אחרי שנה וחצי של הפסקה, הדרבי התל אביבי חוזר. מכבי תל אביב תארח הערב (א', 21:00) את הפועל תל אביב לקרב עירוני מסקרן במסגרת חצי גמר גביע הטוטו, שיערך באיצטדיון בנתניה.

מדובר בדרבי התל אביבי הראשון מאז הניצחון 0:1 של הצהובים על האדומים בינואר 2017, במשחק שהתקיים במסגרת ליגת העל. בנוסף, מכבי היא מחזיקת גביע הטוטו מהעונה שעברה ויודעת כי היא רחוקה 2 משחקים משיחזור אפשרי של ההישג. 

 

מבחינה מקצועית, החבורה של המאמן ולדימיר איביץ' תגיע להתמודדות לאחר שגברה ביום חמישי האחרון 1:2 על פיוניק ועלתה לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. למכבי מצפה לו"ז צפוף וכבר ביום חמישי הקרוב היא תתמודד נגד סרפסבורג הנורבגית בפלייאוף וביום הראשון הבא תחל את הליגה במשחק ביתי נגד מכבי חיפה.

מהעבר השני, הפועל תל אביב חזרה העונה לליגת העל לאחר שנה בליגה הלאומית. האדומים הגיעו לחצי הגמר לאחר שהעפילו משלב הבתים של גביע הטוטו בזכות ניצחונות על בני יהודה, הפועל רעננה ומ.ס אשדוד ותיקו 1:1 נגד מכבי פ"ת.

הקשר הצעיר דן גלזר, שגדל במחלקת הנוער של המועדון, אמר לקראת המשחק הערב: "הדרבי חשוב לנו ולקהל. זה משחק חשוב מאוד למועדון. אנחנו מרגישים את האווירה באימונים ורוצים להרגיש את עוצמה של האוהדים. שיחקתי בדרבים בקריית שלום, וולפסון וברמלה – הגיע הזמן שאשחק בו גם פה בנתניה. גביע הטוטו זה תואר חשוב עבורנו. אנחנו רוצים לנצח ולעלות לגמר". 

עוד קצת נתונים:

מכבי ניצחה ב-6 מ-7 הדרבים האחרונים. משחק נוסף בין הקבוצות הסתיים בתיקו.

מכבי גם שמרה על שער נקי ב-4 מ-5 הדרבים האחרונים.

המשחק הערב יהיה השני מתוך רשימה של 4 משחקים שמחכים לצהובים בתוך תקופה של 10 ימים.