המסע האירופי של מכבי נמשך וביום חמישי הצהובים יתארחו אצל ספרטק טרנבה למשחק במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג. רגע לפני, הגיע הזמן לערוך היכרות קצת יותר מעמיקה עם היריבה שמחכה לנו. 

מדובר באחד המועדונים המובילים בסלובקיה כאשר האליפות האחרונה שלו הושגה בעונת 2017/18. בעונת 2018/19 העפילה ספרטק טרנבה לשלב הבתים של הליגה האירופית אך עונה לאחר מכן הודחה בסיבוב המוקדמות השני ואשתקד לא הופיעה באירופה. 

אגב, מכבי פגשה את הסלובקים לקראת פתיחת עונת 2017/18 במשחק אימון שהתקיים במסגרת מחנה אימון באוסטריה, בו ניצחו הצהובים 0:3.

טרנבה העפילה לקונפרנס ליג לאחר שסיימה את העונה האחרונה במקום השלישי בליגה הסלובקית. בסיבוב הראשון היא עברה את מוסטה ממלטה לאחר ניצחון 0:2 בבית והפסד 3:2 בחוץ. בסיבוב השני הצליחה להתגבר על ספסי מרומניה אחרי 0:0 במשחק הראשון בבית, 1:1 בגומלין בחוץ וניצחון 3:4 בדו קרב פנדלים. במסגרת הליגה קיימה הקבוצה שני משחקים עד כה, בהם רשמה ניצחון והפסד. 

Photo: Spartak Trnava's Facebook ()

 

מכבי תזכה להתארח באיצטדיון אנטון מליטינסקי החדש יחסית, שנחנך רק ב-2013 ומכיל 19,200 מקומות במה שהופך אותו לאיצטדיון השני בגודלו במדינה. אלא שהיריבה לא תוכל להנות באופן מלא מיתרון הביתיות אחרי שאופ"א הענישה את המועדון בשל קריאות גזעניות של הקהל במשחק מול ספסי נקבע להתקיים ללא קהל. למרות זאת, הסלובקים יורשו להכניס להתמודדות קבוצות של ילדים מתחת לגיל 14 בליווי מבוגר. 

מבחינה מקצועית מי שמוביל את הקבוצה הוא המאמן מיכאל גאשפריק בן ה-39. טרנבה היא קבוצת הבוגרים הראשונה בקריית האימון שלו לאחר שעד 2021 שימש כמאמן במחלקת הנוער של המועדון. הקבוצה גאשפריק מציגה לרוב מערך שנע על וריאציות של 3-3-4, לרוב עם קשר אחורי אחד ושני קשרי 50:50 לפניו. 

בניגוד ליריבה הקודמת שלנו סוטיייסקה, שמורכבת כמעט באופן בלעדי משחקנים מונטנגרים, בסגל של הסלובקים אפשר למצוא לא מעט שחקנים זרים. במשחקי המוקדמות שקיימה עד כה, החלק הקדמי של טרנבה הורכב משחקני הכנף סיימון קבראל (ברזיל), שגם היה הכובש המצטיין של הקבוצה בליגה אשתקד, ויוסוף במידלה (ניגריה). לפניהם תופקד החלוץ המקדוני מילאן ריסטובסקי (1.88 מ') שהיה שייך עד לאחרונה לרייקה הקרואטית. 

Photo: Spartak Trnava's Facebook ()

במרכז השדה שם בולט נוסף הוא הקשר האחורי היווני קיראקוס סאבידיס שהחל את הקריירה במדינתו, אך עבר לכדורגל הסלובקי לפני כשנתיים. בחוליית ההגנה אפשר למצא את הבלם איזוצ'וקוו אנתוני הניגרי, שהגיע מהליגה הנורבגית, כאשר שותפו במשחקי המוקדמות עד כה היה סבסטיאן קוסה – שקיבל את ההזדמנות בגיל 17 בלבד.