מכבי תל אביב קיימה הערב (שלישי) את משחק ההכנה הראשון שלה בעונת 2020/21. האלופה פגשה את הפועל קטמון ירושלים מהליגה הלאומית במסגרת מבחן הכלים הפותח של מחנה האימונים אותו היא מקיימת בימים אלה בבירה. 

מחצית ראשונה 

מכבי פתחה טוב וכבר בדקה ה-9 עלתה ליתרון. יונתן כהן פרץ באגף שמאל, העביר רוחב לניק בלקמן, שבנגיעה הקפיץ עם צ'יפ ברגל בשמאל מעל השוער. 0:1 למכבי.

2 דקות לאחר מכן, אבי ריקן השתחרר מהמגן שלו וניסה בעיטה בשמאל שנבלמה לחוץ.

בדקה ה-14, אשטה אוואקה מקטמון השתלט על כדור מהרחקה של יאניוטיס ומתוך הרחבה כבש את שער השיויון. 1:1. בדקה ה-21 שוב ריקן היה קרוב לשער בבעיטה מ-18 מטרים, אך הכדור חמק סנטימטרים מהמשקוף.

בדקה ה-27 אילון אלמוג השתלט על כדור שוער של יאניוטיס ופרץ מצד ימין לרחבה. הבעיטה שלו פגשה את הקורה של קטמון.

בדקה ה-34 לידור נקשרי בעט מ-18 מטרים כדור לפינה הימנית. 1:2 לקטמון. 3 דקות חלפו, ו-אוואקה חטף כדור מחוץ לרחבה, ובעט מ-10 מטרים פנימה. 1:3 לקטמון.

מחצית שנייה

5 דקות בתוך המחצית השנייה אופיר דוידזאדה הוכשל ברחבה. ברסקי דייק מהנקודה הלבנה וצימק ל-3:2.

בדקה ה-59 עדן קארצב היה קרוב לאזן את התוצאה אחרי בעיטה נהדרת מ-16 מטרים שנעצרה אצל השוער.

בדקה ה-64 מכבי בהתקפה נהדרת אחרי חלופי מסירות בין גררו לתורג'מן, האחרון העביר רוחב ובר כהן הגיע מאחור וסחט הצלה של אדליי אדבאיו.

3 דקות חלפו ועידו שחר מצא בכדור נהדר מחוץ לרחבה את הקורה הימנית של קטמון ומשם הכדור המשיך לרשת. מכבי איזנה ל- 3:3.

בדקה ה-77 עומר כץ מנע שער באחד על אחד מול אחמד איברהים, שפרץ לרחבה של הצהובים ונעצר אצל השוער.

בדקה ה-82 עדן קארצב שוב ניסה את כוחו מחוץ לרחבה אבל הבעיטה מ-17 מטרים חלפה סמוך לקורה השמאלית.

דור תורג'מן היה קרוב בדקה ה-89 לעלות את הצהובים ליתרון אחרי שניסה בעיטה מזווית קשה מתוך הרחבה, אבל הכדור עלה מעל למשקוף.

בסיום המשחק שתי הקבוצות נפרדות ללא הכרעה במחזק ההכנה הראשון של העונה.

הרכבים

מכבי ת"א מחצית ראשונה: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, איתן טיבי, שחר פיבן, אנריק סבוריט, דן גלזר, אבי ריקן, דור פרץ, יונתן כהן, אילון אלמוג, ניק בלקמן.

הרכב מכבי ת"א מחצית שנייה: עומר כץ, נועם כהן, עמית גלזר, מתן בלטקסה, אופיר דוידזאדה, עידו שחר, עדן קארצב, רוסלאן ברסקי, אדוארדו גררו, בר כהן, דור תורג'מן

 

ברסקי: "עובדים קשה מהאימון הראשון"

רוסלן ברסקי אמר בסיום: "אנחנו עובדים קשה מהאימון הראשון והקבוצה נכנסת לקצב טוב. היום זה היה המשחק הראשון שלנו, כל שחקן קיבל 45 דקות וכרגע לא מתייחסים לתוצאה או לגולים, מי הבקיע או לא הבקיע. אנחנו מנסים לבנות משהו שנרוץ איתו קדימה, להשיג את המטרות שלנו וזה מה שחשוב כרגע".

המנהל הביצועי פטריק ואן לוון, שהדריך את הקבוצה במשחק הוסיף: "עבדנו בשבוע הראשון של האימונים על דברים שונים שהייתי רוצה לראות. במחצית הראשונה היה קצת יותר קשה עם שחקנים מנוסים שרגילים למשהו אחר וניסינו להוסיף משהו למה שהם כבר עשו בעונות קודמות. רציתי לתת להם משהו שלדעתי מוסיף לכדורגל שלהם. במחצית השנייה היו לנו שחקנים צעירים יותר שמכירים קצת יותר טוב את הדברים שעשיתי בשנים האחרונות. העייפות היא גם פקטור במחנה, במיוחד אם אתה מתאמן בבוקר ומשחק בערב. זה לא תמיד עוזר אבל זה כן עוזר לשחקנים לחשוב על פתרונות פשוטים וזה עבד טוב בחצי השני".