לראשונה בתולדות המועדון מכבי תל אביב תפגוש הערב (חמישי, 20:05) יריבה נורבגית. הצהובים יתארחו אצל סרפסבורג למפגש הראשון בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. רגע לפני שריקת הפתיחה נעזרנו בשירותיהם של פרשן יורוספורט יורן סאנדבי ובבעל חשבון הטוויטר Bjarte, המתמחה בספורט נורבגי, כדי להכיר לעומק את היריבה שמפרידה בין מכבי לשלב הבתים.

צילום: sarpsborg08.no ()

אני חושב שהכוח העיקרי של סרפסבורג הוא בראש ובראשונה האחדות שלה", סיפר Bjarte. בנוגע לרמת השחקנים הוסיף סאנדבי: "יונאס טאם, שהגיע בהשאלה מפלורה טאלין ושיחק במרכז ההגנה, היה טוב במיוחד במשחקים נגד רייקה בסיבוב הקודם. החלוץ פטריק מורטנסן עובד קשה מאוד בהתקפה ופעיל גם בצד ההגנתי. זה שחקן חזק במיוחד בכל הקשור לקרבות אוויר וכזה שנלחם על כל כדור. עוד שחקן מעניין הוא הקיצוני החדש רשאד מוחמד שנהנה ממהירות מסחררת, אבל גם נחשב למחמיצן. הקשרים לונד נילסן וכריסטופר זכארייסן הם שחקני 50:50 שפשוט לא מתעייפים".

בנוגע לסגנון המשחק המועדף על הקבוצה הנורבגית סיפר סאנדבי: "הם משחקים כדור מהיר קדימה, עם ניסיונות לשלוח כדורים מעבר לקו ההגנה או לקיצונים שמחפשים את מורטנסן במרכז. סרפסבורג גם כבשה חצי מהשערים שלה בליגה העונה (35 שערים ב-19 מחזורים עד כה) במצבים נייחים וזו אחת החוזקות העיקריות שלה. BJarte הוסיף: "המערך העיקרי הוא 2-4-4 ובדרך כלל הקבוצה לא סופגת יותר מדי שערים במגרשה הביתי".

באקה. צילום: sarpsborg08.no ()

מי שמוביל את הקבוצה הנורבגית הוא המאמן גייר באקה שהחל את קריירת האימון שלו לפני כשני עשורים. "באקה מאמן את סרפסבורג מ-2015 ומאז מינויו הם השיגו תוצאות יפות וסיימו במקום השלישי בליגה בעונה החולפת – הישג השיא של המועדון", אמר BJarte. סאנדבי החמיא לבאקה כשנתן עוד זווית: "זה מאמן חזק מבחינה טקטית ואחד שיודע גם לפתח שחקנים. איש כדורגל אמיתי".

ומה בנוגע לאווירה הצפויה למכבי במשחק החוץ? סאנדבי פירט: "זה מועדון צעיר שנוסד רק ב-2008 אחרי שהחליף את המועדונים הקודמים של העיר. הם עלו לליגה הבכירה רק ב-2011. האוהדים נלהבים וידידותיים אבל לא פנאטים. אין שם אולטראס או משהו דומה. זו הפעם הראשונה של סרפסבורג במפעלים האירופאים וזה מועדון שעדיין נמצא בבנייה. העיר ידועה דווקא בזכות הוקי קרח, אבל לאחרונה זה מתחיל להשתנות".

צילום: sarpsborg08.no ()

גם BJarte חיזק את דבריו של הקולגה: "בשנים האחרונות מספר הצופים עקף את מספר הצופים בהוקי והמשחק נגד מכבי יהיה סולד אאוט עם כמעט 7,000 אוהדים ביציע. המשחק עצמו יתקיים באיצטדיון המקומי בסרפסבורג על דשא סינטטי".

ולמרות חוסר הניסיון של המועדון, לאחר שכבר עברו 3 סיבובי מוקדמות המוראל והתקוות בסרפסבורג גבוהות. "אני מצפה לשני משחקים שקולים מאוד, בלי יותר מדי שערים. זה יהיה צמוד, סיכוי של 50:50", חוזה פרשן יורוספורט סאנדבי. BJarte סיכם: "סרפסבורג עברה יריבות חזקות עד כה (סנט גאלן, רייקה). למכבי היתה דרך קלה יותר לפלייאוף ואני חושב שזה יהיה שקול. למכבי יש המון ניסיון במשחקים כאלה בעוד עבור סרפסבורג מדובר בחוויה חדשה לגמרי. אולי וידאר קיארטנסון יהיה שובר השיווין לאחר שכבר שיחק בליגה הנורבגית במדי ואלרנגה – ואולי זה יהיה מה שיטה את כף המאזניים".