חודש מרץ כבר פה ובאופן מסורתי מדובר בחודש שמתחיל את תקופת ההכרעות של העונה. מכבי תל אביב תפתח אותו הערב (שבת, ב-18:20) כשתתארח אצל מ.ס אשדוד במשחק חוץ באיצטדיון הי"א במסגרת המחזור ה-25 של ליגת ג'פניקה, הלפני אחרון של העונה הסדירה.

שחקניו של ולדימיר איביץ' יגיעו להתמודדות לאחר ה-0:0 במשחק הגומלין מול בני סכנין בגביע המדינה (1:4 בסיכום) בו ערך המאמן רוטציה רחבה בהרכב הפותח שלו. 

בכל הקשור לליגה, הצהובים מדורגים במקום הראשון עם פער של 21 נקודות על פני מכבי נתניה שבמקום השני (תארח הערב את בית"ר י-ם) וינסו להמשיך את הרצף לאחר הניצחונות על ק"ש ומכבי פ"ת במחזורים האחרונים.

מהעבר השני מ.ס אשדוד נאבקת על חייה בליגה. הקבוצה מעיר הנמל מדורגת ערב המחזור במקום ה-13 ממנו יורדים ליגה בתום העונה, כשבמאזנה 22 נקודות, 3 פחות מלמכבי פ"ת והפועל ת"א שנמצאות מעל הקו האדום. למרות זאת, אשדוד מציגה שיפור ביכולת לאחרונה ולמפגש מול מכבי היא תגיע לאחר 2 ניצחונות ותיקו ב-3 משחקי הליגה האחרונים שלה.

כזכור, שתי הקבוצות כבר נפגשו העונה במסגרת הליגה ואז זה נגמר ב-0:4 לזכות מכבי בסיבוב הראשון בנתניה. לעומת זאת, בעונה שעברה הביקור של הצהובים בי"א הסתיים בתיקו 0:0. בכל מקרה, הערב יחסר איביץ' את יונתן כהן, שהורחק במשחק הגביע נגד סכנין באמצע השבוע. מנגד, המארחת תיאלץ להסתדר ללא עוביידה חטאב שהורחק במשחק הליגה האחרון.

מי שדיבר לקראת המשחק היה הקפטן שרן ייני שאמר את הדברים הבאים:

קצת מספרים

כל משחקי הבית של אשדוד מול מכבי נערכו באיצטדיון הי"א. אשדוד היא הקבוצה היחידה שאירחה את מכבי רק במגרש אחד מבין כל קבוצות הליגה בכל הזמנים שאירחו את מכבי ביותר מ-12 משחקים.

מכבי כבשה 45 שערים מול אשדוד בחוץ, כאשר רק 4 שערים הובקעו מחוץ לרחבה (9%). השער מהמרחק הרב ביותר – ברונו הייס בעונת 2002/03 – 29 מטר.

פרט למפגשים מול אשדוד, מכבי שיחקה עוד 4 משחקים באיצטדיון הי"א. אפשר למצוא שם את ההפסד הכואב 3:2 לבית"ר ת"א והניצחון הגדול 1:5 על מכבי חיפה (2 המשחקים ב-1991/92), ניצחון 0:1 על מכבי פ"ת (1994/95) וניצחון 1:2 על קרית גת (2001/2).

למספרים נוספים לחצו כאן