אחרי שניצחה 1:4 את אלשקרט במחזור הפתיחה, מכבי תל אביב תתארח בקרוב אצל לאסק האוסטרית למשחק במסגרת המחזור השני של שלב הבתים בקונפרנס ליג. רגע לפני ההתמודדות, הגיע הזמן לערוך היכרות קצת יותר מעמיקה על מי שנחשבת לפחות על הנייר למשוכה הגבוהה ביותר שניצבת מולנו בבית 1.

לאסק היא הקבוצה שהוגרלה לבית מהדרג הראשון (מכבי כזכור הגיעה מדרג 2). הקבוצה האוסטרית, שמגיעה מהעיר לינץ, סיימה את העונה האחרונה במקום ה-4 בליגה המקומית (סיימה שלישית את העונה הסדירה ורביעית את הפלייאוף העליון) במה שהקנה לה את הכרטיס לקונפרנס ליג. העונה היא החלה את דרכה בסיבוב המוקדמות השלישי של המפעל בו עברה את וויבודינה מסרביה (1:7 בסיכום). לאחר מכן העפילה לשלב הבתים בזכות ניצחון על סט. ג'ונסטון מסקוטלנד (1:3 בסיכום).

מפגש מול מנצ'סטר יונייטד בשמינית גמר

מבחינת האוסטרים מדובר בהופעה שלישית ברציפות בשלב בתים אירופי. הקבוצה שיחקה בשנתיים האחרונות בשלב הבתים של הליגה האירופית כאשר ב-2019/20 רשמה הישג מרשים כשהגיעה עד לשמינית הגמר, שם הודחה על ידי מנצ'סטר יונייטד.

בכל הקשור לזירה המקומית, פתיחת העונה הנוכחית היתה פחות מוצלחת עבור לאסק, שב-9 משחקי הליגה שקיימה עד כה השיגה 10 נקודות שמציבות אותה במקום ה-6 בטבלה. ביום ראשון האחרון היא ניצחה 1:3 את אדמירה ואקר במה שהיה ניצחון הליגה השני שלה העונה. למרות זאת, האוסטרים החלו בצורה מוצלחת את שלב הבתים עם ניצחון חוץ (0:2) על ה.י.ק הלסינקי במחזור הראשון.

Photo: LASKOfficial Facebook ()

האיצטדיון

לאסק אמנם מקיימת את משחקיה הביתיים בליגה ב'ראיפייזן ארנה' הסמוך לעיר לינץ, אך בכל הקשור למשחקיה באירופה, כולל המפגש הקרוב עם מכבי, היא נאלצת לנדוד. 'ורטרס סטדיון' (Wörthersee Stadion) הוא האיצטדיון בו מארחת הקבוצה את משחקי הקונפרנס ליג והוא ממוקם בעיר קלגנפורט' שרחוקה כמעט 4 שעות נסיעה מלינץ. מדובר באיצטדיון מרשים שחודש לקראת יורו 2008 שנערך באוסטריה ושוויץ, ומכיל כ-30,000 מושבים. 

חילופי מאמנים

מבחינת מקצועית, פתיחת העונה הרעה של לאסק בליגה האוסטרית הביאה ממש לאחרונה לפרידה מהמאמן דומיניק טאלהאמר. במועדון בחרו למנות לתפקיד את אנדראס ווילנד בן ה-38, שקודם לכן היה עוזר המאמן של טאלהאמר. בתקשורת במדינה נטען כי ווילנד נבחר למלא את תפקיד המאמן לפחות עד לפגרת החורף.

לפחות בתחילת דרכו בחר ווילנד להמשיך להציב מערך של 3-4-3 בו שיחקה הקבוצה באופן קבוע גם בימיה תחת המאמן הקודם. למרות זאת, לאחרונה הוא השתמש גם בשיטה של 3-3-4 ולמעשה ויתר על אחד הבלמים לטובת תוספת למרכז השדה, כאשר שחקני הכנפיים מהמערך הראשון (3-4-3) הפכו למגינים בקו של 4 שחקני הגנה במערך השני (3-3-4).

Photo: LASKOfficial Facebook ()

שינויים משמעותיים בסגל

הסגל של לאסק מורכב כמובן ברובו משחקנים אוסטרים, אך גם מ-11 שחקנים זרים בסך הכל. אחד מהם הוא ממאדו קרמוקו הצרפתי (1.88 מ') שנחשב לחלוץ הבכיר של הקבוצה כיום ומרבה לפתוח בחוד במרבית המשחקים. אלא שבהקשר הזה כדאי מאוד להזכיר את יוהאנס אגשטיין. מדובר במי שהיה המוציא לפועל העיקרי של לאסק בעונה שעברה (12 שערי ליגה ו-7 בישולים), אך עזב את הקבוצה הקיץ לאחר שסיים את תקופת ההשאלה מוורדר ברמן. 

עוד שני שחקנים משמעותיים שעזבו את לאסק בקיץ האחרון הם הקשר הדני מאדס מאדסן שעבר לסלביה פראג והבלם גרנוט טראונר שחתם בפיינורד מהליגה ההולנדית. למרות זאת, במקומו הגיע הבלם האוסטרי דריו מארשיץ' שהצטרף בהשאלה מריימס הצרפתית. שמות בולטים בחלק הקדמי של האוסטרים הם תומאס גויגינגר וחוסיין באליץ'. בסגל הקבוצה יש גם נציגות למזרח הרחוק בדמות הקיצוני היפני קייטו נקאמורה (21) והקשר הקוריאני יון סוק-הונג (22). לסיום נזכיר את הקיצוני הימני אנדראס גרובר, שכבש אשתקד 10 שערים ונחשב גם הוא לשחקן מפתח, אך הוא סובל מפציעה שהשביתה אותו לתקופה ארוכה מאז חודש פברואר. 

Photo: LASKOfficial Facebook ()