אחרי שהעונה שעברה היתה מלאה בשלל הישגים מרשימים, מכבי תל אביב עשתה זאת שוב! הצהובים הבטיחו הערב את הזכייה השנייה ברציפות באליפות – ה-24 בתולדות המועדון. כמו ב-2018/19 גם הקמפיין של 2019/20 עמוס בשיאים ונקודות ציון שמבהירים עד כמה גדולה הדומיננטיות של ולדימיר איביץ' ושחקניו.

מכבי היא כמובן שיאנית הזכיות באליפות בישראל והגדילה את הפער מהפועל ת"א שבמקום השני (11 אליפויות פחות).

הגנת הברזל של מכבי

ההגנה החזקה של הקבוצה היא אחת הנקודות המרכזיות העונה. את שער החובה הראשון ספגה מכבי רק בדקה ה-9 של המחזור ה-14. בתוספת הדקות מסיום העונה שעברה, השוער דניאל טננבאום וחבריו קבעו שיא ישראלי מדהים של 1,272 דקות רצופות ללא ספיגה.

בנוסף מכבי לא ספגה גם ב-27 משחקים מפתיחת העונה – שיא כל הזמנים לעונה אחת בכדורגל הישראלי (השיא הקודם עמד על 21 משחקים).

נכון לנקודת הזמן הזו מכבי היא גם הקבוצה שספגה הכי מעט שערים בעונה – 8 בלבד. 

לקבוצה הנוכחית יש את ממוצע הספיגה הנמוך ביותר בהיסטוריה למשחק – 0.24. במקום השני ניצבת מכבי חיפה של 2010 עם 0.46 ספיגות בממוצע למשחק. 

האלופה גם ספגה שער אחד בלבד במחצית הראשונה (מול נס ציונה) – שיא כל הזמנים. עד העונה השיא הוחזק ע"י הפועל חיפה בעונות 1968/69 ו-1971/72 (עונות עם 30 מחזורים) עם 3 שערי חובה במחצית הראשונה בכל עונה.

איביץ' בעקבות ג'רי בית הלוי

האליפות הנוכחית שמה את מאמן מכבי, ולדימיר איביץ', במועדון מכובד ואקסלוסיבי במיוחד. הסרבי הפך למאמן השני בהיסטוריה והראשון (!) מאז ג'רי בית הלוי האגדי בשנות ה-50 שזוכה בשתי אליפויות רצופות עם מכבי.

לאיביץ' יש גם אחוז הצלחה נדיר של 82.13 – הכי גבוה למאמן כלשהו בתולדות הליגה הבכירה (מינימום של 10 משחקים).

הישגים נוספים

לאחר המשחק מול הפועל חיפה, הצהובים שמרו על רצף פעיל של 37 משחקי חוץ ללא הפסד – שיא כל הזמנים. 

מכבי הנוכחית היתה גם הקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמסיימת את הליגה הסדירה ללא הפסד ב-2 עונות רצופות (ללא סיבוב שלישי או פלייאוף). 

הצהובים טרם הפסידו העונה ואם יצליחו לשמור על המאזן הם יהפכו לקבוצה הרביעית בתולדות הליגה שמסיימת העונה שלמה ללא הפסד. 

נתון דימיוני נוסף הוא כמות הדקות בהן הקבוצה היתה בפיגור העונה, שמסתכמות ב-2 דקות בלבד (מהדקה ה-9 עד הדקה ה-11 במשחק מול נס ציונה במח' ה-14). שיא כל הזמנים של הליגה שייך למכבי תל אביב בעונת 1953/54 – 50 דקות בהן היתה בפיגור.

איתן טיבי רשם הישג אישי אדיר כשהשלים זכייה באליפות שביעית בישראל (5 עם מכבי, אחת עם ק"ש ואחת עם בית"ר י-ם). רק ל-2 כדורגלנים בישראל יש יותר אליפויות (אריק בנאדו ואלון חרזי – 9 כ"א).

ונסיים עם שיא אישי שעדיין "חי": אנריק סבוריט, שלא שותף בהפסד הליגה היחיד בעונה שעברה, כבר עם רצף של 61 משחקי ליגה ללא הפסד – שיא לשחקן ליגה בכל הזמנים.