אקדמיית הנוער נמצאת בעיצומו של סגר שלישי שעצר את פעילות המחלקה על כר הדשא. מחוץ לתחומי המגרש מחלקת האנליסטים של אקדמיית הנוער ממשיכה לפעול בצורה מלאה מול השחקנים ואנשי הצוות. שוחחנו עם מנהל המחלקה, דור רועי חסיד, ששיתף אותנו על המחלקה וכיצד היא פועלת בימים אלו.

מנהל מחלקת האנליסטים של אקדמיית הנוער, דור רועי חסיד, הגיע אל המועדון באוקטובר 17 לאחר שנתיים וחצי של ניתוח כדורגל בחברת רדווד. בהמשך עבד כסקאוט בקבוצה מאחת הליגות הגדולות באירופה תוך כדי המשך העבודה במכבי. דור החל את תפקידו כאנליסט של קבוצת נערים ב׳ בזמנו תחת הדרכתו של ריימנוד אטוולד, לאחר העונה הזאת התקדם לתפקיד אנליסט קבוצת הנוער כשבשנתיים האחרונות הוא מנהל את המחלקה. מחלקת האנליסטים של אקדמיית הנוער מורכבת מחמישה אנליסטים. ארבעה מהם אחראים על קבוצת הנוער והנערים ואנליסט נוסף אחראי על השלוחה הצפונית של האקדמיה.

בשיחתנו עם דור הוא סיפר לנו על מהות תפקיד האנליסט בבאקדמיה: ״תפקידו של האנליסט הוא לצלם ולנתח את משחקי הקבוצה ולעזור למאמנים להטמיע את הפילוסופיה של המועדון בקבוצה דרך אסיפות וידאו קבוצתיות ופגישות אישיות עם השחקנים. בנוסף האנליסט מצלם ועורך את אימוני הקבוצה כך שהשחקנים יכולים לראות את עצמם מתאמנים, משחקים ומקבלים דגשים לשיפור ושימור המשחק שלהם במשך כל השבוע לקראת המשחק. אני באופן אישי תמיד חושב על האנליסט כעוזר מאמן נוסף ואנחנו תמיד משתדלים לעזור בהתייעצויות לגבי הכנה טקטית ומנטלית למשחקים. בנוסף, בקבוצת הנוער אנחנו משתדלים להתכונן לקבוצה היריבה ולנתח אותה טקטית כדי להכין את השחקנים לרמת בוגרים״.

לאחר מכן הוא שיתף כיצד המחלקה מתנהלת בימים אלו לאור הסגר השלישי ודרך ההתקשרות הרחוקה עם השחקנים ואנשי הצוות: ״תקופת הקורונה והסגר לא פשוטה וכדי לשמור על השחקנים ערניים ומוכנים טכנית וטקטית, צילמנו ושיתפנו עם השחקנים פעילות עם הכדור מחוץ למגרש הדשא שהם מכירים כדי שיוכלו לעבוד על הטכניקה שלהם גם בבית בזמן הסגר. בנוסף אנחנו עושים אסיפות טקטיות בזום לפי חוליות של הגנה, קישור והתקפה על המשחקים שלהם מתחילת השנה ומוסיפים פעם בשבוע פגישת זום העשרה של אחד האנליסטים על נושא שהוא בוחר״.

״המטרה שזה יתרום לשחקנים וישמור אותם חדים באותה רמת הבנה של המשחק ויכולת טכנית וטקטית. הדבר החשוב הוא שהשחקנים שלנו יצליחו לקחת הכי הרבה שאפשר מהתקופה הזאת ויישארו חיוביים כי כל שנה בגילאי הילדים והנוער היא שנה קריטית להתפתחות שלהם כשחקנים ואני מקווה שאנחנו מצליחים לשמור על שגרה טובה של אימונים גם מחוץ למגרש״.