רובי קין הוצג היום (שלישי) כמאמנה החדש של מכבי תל אביב. אחרי שחתם אתמול על החוזה במועדון והגיע לישראל, האירי דיבר לראשונה במסיבת עיתונאים מיוחדת באיצטדיון בלומפילד, בהשתתפות הבעלים מיץ' גולדהאר, נציג הבעלים ג'ק אנגלידיס והמנכ"ל בן מנספורד. 

צפו במסיבת העיתונאים המלאה:

"אני רוצה להודות למיץ', ג'ק ובן שנתנו לי את ההזדמנות להגיע לפה, זה אתגר טוב עבורי, משהו שאני מתרגש לקראתו", אמר קין בפתיחת דבריו, "זה נכון שחיכיתי להזדמנות הנכונה ולכן הגעתי לעבוד עם אנשים שיש להם אותו חזון והתלהבות כמוני. אנשים פה עובדים מאוד קרוב, כפי שמיץ' אמר כולנו פה ביחד, מנסים לעשות את הדבר הנכון עבור המועדון וזה מה שמלהיב אותי. לכן אני פה ובהחלט מצפה להזדמנות ולאתגר".

כשנשאל על הסגנון שלו כמאמן ענה: "אני קודם כל מאמן שרוצה לנצח וזה הדבר החשוב ביותר. ברור שיש לי את הפילוסופיה שלי ולא הייתי פה אם לא הייתי מסביר לאנשים מה אני רוצה, אבל אני גם לא רוצה לתת יותר מדי מידע על מה שאני רוצה לעשות כי מאמנים מקשיבים לי. ברור שאני רוצה לשחק כדורגל אטרקטיבי, כזה שהאוהדים יוכלו להתגאות בו, שירצו להגיע לראות את הקבוצה הזו. ברור שאנחנו רוצים להיות דומיננטיים עם הכדור כמה שיותר, להיות פיקחים בחלק האחרון ולגרום לדברים לקרות מהר יותר מהרגיל. כמובן שאני רוצה שהקבוצה שלי תהיה מאוד מאוד בכושר, מחויבות לאימון, שתעבוד קשה, תרצה ללמוד וזה משהו שאני מאוד נרגש לקראתו".

כנשאל על כך שיהיו לשנות את מרבית הסגל שכבר נמצא בקבוצה אמר קין: "אפשר לשנות את המנטליות, זו אחת החוזקות שלי עם אנשים. הייתי מנהיג במשך תקופה ארוכה, דחפתי שחקנים להיות טובים יותר בכל אימון וזה לא ישתנה גם כמאמן. בכל הקשור לקבוצה, המטרה היא לנצח יותר משחקים מהיריבות, זה המפתח. לא אשים לחץ על השחקנים, אדבר איתם והם ידעו איפה אני רוצה שנהיה ואני רוצה שהם יהיו על המסלול הזה יחד איתי. בימים האחרונים כל מה שאני עושה זה לנתח את הקבוצה, עם החב'רה הגדולים שאני כבר עובד איתם וברור שאני כבר מצפה לראות אותם על המגרש. להביט לאנשים בעיניים ולדעת אם הם רוצים לנצח, להיות חלק במסע הזה. אני פה כדי לנצח ואעשה הכל כדי שהקבוצה הזו תהיה הצלחה גדולה".

על השאלה האם דיבר עם יוסי בניון, איתו שיחק בליברפול, ועם ערן זהבי ענה: "דיברתי עם שניהם. אני מכיר את יוסי טוב מאוד, הואו אגדה כאן ובחור נהדר. ברור שאדבר עם כמה שיותר אנשים ברגע שאתפנה לכך. יש לי צוות טוב פה, דיברתי עם יוסי ודיברתי עם ערן היום אני נרגש לעבוד איתו. אני מכיר אנשים שמכירים אותו טוב מאוד, הוא דמות נהדרת, מנהיג נהדר והוא יהיה חשוב מאוד לקבוצה הזו. פגשתי היום גם את הקפטן שרן (ייני), בחור צנוע מאוד, עם מנהיגות, ואני מצפה לעבוד איתם ולדבר איתם על בסיס קבוע. אנחנו צריכים שכולם ימשכו באותו הכיוון".

על ההצלחה של שחקנים צעירים רבים של מכבי לאחרונה ואיך הוא רואה את שילובם אמר: "היתה לי שיחה על זה עם החבר'ה כאן. עד שאתה לא רואה אנשים בסביבה הזו אתה לא יודע אם הם יגיעו לרמה הבאה. יש פה הרבה שחקני צעירים טובים ואם הם טובים מספיק הם יקבלו את ההזדמנות ממני. אני אוהב לעבוד עם שחקנים צעירים ולהביא אותם לרמה הבאה וגם בזה אתרכז פה. שוחחנו על זה, צפיתי בהרבה מהצעירים משחקים, אני מצפה לעבוד איתם ואני בטוח שהם גם יהנו מחלק מהדברים שיש לי להציע להם".

על השאלה לגבי זהות צוות האימון שיסייע לו אמר המאמן החדש של מכבי: "אני מעדיף לחכות מספר ימים נוספים, נודיע לכם. יש לנו אנשים שמוכנים אבל זה לוקח מעט זמן. עד השבוע הבא יהיה לנו כאן את כל הצוות. אני רוצה לעבוד עם הצוות שכבר פה, יש פה אנשים טובים מאוד שנמצאים פה הרבה שנים ואני לא מאלה שבאים למועדון חדש ומנסה להיפטר מאנשים טובים. זה לא הסגנון שלי, אני רוצה לעבוד איתם, אני רוצה שנעבוד כולנו ביחד, נמשוך לכיוון הנכון וכך המועדון ירוויח".

על השאלה האם הוא מאמין שיחזיר למכבי את האליפות ענה: "לא הייתי כאן אם לא הייתי מאמין. אני ווינר, אני רוצה לנצח כל הזמן ואני רוצה אנשים סביבי עם מנטליות דומה. זה לא יהיה קל, זה יהיה קשה, במיוחד לשחקנים. הם יצטרכו להיות בכושר וללכת בכיוון הנכון אבל תמיד בקריירה שלי מצאתי סיבה לנצח וזה לא שונה גם כאן".

לגבי צירוף של שחקנים אפשריים ענה כשנשאל על כך על ידי כלי התקשורת: "אני מכיר את ליונל מסי, הוא במיאמי אז לא נקבל אותו. החבר'ה פה עושים עבודה כבר חודשים על שחקנים. ברור שזה מה שאנחנו עושים גם בימים האחרונים, יש לי הבנה טובה איפה אנחנו, אנחנו מסתכלים על שחקנים ואני יודע על שחקנים מסוימים שארצה פה".

לסיום נשאל איזה מאמנים הם מודלים עבורו ואמר: "אני לוקח הרבה מרבים מהם, אני יודע באיזה סגנון אני רוצה לשחק ואני יודע איזה מנג'ר אני רוצה להיות. המאמנים ששיחקתי איתם היו כנים וישירים ואני אהיה כזה. במהלך הקריירה שיחקתי תחת מאמנים מדהימים, טראפטוני, סם אלרדייסף, מיק מקראתי, מרטין יול. לקחתי הרבה מהרבה מהם, אני עדיין מדבר עם הרבה מהם. מבקר אותם, אנצ'לוטי למשל, היתה לי שיחה ארוכה איתו. יש לי אנשים טובים מאחורי שאני יכול להרים אליהם את הטלפון, אני יכול לקחת הרבה מרכולם אבל קודם כל מעצמי".