מכבי תל אביב הודיעה היום (חמישי) על עזיבת המנכ"ל בן מנספורד. מנספורד, הבעלים מיץ' גולדהאר ונציג הבעלים ג'ק אנגלידיס הודיעו על המהלך במסיבת עיתונאים מיוחדת בקריית שלום, בה גם גילו כי מנספורד יעזוב את מכבי לטובת תפקיד המנכ"ל בבלקפול האנגלית. 

מנספורד: "עוזב בלב כבד. מודה על ההזדמנות ומאמין במכבי"

"אני עוזב בגלל סיבות מקצועיות ואישיות בסוף החודש", סיפר מנספורד בפתיחת דבריו, "אני מודה לכל האוהדים של מכבי. זה מועדון מיוחד עם מסורת מדהימה והיה תענוג לשבת כאן כמנכ"ל של המועדון במשך תקופה כזו. אני מודה לכל הצוות והשחקנים, קיבלתי תמיכה מדהימה. היה כבוד לתת את החלק שלי באליפות ה-23 וביצירת קבוצה של 100 אחוז מכבי. התודה הכי גדולה שלי היא לשניים שיושבים לצידי (מיץ' גולדהאר וג'ק אנגלידיס). אני אסיר תודה על ההזדמנות שהם נתנו לי להוביל מועדון כמו מכבי". 

על הסיבות לעזיבה:
"לאחרונה התחלתי לחשוב על לחזור לבריטניה. זו ההדמנות לספר שאקח תפקיד כמנכ"ל של בלקפול באנגליה. אני בר מזל שיש לי בעלים ונציג בעלים מבינים, וכשהתחלתי לדבר איתם הם היו פתוחים לכל שאעזוב לפני תום החוזה ואני מודה להם כל כך". 

"לפני מספר שבועות דיברתי עם מיץ' וג'ק על הנושא, לא היתה החלטה קודמת", הוסיף, "הנסיבות בבריטניה היו כאלה שצריך לשקול אותן והתאימו לי ולמשפחתי. יש הרבה בקבוצה הזו, שחקנים צעירים טובים, מאמן טוב. אני באמת עוזב בלב כבד. דיברתי עם הרבה אנשים שעזבו את מכבי ואולי לא נהנו במקום אחר כפי שנהנו פה. זו החלטה קשה אבל אני מאמין שזו ההחלטה הנכונה עבורי. יש למועדון הזה את כל המשאבים כדי להשיג תארים נוספים והעתיד של מכבי ורוד. אני באמת מקווה שאליפות מספר 24 נמצאת מעבר לפינה".

"השחקנים יודעים שנתתי להם כל מה שיכולתי ושאני עוזב מההסיבה הנכונה", סיכם המנכ"ל היוצא, "אף פעם אין זמן מתאים לעזיבה בכדורגל ובחיים אבל אני מאמין שהסגל טוב, צוות האימון טוב וכמובן מיץ' וג'ק שנמצאים פה. הרבה מההצלחה של מכבי היא בגלל המכביזם שמיץ' מחדיר פה. מה שבנינו פה זה משהו שיעבור אתגרים גדולים יותר מאשר עזיבה של מנכ"ל".

גולדהאר: "מודים לבן על השירות המסור במכבי"

"אנחנו מודים לבן מאוד על יותר משנתיים של שירות מסור של מכבי", אמר גולדהאר בפתח דבריו, "אנחנו מבינים את המצב. בכדורגל זה נורמלי, המועדון כמו תמיד התמודד עם זה ויידע להתמודד עם זה גם הפעם. אנחנו יודעים מזה זמן מה ועושים את ההכנות המתאימות". 

"היינו מרוצים ואנחנו מרוצים מבן", הוסיף הבעלים, "הימרנו עליו והוא הימר עלינו ואני חושב שזה עבד מצוין עבור שני הצדדים. אני חושב שיש לו הרבה פוטנציאל להמשיך בצמיחה שלו. אנחנו מאחלים לו בהצלחה. כשזה מגיע לסיבות אישיות, זה מעל הכל. הדחף העיקרי שלו לעזוב נוגע לסיבות אישיות. הוא מצא תפקיד אבל הסיבות הראשוניות שלו נוגעות לסיבות אישיות ואנחנו מכבדים את זה.

מי יחליף את בן?
מיץ': "יש לנו הרבה עומק בשדרה הניהולית שלנו. כרגע זה יהיה שילוב של ההנהלה הבכירה וכמובן גם ג'ק תמיד מעורב והיה המנכ"ל במסך מספר שנים. הקומבינציה הזו תהיה זמנית ואנחנו מחפשים פתרון קבוע". 

על מינוי מנכ"ל חדש:
"יקח פרק הזמן שיקח. אנחנו לא מעוניינים לבחור במהירות אלא לבחור מישהו מתאים. נראה, אני מקווה שזה לא יקח שנתיים כמו בפעם הקודמת. יכול להיות שזה יהיה מישהו ישראלי. ברור. קיבלתי כבר כמה מועמדים, נבדוק אותם ונחליט".

על פתיחת העונה של הקבוצה:
"אני לא מרוצה מהתוצאות והיכולת שלנו באירופה ואני לא מרוצה מהתוצאות והיכולת בליגה. יש לנו הרבה לעשות, יש לי אמונה בולאדן שיביא אותנו לאן שאנחנו צריכים להיות".

על הפייננשל פייר פליי:
"זו בעיה. לא הצלחנו באירופה וזה יוצר בעיה. זה אחד האתגרים הכי גדולים של המועדון הזה. זו האחריות של ההנהלה הזו. בן וג'ק עשו עבודה נפלאה מבחינה תקציבית ובעבודה עם אופ"א אבל בכדורגל כלום לא מושלם. אם היינו מצליחים באירופה זה היה עוזר. יש עלינו לחץ להוריד את התקציב".

על עתידו של איביץ': 
"ולאדן מתאים למכבי בדרכים רבות. אי אפשר לדעת מה יקרה בעתיד בכדורגל. מה שצריך לעשות הוא להיות מוכן להתמודד עם שינויים וכך אנחנו פועלים. אני לא מחפש שום שינוי בנוגע לצוות האימון"