10 שנים…
מסגרת: ליגת העל
אצטדיון: בלומפילד, יפו
קהל: 7000
תאריך: 06.02.10
מכבי תל אביב – הפועל רעננה 0-2

10 שנים פחות שלושה ימים לפני ששתי הקבוצות נפגשות בליגה הערב, אירחה מכבי תל אביב את העולה החדשה הפועל רעננה למשחק במסגרת המחזור ה-21 בליגת העל.

למרות ההדחה מחצי גמר גביע הטוטו ע"י בית"ר י-ם, חניכיו של אבי נמני הגיעו למשחק עם רעננה לאחר ארבעה ניצחונות ליגה רצופים על הפועל פ"ת (0-1), בני יהודה (0-1), הפועל חיפה (0-1), והפועל עכו (2-3) כשהם לא מנוצחים ב-8 משחקי הליגה האחרונים. איליה יבוריאן שכבש צמד נגד עכו שבוע קודם לכן, העלה את מכבי ליתרון מוקדם כשהכניע את שאול סמדג'ה בדקה השישית. שש דקות לפני המחצית, יוסי שבחון שכבש את השער השלישי נגד עכו, הכפיל את היתרון וקבע את תוצאת המשחק. 

מכבי ת"א: לירן שטראובר, יובל שפונגין, ניסו קפילוטו, שרן ייני, רוני גפני, ליאור ג'אן, גיז'רמו ישראלביץ', יוסי שבחון (ציון צמח), תמיר כחלון (מאור בוזגלו), איליה יבוריאן (יובל אבידור), עימנואל מאיוקה.
מאמן: אבי נמני
שופט: אשר כהן
 

 

20 שנים…
מסגרת: ליגת העל
אצטדיון: אצטדיון רמת גן.
קהל: 21,000
תאריך: 07.02.00
מכבי ת"א – הפועל ת"א 0-2

עם מאזן מחריד של תשעה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון במשך חודשיים בהם ספגו חניכיו של אברם גרנט לא פחות משבעה הפסדים – הגיעה מכבי ת"א לדרבי הגדול של ת"א במסגרת המחזור ה-23 בליגת העל.

21,000 הצופים שהגיעו לאצטדיון רמת גן ראו בדקה ה-17 את בן לוז מחליף מסירות עם אנדז'י קוביקה לפני שפרץ דרך המרכז וחתך את הגנת הפועל עם מסירה בתזמון מושלם. החלוץ הפולני חלף על פני שביט אלימלך ומול שער ריק בעט פנימה את השער ה-11 שלו העונה.

בדקה ה-32 דוד רביבו הגביה קרן ואלכסיי קוסולאפוב התרומם גבוה, הקדים את אלימלך ונגח פנימה את שערו הראשון העונה ואת השני של מכבי. מוטי אוחיון ספג כרטיס אדום מדני קורן והשאיר את האדומים ב-10 שחקנים, אבל שריקת הסיום שלו הבטיחה למכבי ניצחון ליגה ראשון בדרבי מ-1996.

מכבי ת"א: לירן שטראובר, פליקס חלפון, מרקו בלבול, מייקל אמנלו, דדי בן דיין, כפיר אדרי, אלכסיי קוסולאפוב, בן לוז, דודו רביבו, אנדז'יי קוביקה, אלכסנדר קוסירין (אופיר חיים).
מאמן: אברם גרנט.
שופט: דני קורן

30 שנים…
מסגרת: הליגה הלאומית
אצטדיון: ימק"א, ירושלים
קהל: 4,000
תאריך: 03.02.90
בית"ר ירושלים – מכבי ת"א 0-1

מכבי תל אביב עלתה לירושלים למשחק במסגרת המחזור ה-16 בליגה הלאומית נגד בית"ר אחרי שבשני המחזורים הקודמים נפרדו בתיקו 2-2 מהפועל ב"ש ובהפסד 0-1 להפועל פ"ת. 4000 הצופים שהצטופפו במגרש ימק"א ראו בדקה ה-60 את הקיצוני הבולגרי של בית"ר אטאנאס פאשב מכניע את משה מרכוס ומעלה את המקומיים ליתרון. ניסים בכר הכניס את אורי מלמיליאן וארז לולו אך גם הם לא הצליחו להכניע את גולן מלול ששמר על רשת נקייה עד לסיום.
מכבי ת"א: משה מרכוס, ליאור רוזנטל (אורי מלמיליאן), אבי כהן ז"ל (ארז לולו), מנשה שמעונוב, ענבר מוספי, מיקי כהן, חי קרייס, אבי אל חי, אלון נתן, מוטי איווניר, מאיר מליקה.
מאמן: ניסים בכר
שופט: חיים ליפקוביץ'

40 שנים…
מסגרת: הליגה הלאומית
אצטדיון: בלומפילד, יפו
קהל: 6,000
תאריך: 02.02.80
מכבי ת"א – הכח רמת גן 0-1

מאז הניצחון 0-1 על מכבי רמת עמידר במחזור העשירי משער של אברהם לוי, לא הצליחה מכבי ת"א לנצח בשבעה משחקי ליגה. גם חילופי המאמנים שהובילו למינויו של צבי רוזן במקומו של ניסים בכר לא סייעו למכבי ת"א לנצח. יתכן שזו היריבה מהעיר רמת גן, המפגש המחודש עם גיורא שפיגל או אפילו הרצון לנקום בהפסד 4-1 אותו הנחילו הסגולים למכבי במחזור השלישי. אבל בדקה ה-78 הכניע ויקי פרץ את שוער הכח צרפתי והעניק למכבי ת"א ניצחון ראשון בשבעה מחזורים ואת הניצחון השביעי לעונת 1979/80.         
 
מכבי ת"א: עמנואל 'מנו' שוורץ ז"ל, אבי ירושלמי, מאיר נמני ז"ל, מנחם 'מיקו' בלו, ירון עוז (אברהם לוי), בארי סילקמן, יהודה גרגיר, מוישיק שוויצר, משה גולדנברג, ויקי פרץ, בני טבק.
מאמן: צבי רוזן
שופט: יצחק בן יצחק

50 שנים…
מסגרת: הליגה הלאומית
אצטדיון: כפר סבא
קהל: 5,500
תאריך: 07.02.1970
הפועל כפר סבא- מכבי ת"א 0-0

שבועיים לאחר שהביסה 0-5 את הפועל ת"א בדרבי ושבוע לאחר שניצחה את הפועל ב"ש 0-2, נסעה מכבי ת"א למשחק חוץ בכפר סבא במסגרת המחזור ה-17 של הליגה הלאומית. כשבהרכב המקומיים צמד ה-'שינים' שלמה שרף ושום יצחק ובשער כפ"ס יאיר נוסובסקי – חניכיו של דוביד שוויצר ז"ל מצד אחד ויעקב גרונדמן ז"ל מהצד השני לא הצליחו לכבוש והמשחק הסתיים בתיקו ללא שערים.

מכבי ת"א: מיקי מיכאלי, אברהם שטמברג, צביק'ה רוזן, מאיר נמני ז"ל,  מנחם 'מיקו' בלו, עזרא עוזרי, רחמים טלבי, ניסים בכר, גיורא שפיגל, דוד קרקו, דרור בר נור.
מאמן: דוביד שוויצר ז"ל
שופט: נפתלי איתן ז"ל