מכבי המשיכה אמש (שני) את התקופה הטובה שלה עם ניצחון 0:1 על מכבי פתח תקווה במשחק שפתח את הסיבוב השני בליגת הבורסה לניירות ערך (מחזור 14).

הסיפתח של קארצב

מי שכבש את שער הניצחון היה עדן קארצב הצעיר, במה שגם היה שער הבכורה שלו בליגה – בהופעתו הרביעית בלבד. 

כזכור, קארצב כבר כבש שער אדיר נוסף,לזכות מכבי, בפלייאוף ליגת האלופות מול רד בול זלצבורג. 

חובבי הסטטיסטיקות בוודאי ישמחו לגלות שהשער של קארצב הובקע ממרחק של 29 מטרים. למעשה, זהו השער של מכבי שהובקע מהמרחק הגדול ביותר בליגה מאז שערו של אלי דסה (30 מטר) מול בני יהודה בעונת 2015/16.

מדובר אגב גם בשער ליגת העל ה-3 הכי רחוק מתוך 666 השערים שהובקעו באיצטדיון המושבה.

ההתחלה של ואן לוון 

המנהל הביצועי פטריק ואן לוון מדריך כידוע את הקבוצה במשחקים האחרונים ועד כה קיימה תחתיו 3 משחקי ליגה. מבט על העבר מגלה שואן לוון ועוד 11 מאמנים נוספים רשמו 3 ניצחונות בליגה ב-3 משחקיהם הראשונים, כאשר רק ההולנדי ופאולו סוזה פתחו עם 3 ניצחונות על האפס.

רצף השיא במושבה

נתון נוסף בעקבות התוצאה אמש מגלה שמכבי השיגה ניצחון 5 רצוף על האפס באיצטדיון המושבה (ניצחונות על מכבי פ"ת, הפועל רעננה, הפועל כפר סבא, סקציה נס ציונה ובני יהודה). מדובר ברצף שיא של מכבי בהיסטוריה במגרש חוץ.

רצף השיא של ניצחונות על האפס באיצטדיון ביתי עומד על 7 ניצחונות – והושג פעמיים: בבלומפילד בפברואר 1970 ובנתניה באפריל 2017.

פינת הכמעט: מתי כבשנו מהקרן?

לסיום, החלטנו לבדוק נתון שכמעט קרה אתמול. כזכור, בדקות הפתיחה סובב יונתן כהן כדור קרן אדיר שאריק ינקו הדף, ספק מתוך השער.

עד היום מכבי כבשה לאורך ההיסטוריה 4 שערים ישירים מהקרן. שייע גלזר כבש 3 מהם בשנים 1958-1961. בני טבק כבש את השער האחרון מנקודות הקרן בדצמבר 1977 מול מכבי נתניה.