מכבי שוב בשלב בתים אירופי! אחרי שעברו את שחטאר קרגאנדי, הצהובים השיגו את הכרטיס לשלב הבתים של הקונפרנס ליג וכבר היום (שישי) לקחו חלק בהגרלת שלב הבתים שנערכה באיסטנבול. 

בהגרלה נקבעה כי מכבי תפגוש את לאסק לינץ מאוסטריה, אלשקרט מארמניה ו-HJK הלסינקי מפינלנד.

המאמן פטריק ואן לוון התייחס בסיום לתוצאות ההגרלה ואמר: "אני חושב שמכבי הוגרלה לבית מעניין מאוד. קיבלנו יריבות ממדינות שונות מאלו ששיחקנו בעונה שעברה באירופה וגם יריבות שהם ברמה של מכבי תל אביב כך שיהיה מאוד מעניין לפגוש אותם בחודשים הקרובים. יהיה מעניין לשחק נגד היריבות האלה וגם לבקר במדינות שלהן. אם נסתכל על היריבות שהעפילו לשלב הבתים והוכיחו שמקומם שם. נעשה את הכל כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר בכל משחק וכעת נתחיל להתכונן למפגש עם היריבות"

לקראת המשחק בליגה נגד בני סכנין במסגרת המחזור הראשון בליגת הבורסה לניירות ערך אמר המאמן: "אנחנו מתכוננים למשחק החשוב שפותח את העונה נגד בני סכנין. כעת אנחנו מתכוננים למשחק בראשון ונבוא ערוכים אליו".

היריבות

לאסק היא קבוצת הדרג הראשון שהוגרלה בבית. הקבוצה האוסטרית שמגיעה מהעיר לינץ סיימה את העונה האחרונה במקום ה-4 בליגה המקומית במה שהקנה לה את הכרטיס לקונפרנס ליג. העונה היא החלה את דרכה בסיבוב המוקדמות השלישי של המפעל ועבר את וויבודינה מסרביה (1:7 בסיכום) וסט. ג'ונסטון (1:3) בסיכום.

מבחינת האוסטרים מדובר בהופעה שלישית ברציפות בשלב בתים אירופי, כאשר לפני שתי עונות הגיעו עד לשמינית גמר הליגה האירופית, שם הודחו על ידי מנצ'סטר יונייטד. העונה קיימה הקבוצה 5 משחקים במסגרת הליגה האוסטרית והיא מדורגת במקום ה-6 עם 6 נקודות.

אלשקרט היא אלופת ארמניה שעשתה העונה היסטוריה והפכה לקבוצה הארמנית הראשונה שמעפילה לשלב בתים אירופי. הקבוצה, שמגיעה מהבירה ירבאן, עשתה זאת לאחר שהחלה את דרכה במוקדמות הליגה האירופית והעפילה לשלב הפלייאוף של המפעל לאחר ניצחון 2:3 על קייראט אלמאטי. בפלייאוף הארמנים פגשו את ריינג'רס הסקוטית, הפסידו 0:1 בסיכום שני המשחקים ונשרו ישיבות לשלב הבתים של הקונפרנס ליג.

על אף שמדובר בקבוצה מארמניה בסגל שלה אפשר למצוא כמות גדולה מאוד של שחקנים זרים ממגוון מדינות. בכל הקשור לליגה המקומית, את העונה הנוכחית פתחה אלשקרט בצורה די מאכזבת כשב-3 משחקי ליגה שקיימה עד כה השיגה נקודה אחת.

HJK הלסינקי זכורה למכבי מנסיבות משמחות לאחר שהצהובים עברו את הקבוצה הפינית במוקדמות ליגת האלופות 2004/5 בדרך להופעה היסטורית במפעל. גם כיום מדובר בקבוצה המובילה בכדורגל מהמדינה הסקנדינבית ולעונה הנוכחית היא מגיעה כאלופת פינלנד. 

הלסינקי החלה את דרכה במוקדמות ליגת האלופות והודחה בסיבוב השני על ידי מאלמו, שהעפילה בסופו של דבר. במוקדמות הליגה האירופית היא עברה בסיבוב השלישי את נפצ'י באקו (2:5 בסיכום), אך הודחה בשלב הפלייאוף על די פנרבחצ'ה (6:2) ונשרה ישירות לשלב הבתים של הקונפרנס ליג. בדומה למרבית מדינות צפון אירופה הליגה בפינלנד נמצאת בעיצומה ואחרי 17 מחזורים הלסינקי מדורגת כצפוי במקום הראשון עם פער די מבטיח מהמקום השני.

ההגרלה המלאה

בית 1: מכבי ת"א, לאסק לינץ, אלשקרט, הלסינקי

בית 2: גנט, פרטיזן בלגרד, פלורה טאלין, אנורתוזיס פמגוסטה

בית 3: רומא, זוריה, צסק"א סופיה, בודו גלימט,

בית 4: אלקמאר, קלוז', יבלונץ, ראנדרס

בית 5: סלביה פראג, פיינורד, אוניון ברלין, מכבי חיפה

בית 6: קופנהאגן, פאוק סלוניקי, סלובן ברטיסלבה, לינקולן רד אימפס

בית 7: טוטנהאם, ראן, ויטסה, מורה

בית 8: באזל, קרבאח, קייראט, אומוניה

הפורמט

בסך הכל העפילו לשלב הבתים 32 קבוצות שחולקו ל-4 דרגים בני 8 קבוצות כ"א. בעקבות הדירוג שצברה באירופה בשנים האחרונות מכבי שובצה בדרג השני, כך שלא הוגרלה מול קבוצות אחרות מדרג זה. 

משחקי שלב הבתים נקבעו לצאת לדרך ב-16/09 ויתקיימו במתכונת של 6 משחקים – 3 בבית ו-3 בחוץ. שעות הפתיחה של המשחקים יהיו 19:45 או 22:00 (בדומה לחלוקת המשחקים בליגה האירופית). הקבוצה שתסיים במקום הראשון בכל בית תעפיל לשמינית הגמר אוטומטית. 8 הקבוצות שיסיימו במקום השני ישחקו בשלב נוקאאוט מול 8 קבוצות שיסיימו במקום השלישי בשלב הבתים של הליגה האירופית. 8 המנצחות במפגשים אלה ישלימו את תמונת 16 המשתתפות בשמינית הגמר.