אקדמיית הנוער של המועדון קיימה הבוקר (שבת) טורניר מיוחד לקבוצות ילדים ב׳ מכל מרחבי הארץ. הטורניר בשם ׳שיתוף הפעולה׳ הוא הקשר הראשוני במטרה ליצור רשת כדורגל עבור המועדון יחד עם קבוצות נוספות מרחבי הארץ גם בעתיד. בסיום הטורניר שוחחנו עם מארגן הטורניר וראש מערך הסקאוטינג של אקדמיית הנוער, רן אליאס. בנוסף, גם דיברנו עם מאמני ומנהלי הקבוצות המשתתפות שסיפרו על החוויה שלהם והחזון לעתיד בשיתוף הפעולה המיוחד.

היום נערך הטורניר לו זומנו 6 קבוצות מרחבי הארץ בשנתונים 2006. אליו הצטרפו 2 קבוצות מכבי תל אביב בשנתון הצעיר יותר – 2007. הטורניר שוחק במתכונת של 2 בתים במשחקים של 25 דקות. בסיום המשחקים בוצעו הצלבות בין הבתים על מנת לקבוע את מיקום הקבוצות.

בית א׳
מכבי תל אביב ׳עוז׳, מכבי עירוני בת ים, מ.כ. נהריה והפועל ׳ניר׳ רמת השרון.

בית ב׳
מכבי תל אביב ׳לייבו׳, מ.כ. חולון, בית״ר ר״ג והפועל חדרה.

בסיום הטורניר מכבי עירוני בת ים קטפו את המקום הראשון, הפועל חדרה סיימו במקום השני וקבוצת מכבי תל אביב ׳לייבו׳ סיימה במקום השלישי.

מארגן הטורניר וראש מערך הסקאוטינג של אקדמיית הנוער, רן אליאס, סיפר על הטורניר המיוחד והחשיבות בשיתוף הפעולה עם הקבוצות השונות: ״הטורניר הוא בעצם קשר ראשוני לשיתוף פעולה עתידי עם הקבוצות המשתתפות וקבוצות נוספות בארץ. מדובר בתכנית שיתוף פעולה שמטרתה ליצור רשת כדורגל רחבה בכל המדינה מצפון לדרום. לקשר בין מכבי תל אביב למועדונים השונים בארץ, כשבהמשך ישותפו תכנים מקצועיים ויתקיימו ימי עיון במטרה להדק את הקשרים בין המועדונים. הטורניר עצמו נתן הזדמנות נהדרת עבור הקבוצות השונות לראות מה זה בעצם מכבי תל אביב ומהי העוצמה והארגון של המועדון. הבוקר התקיים הטורניר הראשון שהיה מוצלח מכל הבחינות, התנהלות בצורה טובה ומאורגנת על ידי הצוות המארגן וכל הקבוצות המשתתפות. הייתה אווירה ספורטיבית ורמה טובה. בהמשך אנו צופים המשך התקשרות עם המועדונים, בתחילת העונה אנו נקיים משחקי אימון/טורנירים נוספים. 

בנוסף, מאמני ומנהלי הקבוצות המשתתפות בטורניר שיתפו אותנו בחוויה שלהם מהטורניר המיוחד והחזון לעתיד בשיתוף הפעולה. מאמן הקבוצה הזוכה בטורניר, חי, סיפר על רמת הארגון והאיכות: ״טורניר עם רמת ארגון ברמה גבוה מאוד. מועדון מכבי ת"א דאג לשחקנים ולצוות לתנאים הכי טובים. בצד המקצועי אני שמח מאוד ומצדיע לקבוצה שלנו על הזכייה בטורניר. נשמח מאוד לעוד טורנירים ופעילויות ספורטיביות ברמה כזאת מקצועית וניהולית״.

מאמן הפועל חדרה, בועז, גם שיתף על החוויות שלהם מהאירוע המיוחד: ״טורניר מאורגן באופן מופתי. הרעיון לשחק בטורניר מסוג זה ולפגוש קבוצות שונות הוא יצירתי מאד ומגוון. היכולת לשחק בשני מגרשים בו זמנים תרם רבות להתרגשות בקרב השחקנים וההורים שלא המתינו בין משחק למשחק. שיתוף הפעולה בין המועדונים רוקם עור וגידים ויעזור רבות באיתור שחקנים וטיפוחם לטובת שני המועדונים. יכול לברך על כך . באופן אישי אני צמא לעוד פעילויות משותפות בין המועדונים. היתה לנו חוויה גדולה להיות במחיצת אנשי המקצוע של מכבי תל אביב במגרש ומחוצה לו״.

מאמן קבוצת מ.כ. נהריה גם סיפר על שיתוף הפעולה המיוחד: ״היה לנו כבוד גדול להשתתף היום בטורניר ׳שיתוף הפעולה׳ עם מועדון הפאר בכדורגל הישראלי, מכבי תל אביב. למועדון הצנוע שלנו זה כבוד גדול. הארגון, הסדר והיכולת הייתה ברמה הגבוהה ביותר. הילדים יצאו מגדרם וגם ההורים, היה ממש כיף גדול. מכבי תל אביב חשבו על הפרטים הקטנים וזה מה שעשה את הטורניר גדול. אנחנו רוצים ומעוניינים להמשיך את שיתוף הפעולה עם מכבי תל אביב. להמשיך ולהעמיק את היחסים על מנת להיות חלק בלתי נפרד מהמועדון, אנחנו נשמח לשיתוף פעולה פורה בעתיד. כל טורניר שמכבי יארגנו אנחנו נהיה שם. שאפו גדול למארגנים, חוויה בלתי נשכחת לשחקנים, להורים ולצוות המאמנים. תודה רבה על הכל״.