פרי גיים
אחרי שנה וחצי של הפסקה, הדרבי התל אביבי חזר. מכבי תל אביב אירחה הערב (ראשון) את הפועל תל אביב לקרב עירוני מסקרן במסגרת חצי גמר גביע הטוטו באיצטדיון בנתניה. מדובר בדרבי התל אביבי הראשון מאז הניצחון 0:1 של הצהובים על האדומים בינואר 2017, במשחק שהתקיים במסגרת ליגת העל.

תקציר ה-1:4 על הפועל ת"א בדרבי גביע הטוטו

החבורה של המאמן ולדימיר איביץ' הגיעה להתמודדות לאחר שגברה ביום חמישי האחרון 1:2 על פיוניק ועלתה לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית. למכבי מצפה לו"ז צפוף וכבר ביום חמישי הקרוב היא תתמודד נגד סרפסבורג הנורבגית בפלייאוף. איביץ' ערך לא מעט שינויים ב-11 שלו וזה ההרכב הפותח שהעלה: ראיקוביץ', קנדיל, פיבן, ז'איר, ייני, יונתן כהן, גלזר, גולסה, ריקן, שכטר, שוינפלד. 

מהעבר השני, הפועל תל אביב חזרה העונה לליגת העל לאחר שנה בליגה הלאומית. המאמן קובי רפואה בחר לעלות בחלק הקדמי שלו את עומר דמארי, אחמד עאבד ורועי זיקרי, כאשר בהרכב שלו גם הופיעו הקשר הזר רוג'ר ברנרדו והבלם אדי גוטליב.

מחצית ראשונה
המשחק נפתח בצורה די חמה עם לא מעט עבירות בדקות הראשונות וגם שני כרטיסים צהובים, לרז שלמה ושחר פיבן. ברבע השעה הראשונה הצהובים גם איימו פעמיים על השער אבל בעיטות של שוינפלד וכהן לא מצאו את הרשת. בדקה ה-25 האדומים יצאו להתקפה מתפרצת מהירה ובסיומה מסירה של זיקרי מצאה את עאבד שבעט מ-13 מטרים והעלה את האורחים ליתרון. 

מכבי החלה ללחוץ על השער של היריבה וכעבור 11 דקות גם הצליחה לחזור למשחק. יונתן כהן, שהיה בועט הכדורים החופשיים המרכזי של מכבי במשחק, ניגש לכדור חופשי מ-18 מטרים ועם בעיטה חדה ברגל שמאל נעץ את הכדור בחיבורים של ינקו. שחקניו של איביץ' המשיכו להיות מסוכנים גם בדקות שקדמו להפסקה, אבל בעיטה נוספת של כהן נהדפה על ידי ינקו וכדור אחר של ריקן נבלם בשחקן הגנה.

מחצית שניה
התנופה של מכבי נמשכה גם בפתיחת המחצית השניה. בדקה ה-47 גלזר איים עם בעיטה ממרחק שנקלטה אצל השוער, בהמשך (53) קנדיל כמעט כבש שער בכורה אך פיספס את המסגרת בסנטימטרים. בדקה ה-56 צ'יקו אופואדו נכנס למשחק ומיד סחט קרן שהפכה לשער השני של הצהובים. הגנת הפועל הרחיקה לעבר שחר פיבן ששיחרר טיל אדיר מכ-35 מטרים, הכדור הוסט מעט וטס לרשת של ינקו. מהפך בנתניה.

איביץ' המשיך לרענן את השורות והכניס גם את ברסקי (46) ומיכה (60) ובדקה ה-66 הצהובים קיבלו פנדל אחרי שמיכה מצא את אופואדו, שהוכשל ברחבה. יונתן כהן לקח גם את הכדור הזה, רגל שמאל שלו שוב עשתה את העבודה והעלתה את מכבי ליתרון 1:3. מכבי המשיכה לחפש עוד ועוד שערים ובדקה ה-82 הגיע הראשון של צ'יקו אופואדו בצהוב. מתפרצת נהדרת הסתיימה עם חילופי מסירות בין מיכה לניגרי שנותר לבד מול ינקו ושלח פנימה את ה-1:4.