180 דקות, שני משחקים ויריבה נורבגית אחת הם מה שמפריד בין מכבי תל אביב לכרטיס היקר לשלב הבתים של הליגה האירופית. הערב (20:05) הצהובים יפתחו את שלב הפלייאוף כשיתייצבו למשחק הראשון מבין שניים נגד סרפסבורג, שייערך בעיר הנורבגית.

מכבי הגיעה לנורבגיה כבר ביום שלישי האחרון ואמש ערכה את האימון המסכם שלה באיצטדיון בו ייערך המשחק. לפחות על פי תחזית מזג האוויר בשעת ההתמודדות אמור לרדת גשם כאשר הטמפרטורה תנוע סביב ה-17 מעלות. המשחק אגב ייערך על משטח דשא סינטטי, כנהוג בלא מעט מגרשים בצפון אירופה שנאלצת להתמודד עם תנאי קור בחלקים נרחבים של השנה. 

מבחינה מקצועית השחקנים של ולדימיר איביץ' מגיעים לפלייאוף לאחר הניצחון 1:4 על הפועל תל אביב בדרבי בחצי גמר גביע הטוטו ולפני המחזור הראשון בליגה בו יפגשו את מכבי חיפה (יום א'). בדרך לשלב הנוכחי עברו הצהובים 3 מפגשים כפולים בהם גברו על פרנצווארוש, רדניצ'קי ופיוניק. כעת, בקבוצה מקווים לעשות צעד ראשון מוצלח בדרך למה שיכולה להפוך להעפלה רביעית ברציפות לשלב בתים אירופי.

מהעבר השני תתייצב סרפסבורג שעבורה מדובר בהגעה ראשונה אי פעם לשלב הנוכחי. הקבוצה הנורבגית נמצאת בעיצומה של העונה בליגה המקומית ולאחר 19 מחזורים היא מדורגת במקום החמישי. במחזור הליגה האחרון היא נכנעה 2:0 למוליכה בראן. לשלב הפלייאוף הגיעו הנורבגים לאחר שעברו את IBV מאיסלנד, סנט גאלן משוויץ ובסיבוב השלישי את רייקה מקרואטיה.

גם הבלם איתן טיבי התייחס למשחק ואמר את הדברים הבאים:

איתן טיבי לקראת המשחק הראשון נגד סרפסבורג

אמש קיימה מכבי גם את מסיבת העיתונאים בה דיברו המאמן ולדימיר איביץ' והחלוץ איתי שכטר. איביץ' נתן את הזווית שלו: "זה המשחק הראשון מבין שניים. אנחנו באים להשיג תוצאה טובה ותוצאה טובה היא ניצחון. ונעשה הכל כדי להשיג זאת".

שכטר הוסיף: "יש פה שחקנים עם ניסיון ונעשה הכל כדי להיות מוכנים. מצפים לנו שני משחקים סופר קשים ונעשה הכל כדי לחזור עם תוצאה טובה ולהשיג את המטרה".