ויאריאל

3 עונות לאחר שפגשנו את הקבוצה הספרדית בדיוק בליגה האירופית, מכבי ו-ויאריאל ייפגשו שוב לצמד משחקים. כזכור, שני המשחקים הקודמים מול הספרדים הסתיימו עם 0:0 בישראל וניצחון 0:1 של מכבי באיצטדיון לה סרמיקה, משער של ניק בלקמן.

לקבוצה מהעיירה שסמוכה לעיר ולנסיה ניסיון עשיר מאוד באירופה ולאורך השנים היא הגיעה לשלבים מתקדמים בליגת האלופות ובליגה האירופית. מי שמוביל אותה הוא לא אחר מאשר אונאי אמרי. מאמן ארסנל לשעבר מחזיק באמתחתו הישג מרשים מאוד – 3 זכיות בליגה האירופית (כולן עם סביליה), במה שהופך אותו למאמן שזכה הכי הרבה פעמים בהיסטוריה במפעל זה.

את העונה הנוכחית פתחה ויאריאל עם 2 ניצחונות, תיקו והפסד במסגרת הליגה הספרדית, כאשר נכון לרגע כתיבת שורות אלה היא מדורגת במקום הרביעי.

כמובן שהסגל של הצוללת הצהובה עמוס בשחקנים איכותיים, כשבחלק הקדמי אפשר למצוא חלוצים ברמה גבוהה מאוד כמו פאקו אלקאסר, ג'רארד מורנו ושחקן הכנף המהיר סאמו צ'וקואזה. הקיץ הקבוצה גם התחזקה באחד השחקנים הכי מבטיחים בליגה הספרדית, הקיצוני טאקפוסה קובו היפני (19), שהגיעה בהשאלה מריאל מדריד. חיזוק נוסף הובא למרכז השדה עם דני פארחו ופרנסיס קוקלאן, שני קשרים מנוסים ואיכותיים, שהגיעו מוולנסיה.

קרבאח

אלופת אזרבייג'ן אמנם מגיעה ממדינה שלא נחשבת לאחת מאריות היבשת, אבל בכל הקשור להופעותיה במסגרת האירופית מדובר במועדון שייצר מסורת מרשימה מאוד. ההופעה הנוכחית תהיה השביעית ברציפות של קרבאח בשלב בתים אירופי, כאשר ב-6 מהמקרים מדובר בליגה האירופית ופעם אחת בליגת האלופות.

קרבאח תגיע לשלב הבתים במצב יוצא דופן לאחר שבתקופה האחרונה התפתח עימות צבאי בין אזרבייג'ן לארמניה בחבל נגורנו קרבאח, שעשוי להשפיע על יכולתה לארח במגרשה הביתי, אך החלטה בעניין תפורסם רק בהמשך. לשלב הבתים היא העפילה לאחר שהשיגה 0:3 מרשים בחוץ על לגיה ורשה מפולין.

מבחינה מקצועית מי שמוביל את הקבוצה הוא המאמן גורבאן גורבאנוב (48), שהחל את קריירת האימון שלו ב-2006 והחל מ-2008 מאמן את קרבאח בצורה רציפה. גורבאנוב וקבוצתו שיחקו עד כה 4 משחקים במסגרת הליגה המקומית ומדורגים במקום ה-5 עם ניצחון, שתי תוצאות תיקו והפסד.

הסגל של הקבוצה כולל לא מעט שחקנים זרים, כאשר אחד הבולטים שבהם הוא חאיימה רומרו הספרדי שנהנה מעבר עשיר בליגות במולדתו. החלוץ האזרי מאהיר אמרלי נחשב לשחקן איכותי בחלק הקדמי והעונה הבקיע פעמיים ב-3 משחקי הליגה בהם הופיע.

סיבאספור

הנציגה הטורקית סיימה את העונה שעברה במקום הרביעי במדינתה, ולמרות זאת העפילה אוטומטית לשלב הבתים. הסיבה לכך היא השעייתה של טרבזונספור מהמפעלים האירופים, במה שקידם את יריבת מכבי לעבר העפלה אוטומטית והופעה ראשונה בתולדותיה בשלב בתים אירופי.

עד כה קיימה הקבוצה 3 משחקים במסגרת הליגה והשיגה ניצחון, תיקו והפסד שממקמים אותה במקום ה-12.

מאמן הקבוצה הוא ריזה צ'אלימבאי (57), יליד העיר סיבאס ממנה מגיעה סיבאספור, שנהנה מניסיון אימון של כ-20 שנים, רובן בקבוצות מהליגה הבכירה בטורקיה. צ'אלימבאי אגב נחשב גם לאגדה בקבוצה טורקית אחרת, בשיקטאש, והוא מחזיק תואר שיאן ההופעות של המועדון.

פנים מוכרת בסגל של סיבאספור הוא החלוץ הניגרי לארי קאיודה, שזכור מהתקופה בה שיחק במכבי נתניה. בנוסף אליו משחקים בקבוצה שחקנים ותיקים כמו ארונה קונה (36), מוסטפה יטאברה (34), מקס גראדל (32) ופייסל פאג'ר (32) שהגיעו למועדון לאחר קריירות בליגות הבכירות של אירופה.