מכבי תל אביב תצא מחר (שני, 20:30) למשחק חוץ מול מכבי נתניה במסגרת המחזור ה-22 בליגת ONE ZERO. יממה לפני קיימה הבוקר (ראשון) הקבוצה מסיבת עיתונאים בה התייחס המאמן אייטור קראנקה למשימה שמצפה לו ולשחקניו באיצטדיון בנתניה.

קראנקה נשאל בתחילה על השבוע שעבר על הקבוצה וענה: "השיחות עם השחקנים הן עבורנו. זה קורה, אבל הדבר המרכזי הוא שהקבוצה פנטסטית, הם (השחקנים) מבינים ואנחנו לומדים להכיר אחד את השני. זה טוב כשיש קבוצה כזו שרוצה להשתפר, כולם רוצים להשתפר. אנחנו יודעים מה אנחנו עושים רע ורוצים לתקן את זה מוקדם ככל האפשר".

על המשחק שצפוי מול מכבי נתניה אמר קראנקה: "אנחנו צריכים לעבוד ולהתכונן לכל משחק בגישה נכונה. אני יודע והשחקנים יודעים שזה יהיה משחק שונה. אנחנו צריכים להיות במיטבנו בלי הכדור וגם כאשר הכדור אצלנו אנחנו צריכים להיות זהירים כי הם טובים מאוד במעברים. זו קבוצה שלמה, נשחק בחוץ אבל אנחנו צריכים להגיע בגישה שצריך לנצח את המשחק".

על היכולת של מכבי במשחקי החוץ העונה אמר המאמן: "תמיד קל יותר לשחק בבית עם הקהל שלך ועם יותר ביטחון. כשאתה במועדון כזה אתה צריך לנצח בכל משחק ולהגיע למשחק בידיעה שאתה בא לנצח. נשחק נגד קבוצה טובה מאוד, אבל אנחנו צריכים לחשוב שאנחנו מגיעים במטרה לנצח, אי אפשר לחשוב שנקודה אחת מספיקה. זה עוד משהו שצריך לשפר. הגישה בה אנחנו מגיעים למשחק היא לתת מאה אחוז, לא לעשות טעויות וליצור מצבים כדי לנצח את המשחק".

לאחר מכן נשאל על הגישה שהוא מצפה לראות ואמר: "כדורגל משוחק עם הכדור אבל גם בלעדיו. כשלא היה לנו את הכדור נגד חיפה לא נתנו להם להתמסר יותר מפעמיים או שלושה, במשחקים אחרים איפשרנו ליריבות ליצור מצבים במעבר ולעשות לנו בעיות. מאז שאני כאן אנחנו מנסים לשחק משחקים באותה אינטנסיביות, כמו נגד חיפה או אשדוד".

על הקושי לאחר עזיבת אוסקר גלוך: "הוא לא כאן. כמאמן אתה צריך לחשוב על מי שכאן. גם בלי אוסקר יצרנו במשחק האחרון 6 הזדמנויות של שער. ערן וג'ולה (יובאנוביץ') נלחמים בכל משחק כמו חיות, רוב הפעמים הם גם מבקיעים. הייתי מודאג אם לא היינו יוצרים מצבים, אבל עם שחקנים כמו שיש כאן אני לא מודאג בכלל. זו קבוצה טובה שרוצה להשתפר וללמוד וזה הדבר הכי חשוב".

על רמת הכשירות של רארש אילייה: "אמרתי מההתחלה שהוא מביא לנו משהו שונה. הוא חזק, מהיר אבל אנחנו צריכים להיות זהירים איתו. אני לא רוצה למהר איתו ושיאבד את הביטחון. צריך לעשות את הצעדים הנכונים".