אקדמיית הנוער נמצאת בעיצומו של סגר שלישי בעקבות משבר הקורונה. נכון לעכשיו הפעילות עדיין לא חזרה והשחקנים ממשיכים להתאמן מהבית. שוחחנו עם המאמנת המנטאלית של המחלקה, מירב לוי, על מנת להבין עם מה בעצם מתמודדים השחקנים הצעירים בתקופה הנוכחית ובאילו דרכים ניתן להתמודד עם הקשיים.

אקדמיית הנוער של מכבי תל אביב רואה חשיבות רבה לנושא המנטאלי ושמה דגש שלכל שחקן יהיה ליווי אישי ותמיכה רגשית ומנטאלית שתאפשר לו למצות את מלוא הפוטנציאל. לדבריה של המאמנמת המנטאלית של האקדמיה, מירב לוי, המטרה שכל שחקן ילמד להבין שחוסן מנטאלי הוא מיומנות נרכשת וניתן לפיתוח באמצעות למידה ואימון בדיוק כמו שעובדים בחדר כושר ומפתחים את השרירים. כך עובדים על השריר המנטאלי כדי שהשחקן יוכל להתגבר על קשיים ומשברים לאורך העונה.

מירב שיתפה אותנו שמערכת התמיכה המנטאלית באקדמיה מתחלקת ל-3 דרכי עבודה: עבודה פרטנית עם שחקן, עבודה קבוצתית עם כל השחקנים בקבוצה ועבודה אישית עם המאמן וצורת האימון כך שכולם עובדים בסינרגיה למיצוי היתרונות וגיבוי החסרונות.

הסגר השלישי כבר נהיה עניין של שגרה ודבר מוכר במחלקת הנוער שלנו, מירה סיפרה לנו כיצד העבודה שלה באה לידי ביטוי בתקופה הנוכחית: ״כל הקבוצות מקבלות דרך הזום מפגשים מנטאליים. מטרת המפגשים לחשוף את השחקנים לכמה שיותר נושאים מנטאליים שיעזרו להם וידחפו אותם לחקור את גבולות הפוטנציאל שלהם ולדאוג שהשיא של היום יהיה השגרה של מחר וכל יום שלא התאמצנו והשקענו את המקסימום אז התפשרנו על בינוניות״.

״אנחנו במכבי דורשים מצוינות וזה בעצם מטרת העל שלנו בעבודה עם השחקנים, לשים להם מראה מול העיניים בעזרת צוות האימון או האנליסטים. תפקידי לדאוג שהשחקנים יבינו שזה לטובתם ויפנימו שמאמנים שלא מוותרים להם זה אומר שלא מוותרים עליהם״.

בהמשך השיחה סיפרה לנו המאמנת המנטלית כי קיימים הבדלים בין התקופה הנוכחית לסגרים הראשונים: ״השחקנים בתקופת הסגר השלישי פחות חשים את האי וודאות והפחדים כמו שחשו בסגר הראשון. הקושי מבחינתם הוא יותר בניתוק מהקבוצה, מהקשר האישי היומיומי עם השחקנים והמסגרת שדואגת להם. והם הכי מתגעגעים למשחקים בשבת, שזה המקום ליישם את כל מה שהשקיעו במהלך האימונים״.

בהמשך השיחה שאלנו את מירב איך השחקנים בעצם אמורים להתמודד עם הסיטואציה וכך היא הסבירה: ״ההתמודדות שאנו מנסים להעביר לשחקנים זה לבנות אופי ולגרום להם לשבור שיאים קטנים כל יום, כלומר לרוץ כל יום יותר מאתמול, לעבוד על כוח כל יום יותר מאתמול, לעבוד על החולשות שלהם כדי להיות טובים יותר מאתמול ולא לוותר לעצמם. הרעיון הוא שכל שחקן הוא המנכ״ל של החלום שלו והוא אחראי על כל המערכת שזה בעצם הגוף שלו מבחינת כושר גופני, תזונה, ההיבט הטכני, הטקטי והמנטאלי. השחקן עצמו אמור לקבוע לו״ז לכל ההיבטים וההשקעה בעצמו״.

״אנחנו מלמדים את השחקנים לשנות את החשיבה לחשיבה חיובית שתקדם אותם מקצועית וזה אומר להפוך את הקשה לאתגר למשהו אפשרי ולהבין שאם הם בורחים מהבעיה לא בהכרח הבעיה תברח מהם. התפקיד שלנו לגרום להם להיות מודעים ולעזור להם ללמוד לעבוד ולהתפשר עד ליישום והגשמת חלומות״.