אקדמיית הנוער של מכבי תל אביב ממשיכה בצעדיה בפיתוח אקדמיית הבנות במועדון. לאחרונה הצטרפה אל הצוות המקצועי, קפטנית נבחרת ישראל ושחקנית אס״א ת״א, שי שדה. היא תנהל את פרוייקט אקדמיית הבנות במועדון במטרה ליצור קבוצות שיתחרו ברמות הגבוהות ביותר. שוחחנו עם שדה על הפרוייקט המיוחד ועל המטרות להמשך.

את תחילת הדרך בעולם הכדורגל שי שדה התחילה בגיל 6, בקבוצת בנים בהוד השרון. בהמשך היא הגיעה לליגת בוגרות וכבר בגיל 14 זכתה ב-6 אליפויות ו-3 גביעי מדינה ופעמיים בתואר שחקנית העונה. כיום שדה שחקנית פעילה בקבוצת אס״א תל אביב ומשמשת כקפטנית נבחרת ישראל. סה״כ 44 הופעות בנבחרת.

חשיבות פרוייקט הבנות:
״חשיבות הפרוייקט היא קודם כל חברתית. כדורגל בנות חייב להיות נגיש ופתוח בדיוק כמו כדורגל בנים. באופן אישי הפרוייקט מסמן בשבילי תקופה חדשה בענף לאחר שנים שאני משחקת בענף כדורגל נשים והוא לא זוכה להכרה ובמה ראוייה. כיום מגיע מועדון גדול כמו מכבי תל אביב ורוצה לתקן את המצב. אני רואה בצעד הזה חשיבות גדולה״.

פיתוח הכדורגל הנשי בארץ לעומת העולם:
״כמובן שאנחנו עדיין לא קרובים לעולם, ואני חושבת שהבעיה טמונה בחשיבה של אנשים, אנחנו צריכים לשנות את החשיבה ולהראות שכדורגל הוא משחק לכולם ללא הבדל. לאט לאט יצטרפו מועדונים חזקים בארץ לדרך של מכבי ויטמיעו את הכדורגל בנות בכל מועדון בארץ״.

מטרות הפרוייקט:
״קודם כל להוות במה לבנות שרוצות לשחק כדורגל, הפרוייקט רוצה לתת מעטפת מקצועית ברמה הגבוהה ביותר שיש בארץ וליצור קבוצות אקדמיה אשר יתחרו ברמות הגבוהות ביותר.

אני מרגישה תחושת שליחות חשובה עם רצון עז לתקן את המצב. בנוסף כיף לדעת שמועדון כמו מכבי תל אביב תומך בתהליך כזה״.