אחרי שכבר זכתה "באלוף האלופים", מכבי תל אביב תנסה לזכות הערב (שלישי, 20:15) בתואר שני העונה.

האלופה תפגוש בגמר גביע הטוטו את בית"ר ירושלים והמשחק הקרוב יציב בפניה את האפשרות להגדיל את הפער בראש טבלת הזכיות של גביע הטוטו. עד היום זכו הצהובים 6 פעמים במפעל שנוסד בשנת ב-1984 והם מקדימים את מכבי חיפה, מכבי והפועל פ"ת, שזכו 4 פעמים כ"א בתואר.

אחרי שזכתה בתואר בשנתיים האחרונות, מכבי גם תנסה לזכות בגביע הטוטו בפעם השלישית ברציפות ולהיות הקבוצה הראשונה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי שעושה זאת.

צפו בפרומו קצר לקראת המשחק:

מי שעשוי לשפר גם הוא את הרקורד האישי הוא המאמן ולדימיר איביץ'. הסרבי ינסה לרשום זכייה שניה ולהשתוות לאברם גרנט כמאמן מכבי היחיד שעשה זאת (1993, 1999). 

המאזן של מכבי בגמרים עומד על 6 ניצחונות ו-3 הפסדים. זו כמובן תהיה ההופעה ה-10 בגמר, יותר מכל מועדון אחר. ב-10 מקרים נוספים בעבר מכבי הגיעה עד לשלב חצי הגמר, אך לא הצליחה להעפיל לגמר. 

הגמר הערב יהיה השלישי נגד בית"ר ירושלים. בשתי הפעמים הקודמות זה הסתיים עם ניצחון 1:3 של בית"ר ב-1997/98 וניצחון 1:2 של מכבי עונה לאחר מכן.

בסך הכל פגשה מכבי את בית"ר 12 פעמים בגביע הטוטו והמאזן שלנו עומד על 8 ניצחונות ו-4 הפסדים. 

למשחק הנוכחי מכבי גם מגיעה עם מאזן די מדהים של 10 ניצחונות רצופים במשחקי גביע הטוטו – מדובר ברצף השיא של המפעל.

ההיסטוריה מספרת שהניצחון הכי גבוה של מכבי בגמר היה ה-0:4 על מכבי פ"ת ב-1992/93. זהו הניצחון הגדול ביותר מבין 34 משחקי גמר גביע הטוטו שנערכו עד היום.

אבי נימני הוא שיאן הכיבושים של מכבי בגמר עם 4 שערים. נימני הוא גם שיאן ההופעות בגמר, ביחד עם שורה אובארוב – 5 הופעות לכ"א.