מספר השנים כמאמן במועדון: 6 שנים.
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה״הפילוספיה מייצרת שפה אחידה בכל שלבי הפיתוח של שחקנים במחלקה מגיל מאד צעיר ועד קבוצת הנוער, דבר שהוא מקובל ונהוג בעוד מחלקות נוער מובילות באירופה וגם לדעתי זאת הדרך הנכונה, אין ספק שבהיבט הטכנולוגי וגם בהיבטים נוספים המחלקה הפכה מקצוענית יותר״.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים: ״זאת שאלה מאד כללית ואפשר לקחת אותה להרבה היבטים: טכני, מנטאלי, טקטי, פיזיולוגי ועוד… אני מאד מתחבר כמאמן לצד המנטלי/פסיכולוגי ולדעתי הדבר הקריטי ביותר זו הטמעה במישור המנטלי, לא משנה כמה מוכשר תהיה בלי מוסר עבודה גבוה ויכולת להתעלות מעל קשיים לא תצליח להפוך לשחקן מקצועני״.
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״אני מאד אוהב ללמוד ולהעשיר את הידע שלי, אני חי את המקצוע בכל רגע במשך היום ולא רק שאני מגיע לאימון״. היום יש זמינות להרבה מאד תכנים באינטרנט ובכלל, אז הרבה יותר קל ללמוד מהמאמנים הגדולים ביותר. בנוסף, אני מגיע להשתלמויות וקורסים שונים, מנסה תמיד לחשוב איך אני יכול להשתפר, מתייעץ עם מאמנים אחרים במחלקה ובכלל שיש להם יותר ניסיון ממני״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי?
״השחקנים בקבוצות הגיל שאימנתי עדיין במחלקות נוער ולא הגיעו לגיל בוגרים, אבל אין לי ספק שכמה מהם עוד יגיעו רחוק״.
מודל לחיקוי: ״פפ גארדיולה- מאמן ששם דגש על כל פרט מהגדול ועד הקטן ביותר, פרפקטציוניסט שתמיד מצליח לחדש ולגרום לקבוצות שלו להראות מאומנות יותר מכל קבוצה אחרת.
קבוצה אהובה בעולם: ״אין קבוצה מסוימת- כרגע אני הכי נהנה לראות את פ.ס.ז ומצ'סטר סיטי״.
משחק היסטורי שנחרט בזיכרונך: ״הדרבי לפני 4 שנים שפאולו סוזה רץ אחרי ערן זהבי עם כל השחקנים״.
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״מאד אוהב לשחות״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״להתקדם כמה שיותר בקבוצות הגיל של המועדון, כמובן שהחלום זה לעבוד בצוות אימון בליגת העל״.

חמאדה מרעי

מאמן קבוצת: טרום ילדים ב׳ דרום(U10S) ומאמן טכניקה.
מספר השנים כמאמן כדורגל: חמש שנים.
הדבר שגרם לך להתחיל בקריירת האימון: ״אחרי שעברתי פציעה קשה בקרסול במשחק גביע הטוטו ולא הצלחתי לחזור לשחק, החלטתי להיות מאמן כדורגל כדי שאוכל לעזור לילדים להתקדם ולתת להם את הכישורים שלא היו לי בתור שחקן כדורגל צעיר. שמחת החיים מאז ומתמיד הייתה כדורגל ורצית שהשמחה תחזור אליי״.
מספר השנים כמאמן במועדון: 4 שנים.
מה דעתך על השינוי החדש שחל במחלקת הנוער? הפילוסופיה החדשה והשימוש בטכנולוגיה: ״לדעתי חל שינוי חיובי במועדון בשנתיים האחרונות. השחקנים עובדים בשיטה מסוימת שגורמת להטמעת תובנות שתלווה אותם לכל החיים – הפילוסופיה מצויינת שמשקפת את כל הדברים הקשורים לכדורגל״.
מה לדעתך הכי חשוב להטמיע בשחקנים צעירים כדי שיתפתחו לשחקנים מקצוענים: ״כישרון לא מספיק ורק על ידי עבודה קשה מצליחים״.
כיצד אתה פועל כדי לשפר את עצמך ויכולת האימון שלך?
״לומד מהעמיתים שלי ומאמנים בחול, אני מנסה לקחת את הדברים הטובים שמאפיינים אותם״.
האם יש שחקן שעבר תחתיך שהצליח בכדורגל הישראלי? ״מקווה שבעתיד יהיה״.
מודל לחיקוי: ״מאמן פפ גווארדיולה, שחקן אנייסטה״.
קבוצה אהובה בעולם: ברצלונה.
משחק היסטורי שנחרט בזיכרונך: 6-1 פאריס נגד ברצלונה
ספר לנו משהו שאנחנו לא יודעים עליך שלא קשור לכדורגל: ״לטוס לחול עם חברים״.
איפה אתה רואה את עצמך בעוד 10 שנים: ״לפתוח מועדון כדורגל כדי לעזור לצעירים להתקדם ולהיות שחקנים בכירים בארץ״.