מכבי תל אביב יצאה אמש (רביעי) מהאיצטדיון בעכו עם ניצחון 1:4 על בני סכנין במשחק הראשון מבין שניים של רבע גמר גביע המדינה. רגע אחרי שהצהובים השיגו מקדמה חשובה לקראת ההמשך קבלו כמה מספרים מעניינים בעקבות המשחק

הנתון ההזוי של השבוע
לחובבי הסטטיסטיקות האיזוטריות במיוחד נספר שמדובר כבר בפעם החמישית העונה בה מכבי מבקיעה רביעייה לאחר שסיימה ב-1:1 את המשחק הקודם.

למה הכוונה? בספטמבר האחרון מכבי נפרדה ב-1:1 מהפועל ב"ש ובמשחק הבא שלה ניצחה 1:4 את רעננה. בדצמבר הגיע 0:4 על אשדוד מיד לאחר 1:1 נגד מכבי פ"ת. בחודש שעבר קיבלנו דרבי שנגמר עם 1:1 ואחריו הביסו שחקניו של איביץ' 0:4 את הפועל עכו. אמש הצהובים חגגו 1:4 על סכנין רגע לאחר ה-1:1 נגד הפועל חיפה בליגה. אם זה לא הספיק לכם אז אפילו במחנה האימון מכבי נפרדה ב-1:1 מארקה גדיניה ובמשחק ההכנה הבאה שלה גברה 0:4 על ביטוביה ביטוב. נשבעים שלא המצאנו. 

ביום שני הקרוב זה יראה אחרת?
כבר ביום שני הקרוב מכבי תפגוש את סכנין שוב, הפעם במסגרת הליגה. ניסיון העבר מלמד שלמכבי לא כדאי להקל ראש ביריבה למרות הניצחון המשכנע. בעונת 2015/16 ניצחו הצהובים 2:3 את סכנין בחצי גמר הגביע אבל 4 ימים לאחר מכן הגיעו לדוחא וסיימו משחק קריטי נגד סכנין ב-0:0.

כשמיכה מגיע לרבע הגמר
השער הגאוני של דור מיכה היה אחד הדברים היותר מדוברים במשחק אמש ובתמונה הכללית מדובר בהמשך ישיר ליכולת המצוינת של מספר 15 בתקופה האחרונה.

64 דקות על הדשא הספיקו למיכה לכבוש את שערו ה-4 ב-7 המשחקים האחרונים של מכבי כשבנוסף יש לו 3 בישולים במשחקים האלה.

בכלל, עושה רושם שרבע גמר הגביע מוציא ממיכה שערים מרשימים במיוחד והנה תזכורת לשער יפה נוסף שכבש ברבע גמר הגביע ב-2015/16 (החל מ-4:20 בסרטון):

שחקן גביע טיפוסי
יוני כהן
שוב קיבל הזדמנות בהרכב והחזיר עם צמד. עד כה המאזן של כהן במשחק גביע המדינה עומד על שער ניצחון בסיבוב ח' נגד בית"ר ירושלים, צמד נגד הפועל עכו בשמינית וצמד נגד סכנין ברבע הגמר הראשון.

בכל המסגרות עומד המאזן של כהן על 9 שערים ב-14 הופעות.

בדיקת קצב הכיבושים של שחקן ההתקפה הצעיר מראה שאת 9 השערים שלו כבש ב-744 דקות על הדשא לאורך העונה כולה והמשמעות היא שכהן מוצא את הרשת בכל 82.6 דקות. בגביע הוא כבש 5 שערים ב-183 דקות – שער גביע בכל 36.6 דקות.

סבוריט בדרך לפנקס של מאמן נבחרת ספרד?
מי שהמשיך לספק מספרים היה גם אנריק סבוריט, שביצועיו כבר הגיעו אפילו למאמן נבחרת ספרד לואיס אנריקה (שימו לב לציוץ למטה). סבוריט בישל לצ'יקו אופואדו את השער הראשון של מכבי אחרי שבמשחק הקודם (נגד הפועל חיפה) כבש את השער לזכות הצהובים.

אופואדו עצמו העלה את מאזנו ל-7 שערים בכל המסגרות ובנוסף גם הוסיף בישול (שני העונה) ליונתן כהן.