טורניר החורף הבינלאומי של הנוער במתחם האימונים של PenguinPickUp זימן לנו הזדמנות לפגוש את הבעלים של קריסטל פאלאס, סטיב  פריש, שליווה את קבוצת הנוער של המועדון הלונדוני שמשתתפת בטורניר.

עוד באתר:

"זו הפעם השנייה שלי בישראל", סיפר פריש לאתר הרשמי. "בפעם הראשונה שהגעתי כאן לישראל, בן מנספורד הציע את ההזדמנות, חזרתי הביתה לדבר עם האנשים שלנו על המהלך ובאמת הגענו למסקנה שזאת הזדמנות נהדרת עבור הנערים מבחינת הכדורגל וגם מבחינה מקצועית וחינוכית. אנחנו מאוד מתרגשים שהם יספגו עוד נסיון, ילמדו על המדינה ויהנו מהכדורגל״.

כמה חשוב עבורכם בתור מועדון בליגה האנגלית, לגדל דור של שחקנים באקדמיה שיפרה גם את הקבוצה הבוגרת?

"יש לנו את ויקטור מוזס ונתניאל קליין ובכללי ב-10 שנים האחרונות ייצרנו שחקנים נהדרים. זה מאוד חשוב עבור האוהדים שלנו ומאוד חשוב מבחינה פיננסית. כיום כדי לקנות שחקנים המחיר הוא גבוה ובכך יש יתרון עצום בלגדל שחקנים דרך המועדון. אספקט חשוב נוסף הוא החשיבות מבחינת הקהילה ולהציג דברים כמו חיוביות, עבודת צוות ואספקטים נוספים. אנו מקווים שהנערים שלנו לא רק מקבלים חינוך טוב מבחינת הכדורגל, אלא גם חינוך טוב לחיים והמטרה היא כשהנערים עוזבים הם יהיו הרבה יותר טובים בכל אספקט מאשר כשהגיעו״. 

בטורניר מתארחות גם אקסלסיור ההולנדית, בית"ר ירושלים, מכבי חיפה והפועל ב"ש, אבל פריש מודה שההכנה למפגשים מול היריבות האלה לא באמת קשורה לאיכויות של הקבוצות הבוגרות של המועדונים המשתתפים: ״כדורגל בגילאי נוער הוא מאוד שונה. אי אפשר באמת לשפוט היכן שנמצאת הקבוצה הבוגרת של המועדון כך גם תיראה קבוצת הנוער. הגענו לכאן עם קבוצה טובה, אנחנו ניתן את כל המאמץ מהצד שלנו. יהיה מעניין לראות את ההבדלים מבחינת הרמה של הקבוצות, בינתיים אני מאוד מתרשם מהרמה אז אני בטוח שלא יהיה פשוט״.

״פטריק ואן לוון, סיפר לי שקיימת אמונה שיש אפשרות לשחקן מהאקדמיה להגיע אל הקבוצה הבוגרת. אני חושב שזה הדבר הראשון שצריך, מנג׳ר מספיק אמיץ לבחור את השחקנים".

לא אחת מדברים על הקושי של שחקנים הגדלים במחלקות הנוער להשתלב בקבוצה הבוגרת. אחת על כמה וכמה כשמדובר במועדונים בפרמיירליג דוגמת פאלאס. ״יש לנו שחקן שבזמן האחרון פרץ לתודעה, ואן ביסאקה", הסביר פריש שדווקא מאמין בהשתלבות של שחקנים פוטנציאלים בסגלים של הקבוצה הבוגרת: "הוא מעולם לא נשלח להשאלה וכיום הוא נותן ביצועים יוצאים מן הכלל בליגה האנגלית. הכל אפשרי אם בונים את הדרך בצורה הנכונה, אם יש מנטליות נכונה במועדון״. 

על ההכרות עם המנהל הביצועי של מחלקת הנוער, פטריק ואן לוון אמר פריש: ״דיברתי עם המנהל הביצועי שלכם, פטריק ואן לוון, הוא סיפר שהדרך לשחקנים נפתחה אצלכם במועדון. שקיימת אמונה שיש אפשרות לשחקן מהאקדמיה להגיע אל הקבוצה הבוגרת. אני חושב שזה הדבר הראשון שצריך, מנג׳ר מספיק אמיץ לבחור את השחקנים. אני חושב שלוקח זמן ליצור את המבנה והאמונה במועדון עבור השחקנים הצעירים. בנוסף, מנהל ספורטיבי במועדון, זה דבר מאוד חשוב, באפשרותו להסתכל על התמונה הגדולה ולא להחתים שחקנים שיחסמו את הצעירים. צריכה להיות תכנית גדולה במועדון, אני מרגיש שיש את הדרך הזאת כאן במכבי, רואים זאת גם בקבוצה הבוגרת שלכם. כך גם אנחנו פועלים, אמנם בליגה האנגלית זה מעט קשה אך עדיין אפשרי״.