מכבי תל אביב הציגה היום (שלישי) את רובי קין כמאמנה החדש במסיבת עיתונאים מיוחדת באיצטדיון בלומפילד. הבעלים מיץ' גולדהאר ניצל את האירוע כדי לענות על שאלות העיתונאים, להתייחס למינויו של האירי וכן לנושאים הבוערים על סדר היום של המועדון.

תחילה נשאל גולדהאר על ההחלטה למנות את רובי קין למאמן וענה: "רובי ואני נפגשנו מספר פעמים במהלך התהליך, התרשמתי מהאמביציה של רובי להביא את האופי המיוחד שלו, האופי הווינרי שלו לקריירת אימון. יחד עם הניסיון הרחב שלו והידע על המשחק הרגשתי שהאינטרסים שלנו חופפים, האמביציה הדדית וזה הרגע לתת לרובי הזדמנות להביא את עצמו כמאמן ועבורנו להרוויח מכך ומהאופי הווינרי שלו".

על השאלה מדוע מכבי החליטה להחליף מאמן ענה הבעלים: "בסופו של דבר לא היינו מרוצים מהעונה האחרונה שלנו והרגשנו שאנחנו צריכים שינוי והתחלה חדשה בעמדת המאמן".

לאחר מכן נשאל על תחושותיו לאחר 3 עונות ללא אליפות וענה: "כן, קשה מאוד לסבול או לחיות עם המצב הזה שתיארת, אני לא מאושר מכך, רובי ואני דיברנו על כך. עבורי חשוב מאוד שנתמקד בעצמנו, לא ביריבים שלנו. אנחנו צריכים להשתפר, יש לנו הרבה עבודה לעשות ואנחנו מחוייבים לעבודה הזו. עם מוסר עבודה טוב, מחוייבות, כבוד, כבוד למועדון ולספורט, עם תשוקה גדולה לנצח, נעשה את השינויים הדרושים והתוצאות יגיעו".

בהמשך נשאל גולדהאר מה לא עבד בעונה האחרונה של מכבי ואמר: "איבדנו את המאמן שלנו, שהפתיע אותנו, איבדנו את אחד הכישרונות הכי גדולים שיצאו מישראל באמצע העונה. היו לנו נפילות במהלך משחקים שהיו בלתי מקובלות ואני לא חושב שהכל זה באשמת קראנקה. אתם רוצים לנתח את זה בשחור ולבן אבל יש אחריות לאנשים רבים. סיימנו בתיקו משחקים שהיניו צריכים לנצח, אתה מחבר את הכל ביחד וזו העונה שלנו. אם תסתלו אחורה, יכולנו לעשות דברים אחרת, לא יכולנו לצפות את מה שיקרה עם איביץ', לא אידיאלי לחפש מאמן באמצע עונה. לאבד את האוסקר זה מחוץ לשליטתנו. לא רציתי לאבד אותו תמורת כל סכום. אהבתי מה שעשה לקבוצה אבל הוא לא היה מוכן להישאר והיתה לו את הזכות לעזוב. עשיתי כל מה שיכולתי כדי לנסות לשכנע אותו ואת הצוות שלו להישאר. הם חתמו על חוזה ארוך יותר, אבל זה כלל את הזכות לעבור תמורת סכום מסוים. ועדיין, אם לא הינו לנו נפילות משמעותיות כפי שהיו לנו היינו עושים דברים טוב יותר. זה קרה, אני לא מרוצה מכך, אנחנו צריכים להיות טובים יותר".

לגבי הגעת שחקנים חדשים לקראת מחנה האימונים סיפר: "כן. יהיו הודעות על שחקנים, בתקווה בקרוב. אנחנו רוצים כמובן את המעורבות של רובי, אז אולי אנחנו מאחורה אבל כן יהיו הודעות על שחקנים".

על השאלה על מבנה הצד המקצועי של המועדון לאחר הגעת המנכ"ל בן מנספורד אמר גולדהאר: "בן חזק מאוד בכל הקשור לשחקנים וכמובן שגם רובי. אנחנו לא מחפשים כרגע מנהל ספורטיבי כי אנחנו מרגישים שבן ורובי מכסים את זה. זה המבנה כרגע במועדון".

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס גולדהאר גם לביקורת שהושמעו מצד האוהדים ואמר: "אני מכבד את הדעה של כל אחד ולכל אחד יש דעה. זה ביטוי לכך שלאנשים איכפת. לאנשים איכפת מאוד, גם לי איכפת מאוד והאחריות שלנו לעשות מה שטוב ביותר למועדון. אנחנו עובדים עם כל המידע, לא כל המידע זמין לכולם, מעורב בזה גם צד רגשי, אבל אנחנו עושים מה שאנחנו חושבים שהכי טוב למועדון בטווח הקצר, הבינוני והארוך. בכל הקשור להחלטות, אנחנו בסופו של דבר עושים מה שאנחנו חושבים שתמיד הכי טוב למועדון, אנחנו מכבדים את כל הדעות, אבל צריכים להתעלם מכל תגובה רגשית. אני כן מבין את זה ואוהב שלאוהדים איכפת כל כך מהקבוצה הזו".

על השאלה האם הוא התאכזב בעונה האחרונה גם משחקנים אמר: "כן, אני מאוכזב. אני חושב שהשחקנים מאוכזבים מעצמם גם. קראנקה ספג אש בצורה לא פרופורציונלית, היתה לו אחריות כמו לכולנו על כמה אספקטים וזה כולל גם את השחקנים. אנחנו ביחד, אנחנו מרגישים חזקים ביחד, אני לא יודע אם אתם מודעים לזה, אבל אנחנו קבוצה מאוד מגובשת. בקשיים שהיו אנחנו יודעים איזה תפקיד מילאנו ומה יכולנו לעשות אחרת, אבל זה קירב אותנו עוד יותר. אנחנו ביחד ומרגישים טוב ביחד וכולנו נעלה את הרמה".

לסיום נשאל גולדהאר האם הוא עדיין רואה אפשרות שמכבי תהיה כוח משמעותי באירופה והבהיר: "ברור שזה אפשרי. כן, כמות הכסף שהושקע בעונה שעברה היתה משמעותית, זו אחת סיבות לחוסר הסיפוק שלי, אבל העיניים שלנו על הדרך, אנחנו מסתכלים קדימה, זו התחלה מחדש. אנחנו נרגשים, נוריד את הראש ונעבוד קשה מאוד על כל מה שצריך. זה מתחיל עם המנהיגות של רובי".