היום לפני…
10 שנים…

מסגרת: ליגת העל
אצטדיון: וינטר, ר"ג
קהל: 4000
תאריך: 13.02.10
הפועל ר"ג – מכבי תל אביב 4-1

עם רצף של חמישה ניצחונות ליגה רצופים, ושבוע לאחר שהדיחו את מכבי נתניה בשלב שמינית גמר הגביע, הגיעה מכבי תל אביב למשחק נגד הפועל ר"ג במסגרת המחזור ה-22 בליגת העל.

4000 הצופים שהגיעו למגרש וינטר חגגו שער מוקדם כבר בדקה העשירית כשליאור ג'אן הגביה כדור מימין לעברו של עמנואל מאיוקה ואלי לוי נגח פנימה שער עצמי. בדקה ה-59 הגנת ר"ג הדפה כדור לעברו של גיז'רמו ישראלביץ' שבעט ברגל ימין כדור שהכניע את שוער ר"ג איתי ארקין.

המארחים צימקו את התוצאה בדקה ה-68 מרגליו של סרג' איילי שהכניע את לירן שטראובר בבעיטת מספרת לאחר בישול של קובי מוסא. פחות מדקה לאחר השער של איילי, וכשהוא על המגרש רק שבע דקות, יובל אבידור שנכנס כמחליף במקומו של אנדריי קומאץ' כבש לזכות מכבי והעלה ל-1-3. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן, שלושת המחליפים, אבידור, מאור בוזגלו ותמיר כחלון שיתפו פעולה בכיבוש השער הרביעי. בוזגלו הגביה קרן, כחלון התרומם ונגח כדור שפגע בראשו של אבידור, וניתז מהמשקוף פנימה 1-4 שבוע לפני הדרבי.    

מכבי ת"א: לירן שטראובר, יובל שפונגין, ניסו קפילוטו, שרן ייני, רוני גפני, ליאור ג'אן, אנדריי קומאץ' (יובל אבידור), גיז'רמו ישראלביץ', יוסי שבחון (תמיר כחלון), איליה יבוריאן, עמנואל מאיוקה (מאור בוזגלו).
מאמן: אבי נמני
שופט: אלון יפת

20 שנים…
מסגרת: ליגת העל
אצטדיון: קרית אליעזר, חיפה.
קהל: 21,000
תאריך: 12.02.00
מכבי חיפה – מכבי ת"א 2-1

חמישה ימים לאחר הניצחון בדרבי על הפועל ת"א שקטע רצף של תשעה משחקים ללא ניצחון בהם שבעה הפסדים, התייצבו חניכיו של אברם גרנט למשחק נגד מכבי חיפה במסגרת המחזור ה-24 בליגת העל.

 

שתי דקות לפני ההפסקה, העלה דדי בן דיין את מכבי ליתרון כשנגח פנימה כדור קרן שהגביה דוד רביבו וניתז אליו מכתפו של אנדז'יי קוביקה. בדקה ה-53 העניק השופט אסף קינן פנדל לחיפאים לאחר שפליקס חלפון תיקל את יוסי בניון ברחבה לפני שאבישי ז'אנו הכניע את לירן שטראובר מהנקודה הלבנה.

כפיר אדרי הורחק בדקה ה-67 לאחר פגיעה באלון חרזי ועימות עם שוער חיפה אבי פרץ, בעוד שבדקה ה-80 נותרו המקומיים בעשרה שחקנים גם הם לאחר שאריק בנאדו הכשיל את קוביקה בדרך אלך השער. שלוש דקות אח"כ הכשיל ז'אנו את בן דיין ברחבה ואלכסיי קוסולאפוב בעט שטוח לרשת והעניק למכבי ניצחון שני ברציפות.

מכבי ת"א: לירן שטראובר, פליקס חלפון, מרקו בלבול, מייקל אמנלו, דדי בן דיין, כפיר אדרי, אלכסיי קוסולאפוב, בן לוז, דודו רביבו, אנדז'יי קוביקה, אלכסנדר קוסירין (גז'גוז' ודז'ינסקי).
מאמן: אברם גרנט.
שופט: אסף קינן
30 שנים…
מסגרת: הליגה הלאומית
אצטדיון: שכונת התקווה, תל אביב
קהל: 6,500
תאריך: 17.02.90
בני יהודה – מכבי ת"א 1-3

כשהיא ללא ניצחון בארבעת משחקי הליגה האחרונים, הגיעה מכבי תל אביב לשכונת התקווה למשחק נגד הטוענת לכתר במסגרת המחזור ה-19 של הליגה הלאומית. עם גיורא שפיגל על הקווים, העמידו הזהובים הרכב כוכבים שכלל את משה סיני, רוני לוי, יוסי זאנה וחלוץ צעיר בשם אלון מזרחי.

תשע עשרה דקות מהפתיחה העלה אלחנדרו קניג את מכבי ליתרון כשהחלוץ שהגיע מדפורטיבו אספניול הארגנטינאית וכבש את שערו הראשון בתיקו 3-3 נגד בית"ר ת"א שבוע קודם לכן, הכניע את יעקב אסייג לאחר בישול של מוטי איווניר.

התשובה של בני יהודה לא איחרה לבוא כשארבע דקות אח"כ, מצא סיני את מזרחי עם כדור חכם מעבר לקו ההגנה. החלוץ הצעיר הוריד בנגיעה ובעט כדור שהתגלגל לעבר השער לפני שניר מנחם דחק פנימה מהקו. בדקה ה-55 יצאה בני יהודה להתקפה מתפרצת בסיומה העביר דוד סלמן כדור רוחב שעבר את משה מרכוס וסיני העלה את המקומיים ליתרון בבעיטה מקרוב.

שתים עשרה דקות אח"כ, בני יהודה כבשה את השלישי כשאייל חיים הגביה משמאל, גיא שרעבי בעט מהאוויר שפגע בענבר מוספי בדרך פנימה. בעוד שבני יהודה המשיכה לדהור לעבר אליפות היסטורית, ספגו חניכיו של ניסים בכר את הפסד הליגה השמיני העונה.
   
מכבי ת"א: משה מרכוס, ענבר מוספי, ליאור רוזנטל, אבי כהן, אבי אל חי, מיקי כהן, ארז לולו (אלון נתן), מוטי איווניר, אורי מלמיליאן, מאיר מליקה, אלחנדרו קניג.
מאמן: ניסים בכר
שופט: יצחק בן יצחק

40 שנים…
מסגרת: הליגה הלאומית
אצטדיון: ימק"א, ירושלים
קהל: 7,000
תאריך: 16.02.80
בית"ר י-ם – מכבי ת"א 0-0

שבוע לאחר תוצאת התיקו 0-0 נגד מכבי נתניה, עלתה מכבי ת"א אל הבירה למשחק נגד בית"ר ירושלים במסגרת המחזור ה-20 של הליגה הלאומית. היה זה המפגש השלישי בעונת 1979/80 בין מאמן מכבי צביק'ה רוזן ומאמן בית"ר ניסים בכר שכיכבו כשחקנים במכבי ת"א. במשחק 'אלוף האלופים' שפתח את העונה והיה שיחזור של גמר הגביע, ניצחה האלופה מת"א 0-2 את סגניתה ומחזיקת הגביע מירושלים. במשחק הליגה הראשון בבלומפילד נפרדו שתי הקבוצות בתיקו מאופס ובמשחק המקביל במגרש ימק"א שמרו מנו שוורץ ז"ל שוער מכבי ויוסי מזרחי שוער בית"ר על רשת נקייה.
 מכבי ת"א: עמנואל 'מנו' שוורץ ז"ל, אורי סלימן, אבי ירושלמי, אלון קפלן, מנחם 'מיקו' בלו, ירון עוז, יהודה גרגיר, מוישיק שוויצר, משה גולדנברג, בארי סילקמן, בני טבק.
מאמן: צבי רוזן
שופט: משה אשכנזי ז"ל

50 שנים…
מסגרת: הליגה הלאומית
אצטדיון: הקופסא, נתניה
קהל: 8,000
תאריך: 14.02.1970
מכבי נתניה – מכבי ת"א 1-1

8000 צופים הצטופפו על יציעי העץ בנתניה למשחק בין הקבוצות ששני הכוכבים שלהם כיכבו יחד במדי נבחרת ישראל: מוטל'ה שפיגלר וגיורא שפיגל. שתי דקות מהפתיחה היה זה שפיגלר שהעלה את המקומיים ליתרון כשהכניע את מיקי מיכאלי. בדקה-67 שפיגל לא נשאר חייב וכבש את שער השוויון שכפה על חלוקת נקודות עם הקבוצה מנתניה שסיימה עונה קודם לכן במקום השלישי בליגה.

מכבי ת"א
: מיקי מיכאלי, אברהם שטמברג (מיכאל גרשוביץ'), צביק'ה רוזן, מאיר נמני ז"ל (שלום שקווה), מנחם 'מיקו' בלו, עזרא עוזרי, רחמים טלבי, ניסים בכר, גיורא שפיגל, דוד קרקו, דרור בר נור.
מאמן: דוביד שוויצר ז"ל
שופט: משה אשכנזי ז"ל