ברחבי הארץ מציינים את יום השואה ומזכירים את השנים הנוראיות שעברו על העולם ובמיוחד על העם היהודי. באקדמיית הנוער של מכבי תל אביב ציינו את היום בכך שקבוצות המחלקה הגיעו אחת אחרי השנייה לעמדת הזיכרון שהוקמה במתחם האימונים בקרית שלום. 

בכל קבוצה הקריא אחד השחקנים קטע קצר המסביר על הקשר בין הצבע הצהוב של חולצת הקבוצה והטלאי הצהוב בזמן השואה. בהמשך גם מאמני הקבוצות הסבירו לשחקנים על משמעות וחשיבות יום השואה.

קבוצות האקדמייה התאספו סביב פינת הזיכרון ליום השואה וחלקו כבוד עבור הנספים. נציג מכל קבוצה הקריא קטע קצר המסביר על הקשר בין הצבע הצהוב של המועדון לשואה:

עד תחילת שנות ה-40 היו מדיה שלמכבי תל אביב צבועים בכחול לבן. בשנת 1942 לאות הזדהות עם יהודי אירופה שנרדפו בידי הנאצים ונאלצו לענוד את הטלאי הצהוב, הציע כדורגלן מכבי, יוסף מרימוביץ ז״ל, שגם קבוצת מכבי תל אביב תלבש חולצות צהובות לצד הצבע הכחול המסורתי. הסיפורים הנוראים מאירופה ״טפטפו״ לארץ ישראל ושחקני מכבי ת״א שמעו על כך בכאב רב. הצעתו של יוסלה נפלה על אוזניים קשובות והתקבלה ברוב קולות ע״י ההנהלה והצהוב ממשיך ללות את הקבוצה עד עצם היום הזה והפך לסימן ההיכר שלה.