פרי גיים
מכבי תל אביב לקחה הערב (שבת) פסק זמן ממאבקי הליגה לטובת גביע המדינה. הצהובים התארחו באיצטדיון בעפולה אצל הפועל אום אל פאחם מהליגה הלאומית למשחק במסגרת סיבוב ח', השלב בו הצטרפו למפעל קבוצות ליגת העל. 

המאמן ולדימיר איביץ' בחר לבצע מספר שינויים בהרכב כאשר שרן ייני, שהתאושש מפציעה ארוכה, חזר ל-11 כמו גם מאור קנדיל, שחר פיבן, אבי ריקן, רוסלן ברסקי, אלירן עטר ומתן חוזז. גם יונתן כהן חזר לסגל ופתח את המשחק על הספסל.  

מנגד התייצבה נציגת הליגה הלאומית, שנחשבת לאחת ההפתעות הנעימות של הליגה השנייה ומדורגת בה במקום הרביעי. בהרכב של המאמן ניר ברקוביץ' ניתן היה למצוא מספר שחקנים מנוסים עם עבר בליגת העל ובהם טדאס קיאנסקאס, ריף מסיקה ודובב גבאי.

מחצית ראשונה
מכבי פתחה את המשחק עם התקפות די תכליתיות בחלק המגרש של היריבה ובדקה ה-4 אילון אלמוג גם רשם איום עם בעיטה מ-17 מטרים שנעצרה אצל השוער המקומי. 3 דקות לאחר מכן גם ריקן הגיע למצב טוב לאחר מתפרצת אבל בעט מעל המשקוף. הלחץ הצהוב נמשך ובדקה ה-13 הוא גם הניב שער. אלמוג הכניס מסירת עומק נהדרת לריקן, שהסתנן מעבר לקו ההגנה ושלח ברגל ימין לפינה הרחוקה. 0:1 למכבי. 

10 דקות לאחר מכן מכבי כמעט כבשה את השני לאחר פריצה מסחררת של חוזז, אבל אלמוג נגח החוצה מ-4 מטרים. בדקה ה-33 אלמוג כבר איפס את הכוונות. הפעם ריקן היה האיש שהחזיר לו על הבישול עם מסירת רוחב טובה משמאל, החלוץ הצעיר השתלט ובעט מ-10 מטרים לרשת. 0:2 למכבי. 3 דקות לפני ההפסקה אום אל פאחם הצליחה לצמק לאחר מצב נייח והגבהה של ניב סרדל אותה נגח טדאש קיאנסקאס לרשת. 1:2.

מחצית שנייה
פתיחת המחצית השנייה היתה שייכת למארחת, שבדקה ה-49 הצליחה להשוות לאחר מתפרצת. הכדור הגיע לדובב גבאי שבעט כדור שהוסט, ניתז אל שחר פיבן ומשם  לרשת במה שנחשב לשער עצמי של הבלם. 2:2. מכבי החלה ליזום במטרה להחזיר לעצמה את היתרון ובדקה ה-55 כמעט עשתה זו עם בעיטה חופשית של עטר שנהדפה אצל השוער ליטבינוב. 

בדקה ה-68 איביץ' החל לרענן את השורות עם חילוף של גולסה במקום ברסקי. רבע שעה לסיום הגיע גם הזמן של יונתן כהן לעלות מהספסל, במקומו של מתן חוזז. בדקה ה-78 אום אל פאחם הצליחה להשלים מהפך מדהים לאחר שריף מסיקה קיבל את הכדור כ-20 מטרים מהשער ושלח כדור חזק בחצי גובה לפינה ופנימה. 2:3 לאום אל פאחם. 6 דקות לסיום גם עומר אצילי נכנס לדשא במקום שרן ייני, כאשר איביץ' עבר למערך התקפי במיוחד בדקות שנותרו. למרות לחץ כבד מכבי לא הצליחה לאזן וסיימה את דרכה בגביע המדינה.