פגרת הנבחרת מאחורינו ובשבת הקרובה (20:30) ליגת הבורסה לניירות ערך תשוב לפעילות, כשמכבי תל אביב תתארח במסגרת המחזור ה-2 אצל בני יהודה ת"א. המאמן גאורגיוס דוניס והקשר דן גלזר התייחסו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אליו מכבי תעלה לראשונה בתלבושת החוץ השחורה שהושקה היום (ה') . צפו

דוניס נשאל תחילה על שני המשחקים הקרובים ואמר:

"כל משחק הוא משחק שונה. מאוד התאכזבנו מהתוצאה של המשחק הראשון בליגה. שיחקנו טוב בחצי הראשון, אבל התוצאה הייתה מאוד מאכזבת. במשחק כזה אתה חייב להבקיע, לא לתת מקום ליריבה ולנצח. יש לי דרישות מהשחקנים שלי ואני מצפה מהם להמשיך לשחק חזק ולשחק כקבוצה, כי יש לנו הזדמנות להילחם על כל התארים. כעת, הראש שלנו במשחק נגד בני יהודה. אנחנו מכבדים כל יריבה, מנתחים אותה ומבינים מה נקודות החוזקה שלה. הרבה שחקנים הלכו לנבחרות הלאומיות. הם עכשיו חוזרים ויהיה לנו כמה ימים לעבוד יחד".

על שאלת הרכש:

"אנחנו מנסים, מנסים מאוד אפילו. ברק ופטריק עובדים על כך, ואני מקווה שיהיו חדשות בקרוב. אני יודע שעיתונאים ואוהדים מקשיבים להרבה שמועות ויכול להבין את זה, זה מעניין. עבורי, המטרה היא להתכונן למשחקים הקרובים, כל משחק לגופו. אני לא אוהב לדבר על מבנה הסגל כאן, אלא לדבר עם השחקנים שלי בצורה אישית".

על התקרית בין בלקמן ליונתן כהן

"יש לנו שחקנים טובים שיכולים לבעוט פנדלים. ניק הבקיע במשחקים האחרונים ולכן הוא בעט. יש הוראות ברורות לגבי מכות נייחות. בכדורגל יש רגעים טובים ורעים. חשוב לפתור הכל. אנחנו משפחה, ובמשפחה פותרים את הדברים בתוך הבית. כמאמן אני מאמין חשוב שהעדיפות תמיד תהיה הקבוצה. הכישרון יכול לנצח משחקים, רק כקבוצה אפשר להניף תארים".

בנוגע שאלת ערן זהבי:

"אני לא האיש לשאול על זה. זהבי הוא שחקן פנטסטי, חלוץ מעולה שאני מכיר מהעבר. ראיתי את המשחקים שלו בנבחרת. לצערי, אני לא יכול לענות על השאלה הזו".

האם הסגל הקיים יישאר?

"ממה שראיתי עד עכשיו, השחקנים עובדים בצורה נכונה ואנחנו יכולים להיות קבוצה טוב מאוד. צעד אחר צעד. הזמנים האלו (קורונה) הם לא רגילים לאף מועדון, הליגות הסתיימו מאוחר והתחילו שוב מיד אחרי. לכל הקבוצות קשה לעשות רכישות בתקופה הזו. המטרה שלי היא לנצל את המיטב מהסגל הקיים".

לגבי אורוש ניקוליץ'

"יש לי פגישה עם ניקוליץ'. הוא צריך זמן. המטרה שלנו היא שהוא יבריא, אבל זה לא נראה שיקרה בחודש-חודשיים הקרובים".

על המשחקים של הנבחרת

"דיברתי עם דן על משחקי הנבחרת. יש לכם קבוצה מעולה ושחקנים טובים. אני שמח שיש לנו הרבה נציגים. לא ארחיב על היכולת שלהם במשחקים האלו".

על ההשוואה בינו לבין איביץ':

"כל אדם הוא שונה, לא רק מאמנים. יש את גווארדיולה, קלופ, פרגוסון. כולם עם סגנון ואופי שונה לגבי כדורגל. זה הגיוני שישוו ביני לבינו, זה טבע האדם. אפשר לנצח בכמה דרכים. אני מאמין בעבודה קשה, והמטרות שלי הן זכייה בכל התארים והגעה לאירופה. בסוף, יהיה אפשר להשוות".

לאחר שדוניס סיים את דבריו, עלה לדבר דן גלזר, שהתייחס תחילה למדי החוץ החדשים: "המדים יפים מאוד. שובר את השגרה. שחור לא היה אף פעם, ואנחנו צריכים לנצח עם כל צבע"

לגבי ההפסד במחזור הראשון:

"אני שמח שהרגלנו את עצמנו, את היריבות ואת כל המדינה שאנחנו לא מפסידים. אנחנו לא רגילים להפסיד, אבל כמו שניצחנו יחד, צריך לדעת להפסיד יחד. נעבור את התחושות מהמשחק הזה כמו גברים, ונבוא עם התסכול הזה למשחק בשבת. אנחנו המועדון הכי גדול בישראל ויריבות תמיד רוצות לנצח אותנו יותר מקבוצה אחרת.

על השפעת חסרונם של הקהל

"גם את הפלייאוף שיחקנו בלי קהל נגד יריבות חזקות וניצחנו. הבאנו אנרגיות והיינו ראויים לניצחון בכל משחק. הקהל חסר לנו, אבל מכבי צריכה לנצח כל משחק בכל מגרש".

על האופציה לעזוב לשחק בקבוצה בחו"ל:

"כרגע אני במכבי, ואני 100% כאן ונותן הכל. יש לי שאיפות לצאת לחו"ל, אבל ביקשתי מהסוכן שלי לא לעדכן אותי בכלום, כי אני רוצה להיות מרוכז בקבוצה. קשה לי לענות על ההשפעה של שלב בתים על עזיבה או לא. לא שיחקתי בבוגרים במסגרת אירופית, אני מקווה שזה יקרה השנה".

על כך שלא שיחק במדי הנבחרת:

"אני מכבד את החלטת המאמן, ניסיתי להוכיח בכל אימון שמגיע לי לשחק, וזו ההחלטה שלו. אני מקווה כבר בשבת לשנות לו את הדעה".

על ההבדלים בין המאמנים

"יש הרבה שינויים טקטיים בין איביץ' לדוניס, לא אפרט כמובן. המאמן הזה חושב אחרת, ואני חושב שלא צריך להיות דרמטיים ולהלחץ מההפסד. יצרנו מצבים והכדור לא נכנס. הייתי מרוצה מהמחצית הראשונה, זה יכל להגמר 0-3, 0-4, ואז לא היינו מדברים על זה".

על תקרית הפנדל בין בלקמן ליונתן כהן

"חד משמעית שיונתן שם את זה בצד. זה בא מרצון לנצח. הם פתרו את הדברים האלו מיד אחרי המשחק ולא גלש למשהו לא רגיל. אני מקווה ששניהם יראו את זה במשחק הקרוב".