מכבי שוב בשלב בתים אירופי! אחרי שהשלימו את המשימה במפגש הכפול מול צליה הצהובים יהיו העונה חלק משלב הבתים של הקונפרנס ליג והיום (שישי) גם לקחו חלק בהגרלה שנערכה במונאקו.

32 הקבוצות חולקו ל-4 דרגים (8 קבוצות בכל דרג) בהתאם לדירוג האירופי שלהן.  בעקבות הדירוג שצברה מכבי בשנים האחרונות היא שובצה לדרג שני, כך שלא הוגרלה מול יריבות אחרות מדרג זה. 

תוצאות ההגרלה:

בית 2:

גנט (בלגיה)

מכבי תל אביב

זוריה (אוקראינה)

בריידלביק (איסלנד)

סדר המשחקים

*שעות המשחקים לפי שעון ישראל

21/09 – מכבי ת"א – בריידבליק (22:00)

05/10 – גנט – מכבי ת"א (19:45)

26/10 – מכבי ת"א – זוריה (19:45)

09/11 – זוריה – מכבי ת"א (22:00)

30/11 – בריידבליק – מכבי ת"א (22:00)

14/12 – מכבי ת"א – גנט (22:00)

מכבי היא אחת מ-32 הקבוצות שישחקו בשלב הבתים, כאשר 22 מהן העפילו לאחר שניצחו בפלייאוף הקונפרנס ליג ו-10 נוספות לאחר שהודחו בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.

משחקי שלב הבתים נקבעו לצאת לדרך ב-21/09, יתקיימו במתכונת של 6 משחקים – 3 בבית ו-3 בחוץ – ויסתיימו ב-14/12. הקבוצה שתסיים במקום הראשון בכל בית תעפיל לשמינית הגמר. 8 הקבוצות שיסיימו במקום השני ישחקו בשלב נוקאאוט מול 8 קבוצות שיסיימו במקום השלישי בשלב הבתים של הליגה האירופית. 8 המנצחות במפגשים אלה ישלימו את תמונת 16 המשתתפות בשמינית הגמר. 

יונתן כהן אמר לאחר ההגרלה: "זה מרגש, זו מטרה שכיוונו אליה מתחילת העונה, אנחנו שמחים. קיבלנו הגרלה יחסית בסדר, אנחנו רוצים לעלות ובעיקר בבית בבלומפילד, שיהיה לנו חורף חם ומרגש". על היריבה מאיסלנד שעשויה לפגוש את מכבי לקראת החורף אמר: "נסיעה לא פשוטה אבל עברנו הרבה טיסות בחיים, זה המקצוע שלנו, נעשה את ההתאמות ונבוא לנצח בכל מגרש".

כשנשאל על גנט הבלגית, בה משחק עמרי גנדלמן, אמר כהן: "את הקבוצה אני לא מכיר כל כך, אני לא מכיר את הכדורגל הבלגי. את עמרי גנדלמן כן, הוא בטח שמח שהוא חוזר לארץ, כשנגיע לשם אני בטוח שנעשה את ההתאמות שלנו, אנחנו יכולים להתמודד וכמובן שנרצה לעלות מהמקום הראשון או השני וזו אחת המטרות שלנו".

היריבות

גנט:

מיקום בעונה שעברה: מקום 5 בליגה הבלגית

מה עשתה העונה? גנט העפילה לשלב הבתים לאחר שהחלה את דרכה בסיבוב המוקדמות השני של הקונפרנס ליג. בדרך היא עברה את ז'ילינה מסלובקיה (3:10 בסיכום), פוגון שצ'ין מפולין (2:6 בסיכום, כולל 0:5 במשחק הראשון בבלגיה) ובשלב הפלייאוף את אפואל ניקוסיה הקפריסאית (1:4 בסיכום).

מאמן: היין ואנהזברוק (בן 59), שמשמש בתפקיד מאז 2020 (קדנציה שניה במועדון) ועבד במשך כל הקריירה בכדורגל הבלגי.

שחקנים בולטים: מלבד עמרי גנדלמן שחקני מפתח נוספים בסגל הבלגי הם החלוץ הניגרי גיפט אורבאן, שנחשב לכוכב הקבוצה, החלוץ הוגו קויפרס, הקשר הקוראיני יון סוק הונג והבלם הניגרי טורונריגה.

זוריה לוחאנסק

מיקום בעונה שעברה: מקום 3 בליגה האוקראינית, תחת המאמן פטריק ואן לוון, אקס מכבי כמובן, שחתם הקיץ בשחטאר דונייצק.

מה עשתה העונה? זוריה הגיעה לשלב הבתים אחרי שהודחה בפלייאוף הליגה האירופית על ידי סלביה פראג (3:2 בסיכום). בליגה האוקראינית קיימה 5 משחקים עד כה וצברה 5 נקודות. את המשחק נגד סלביה אירחה אגב בעיר לובלין בפולין בעקבות המלחמה באוקראינה, אך המקום בו תארח את מכבי צפוי להתפרסם סופית בהמשך.

מאמן: ננאד ללטוביץ' הסרבי (45).

שחקנים בולטים: מי שצפוי לפגוש את מכבי הוא אדוארדו גררו, שנמכר לאוקראינים על ידי המועדון. מרבית הסגל של הקבוצה מורכב משחקנים אוקראינים כאשר בין היתר כדאי לשים לב לחלוץ נזארי רוסין ולבלם ארסני בטאגוב, שני צעירים שנחשבים לבעלי פוטנציאל להצליח גם בליגות חזקות יותר.

בריידבליק

מיקום בעונה שעברה: אלופת איסלנד

מה עשתה העונה? האיסלנדים החלו את דרכם באירופה במוקדמות הצ'מפיונס ליג ואחרי שגברו בסיבובים המוקדמים על טרה פנה (סן מרינו) ושמרוק רוברס (אירלנד) הודחו על ידי קופנהאגן (8:3 בסיכום). לאחר מכן הודחו על ידי זרינסקי ממוקדמות הליגה האירופית (6:3 בסיכום) אך הצליחו להשיג את הכרטיס לשלב הבתים עם ניצחון על סטרוגה (צפון מקדוניה, 0:2 בסיכום) בפלייאוף הקונפרנס והפכו לקבוצה האיסלנדית הראשונה בהיסטוריה שמעפילה לשלב בתים אירופי. בנוסף בריידבליק נמצאת בעיצומה של העונה באיסלנד ולאחר 21 מחזורים מדורגת במקום השלישי.

מאמן: האיסלנדי אוסקר פורבלדסון (49).

שחקנים בולטים: הסגל של בריידבליק מורכב כמעט כולו משחקנים מקומיים, כאשר בנוסף אליהם שני זרים מאיי פארו: החלוץ קלמינט אולסן, שכבש העונה 5 שערים, והקשר ההתקפי פטריק יוהאנסון. שחקן בולט נוסף הוא המגן הימני הוסקולדור גונלאגוסון, שהבקיע העונה 4 שערי ליגה ו-6 בכל המסגרות.