מכבי תל אביב שוב אלופה. סביר להניח שכולנו נהיו עסוקים בחגיגות בימים הקרובים, אבל מי שכבר רוצה להסתכל לעבר המטרה הבאה יוכל למצוא אותה כמובן במוקדמות ליגת האלופות שמצפות לצהובים בעוד קצת פחות מחודשיים.

בעקבות התפרצות הקורונה גם שלבי המוקדמות יקבלו בעונה הקרובה שינוי משמעותי:  משחקי המוקדמות של ליגת האלופות וכן הליגה האירופית ישוחקו בשיטה של מפגש אחד (במקום בית וחוץ), למעט הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות שיוכרע בשני מפגשים. זהות הקבוצה המארחת בכל השלבים (למעט פלייאוף ליגת האלופות) תיקבע באמצעות הגרלה.

באופ"א בחרו בצעד שכזה על מנת ליצור את ההפרדה הנחוצה בין השלבים המכריעים של עונת 2019/20, וכדי למנוע השפעה על מיקום המדינות בדירוג לפיו נקבע מועד כניסתם של המועדונים למעגל התחרויות של אופ"א או על מועדונים שיש להם סיכוי להתחרות.

אלופת ישראל החדשה-ישנה תחל את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון, במסלול המוקדמות של אלופות הליגה השונות, ועל מנת להגיע לשלב הבתים של המפעל היוקרתי ביבשת תצטרך לעבור בסך הכל 4 שלבים ו-5 משחקים (2 בפלייאוף).

התאריכים

סיבוב המוקדמות הראשון: 18/19.8

סיבוב המוקדמות השני: 25/26.8 

סיבוב המוקדמות השלישי: 15/16.9

שלב הפלייאוף: 22/23.9 ו-29/30.9

מכבי צפויה להיות מדורגת בסיבוב המוקדמות הראשון וככל הנראה גם בסיבוב השני, אך הדירוגים הסופיים ייקבעו רק לאחר השלמת הליגות השונות ברחבי אירופה. 

אם הצהובים יודחו בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות הם ינשרו אוטומטית לשלב הבתים של הליגה האירופית. המשמעות היא כמובן שהגעה לשלב הרביעי והאחרון של מוקדמות ליגת האלופות תבטיח למכבי עונה אירופית בכל מקרה.