פרי גיים

מכבי תל אביב הגיעה הערב (שבת) לאיצטדיון הי"א והתארחה אצל מ.ס אשדוד למשחק במסגרת המחזור ה-20 של ליגת הבורסה לניירות ערך. 

לאחר ה-2:2 מול מכבי נתניה במחזור האחרון המאמן מלאדן קרסטאיץ' ביצע שינויים בהרכב הפותח של הצהובים. שחר פיבן שחזר לאחרונה מפציעה קיבל את המקום במרכז ההגנה לצידו של עידן נחמיאס. בחלק הקדמי סטיפה פריצה הוצב בחוד כאשר מי שתמכו בו מהאגפים היו טל בן חיים ודן ביטון. עדן שמיר, דן גלזר וגבי קניקובסקי הרכיבו את שלישיית מרכז השדה של מכבי. 

מחצית ראשונה

כבר בדקה ה-2 מכבי הגיעה להזדמנות קורצת כשדוידזאדה שלח את בן חיים לעומק, הקיצוני חדר לרחבה אבל הבעיטה שלו פיספסה את המסגרת במעט. מכבי המשיכה להיות דומיננטית ובדקה ה-12 רשמה איום נוסף עם בעיטה של פריצה מכ-17 מטרים לא היתה מספיק מדויקת. 

בדקה ה-28 התקפה יפה של מכבי החלה בג'ראלש שמצא בכדור ארוך מימין את קניקובסקי. הקשר השאיר לביטון לאחור אבל הוא התקשה להתחבר לבעיטה והכדור המשיך גבוה מעל השער. 3 דקות לאחר מכן גם אשדוד הגיעה להזדמנות טובה אחרי שבילו נותר פנוי ברחבה אבל דניאל פרץ הגיב טוב וקלט את הנגיחה. עוד 3 דקות עברו והפעם עדן שמיר קיבל צ'אנס לכבוש אחרי הרחקה לא טובה של ההגנה, אך הבעיטה שלו חמקה החוצה. 

למרות השליטה של מכבי בדקה ה-37 אשדוד הצליחה לעלות ליתרון. המארחת חטפה כדור במרכז המגרש ויצאה מהר קדימה להתקפה שהסתיימה עם רוחב של עוז בילו ובעיטה של חמודי כנעאן מ-6 מטרים לרשת. 0:1 לאשדוד. 

מחצית שנייה

מכבי היתה נמרצת גם בפתיחת המחצית השנייה ובדקה ה-52 ביטון סובב כדור חופשי מסוכן שחלף מעל המשקוף. שתי דקות לאחר מכן גם קניקובסקי שיחרר בעיטה מסף הרחבהה אבל השוער סהר חסון קלט. 

בדקה ה-55 הלחץ של מכבי כבר הניב פרי. דניאל פרץ הוציא התקפה מהירה לעבר קניקובסקי, הקשר מצא בכדור ארוך את בן חיים שעבר יפה את השוער ומזווית לא פשוטה שלח כדור קשתי לרשת. 1:1.

מכבי לא נרגעה ובדקה ה-59 כבר השיגה את המהפך. הפעם דוידזאדה מצא את ביטון בצד שמאל של הרחבה, הקשר הרים נהדר למרכז ושמיר המשיך עם וולה נהדר לרשת האשדודית. 1:2 למכבי. 

בדקה ה-70 קרסטאיץ' החל לרענן את השורות עם שני חילופים, כאשר פיבן, שסימן על פציעה, ובן חיים פינו מקום לבלטקסה וקובאס. בדקות הבאות מכבי החלה לשחק בצורה זהירה יותר וניסתה בעיקר לצאת למתפרצות מול הלחץ הגובר של המארחת. בדקה ה-80 קרסטאיץ' ביצע חילוף נוסף והכניס את אייל גולסה במקום ביטון. 

5 דקות לסיום גם אבי ריקן נכנס כמחליף כשעדן שמיר פינה לו מקום במרכז המגרש. דקה לאחר מכן עידן נחמיאס ספג פציעה והורד על אלונקה אך למרות הכאבים חזר ומכבי נמנעה מהישארות בעשרה שחקנים. 

מכבי עמדה בלחץ ובדקה ה-89 גם סגרה את המשחק הרמטית. כדור קרן טוב של קובאס מצא את הראש של סטיפה פריצה וחלוץ נגח לקרקע ולפינה הרחוקה וקבע 1:3 למכבי. בתוך תוספת הזמן בזיע קיבל הזדמנות לצמק את התוצאה אבל החמיץ ממצב קורץ. 1:3 למכבי בסיום.