מכבי תל אביב תפגוש ביום חמישי הקרוב (20:00) את פרנצווארוש ההונגרית במשחק הגומלין בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. שער של אלירן עטר בתוספת הזמן קבע 1:1 דרמטי במפגש הראשון שנערך בבודפשט ולקראת הגומלין החשוב בנתניה צללנו אל דפי הסטטיסטיקה כדי לבדוק מה אפשר ללמוד מהם על המשחק הראשון.

דומיננטיות צהובה
עם איצטדיון מפואר וקהל ביתי דוחף פרנצווארוש היוותה יריב לא פשוט כבר ב-90 הדקות הראשונות של המפגש שלכאורה היה שקול. למרות זאת, הסטטיסטיקה מראה שהשחקנים של ולדימיר איביץ' הצליחו לשלוט במשחק בחלקים רבים שלו. אחרי רבע שעה ראשונה עם החזקת כדור די שיוויונית, מכבי לקחה את השליטה במשחק בדקות הבאות ובסך הכל החזיקה בכדור 65 אחוזים מהזמן לעומת 35 אחוזים של יריבתה. בין הדקות ה-45 ל-75 הצהובים העלו הילוך וגילו דומיננטיות גדולה עם החזקת כדור ב-72 אחוזים מהזמן. 

נתון נוסף ומשמעותי יותר שמראה על עליונות של הקבוצה מתל אביב היה מאזן הבעיטות לשער. בעוד הקבוצה הביתית הצליחה לאיים על השער של פרדראג ראיקוביץ' 6 פעמים, מהם 3 בעיטות למסגרת, שחקני מכבי עשו זאת 16 פעמים לאורך 90 הדקות עם 5 בעיטות למסגרת. ככל שחלפו הדקות הלחץ של האורחת גבר וברבע השעה האחרונה ייצרה הקבוצה 5 איומים לעבר השער של פרנצווארוש, כשבסופו של דבר אחד מהם, הבעיטה של עטר, גם מצא את הרשת.

השחקנים הבולטים של פרנצווארוש
אחד השחקנים המשמעותיים של פרנצווארוש במשחק בבודשפט היה הקשר האורגוואי פרננדו גוריאראן. מספר 27 של ההונגרים היה פעיל מאוד וסייע לקבוצתו לפתוח את המשחק בעזרת יכולת כדרור מרשימה. גוריאראן ביצע לאורך ההתמודדות לא פחות מ-11 דריבלים, כש-9 מהם גם היו מוצלחים, הרבה יותר מכל חבר אחר לקבוצה שלו. חלק מאלה שבוצעו בחלק המגרש של מכבי עזרו להונגרים ליצור חצאי הזדמנויות שקידמו את המשחק שלהם בו כאמור לא החזיקו בכדור ברוב הזמן.

עוד שחקן שהיה פעיל בצד ההתקפי של ההונגרים היה הקיצוני הימני רולנד וארגה. על אף העמדה שלו בכנף תרשים (בתמונה) של העמדה הממוצעת שלו מראה שהוא היה השחקן הקדמי ביותר של ההונגרים. בנוסף הוא היה שחקן פרנצווארוש שניסה להכניס הכי הרבה כדורים לרחבה עם 11 מסירות כאלה לאורך 90 הדקות, 4 מהן מדוייקות.

בכל הקשור למשחק הגובה, השחקן הבולט ביותר של ההונגרים בקטגוריה הזו היה החלוץ האיסלנדי קיארטן פינבוגסון שהצטרף הקיץ לקבוצה. פינבוגסון שמתנשא לגובה של 1.90 מטרים היה מטרה לכדורי גובה רבים מצד חבריו ולאורך ההתמודדות היה מעורב בלא פחות מ-26 מאבקים אוויריים, מתוכם 11 מוצלחים. מדובר בכמות גדולה משמעותית מיתר שחקני פרנצווארוש, כשהשחקן הבא בקטגוריה (לוברנציץ') היה מעורב ב-9 מאבקים אוויריים (6 מוצלחים).