הקרב על התואר השני של העונה התקיים הערב (רביעי) באצטדיון נתניה, כשמכבי תל אביב פגשה את מכבי חיפה בגמר גביע הטוטו 2023/24. זה יהיה המפגש השני בתוך שבועיים עם הקבוצה מהכרמל אחרי שבמפגש הליגה הראשון בבלומפילד הצהובים ירדו מנוצחים 1:0.

רובי קין נאלץ להסתדר בסגל ללא דור תורג'מן וערך מספר שינויים בהרכב. רועי משפתי המשיך לקבל קרדיט כמו גם מערך שכלל את אבישי כהן, דרק לוקאסן, אנריק סבוריט, מתן בלטקסה ורוי רביבו בחלק האחורי. יוריס ואן אובריים, גבי קניקובסקי ודור פרץ שיחקו לפני דן ביטון וערן זהבי בחוד.

מחצית ראשונה

כבר בדקה ה-4 רשם דור פרץ הזדמנות גדולה אחרי הנעת כדור בצד שמאל שהסתיימה בהרמה של רביבו. הכדור שנהדף הגיע לביטון שהמשיך בבעיטה לשער של כיוף, האחרון הדף לרגליו של פרץ אבל הבעיטה שלו עלתה מעל למשקוף.

מכבי המשיכה להיות הדומיננטית במשחק ושלטה בכדור ובקצב. ניסיונות של דור פרץ, דן ביטון ונגיחה נהדרת של מתן בלטקסה מצאו את הגנת חיפה במקום ואת כיוף מוכן ב-20 הדקות הראשונות. מנגד ניסיון אחד של קורנו מצא את משפתי שכמעט והיה מחוסר עבודה עירני.

בדקה ה-24 אוהדי מכבי כיבדו את זכרם של 24 החללים שנפלו אתמול (שלישי) בעזה במחיאות כפיים, כשעל הדשא השחקנים של קין ניסו למצוא את הפירצה בהגנה הצפופה של חיפה אך בקושי רב. 

מחצית שנייה

שתי הקבוצות עלו למחצית השנייה ללא שינויים בהרכב. מכבי פתחה את המחצית טוב יותר אך התקשתה להגיע למצבים ממשיים. מן העבר השני ככל שחלפו הדקות חיפה הצליחה להשתלט על מרכ המגרש והתקרבה לשערו של משפתי.

בדקה ה-64 נכנס למשחק אופיר דוידזאדה בחילוף הראשון של קין במקומו של מתן בלטקסה. בדקה ה-72 ערך קין את החילוף השני כשדן ביטון יצא ונכנס במקומו קיקו בונדוסו.

בדקה ה-79 זהבי התפנה יפה ברחבה והשתלט על כדור מזווית קשה, הבעיטה שלו מהאוויר חמקה סנטימטרים מהקורה של כיוף. בדקה ה-80 הכניס קין את אושר דוידה ועדן קארצב בהופעת בכורה מאז שב ללבוש צהוב במקומם של יוריס ואן אובריים ורוי רביבו.

מכבי המשיכה ללחוץ את שערו של כיוף וקיוותה לסיים את המשחק ב-90 דקות אבל בעיטה של פרץ מ-6 מטרים אחרי ערבוביה ברחבה נעצרה על ידי כיוף ומנעה את שער היתרון המוצדק. גם בעיטה של קארצב בדקה ה-90 הייתה קרובה להכריע את המשחק אבל חמקה מהקורה הימנית והמשחק יצא להכרעה בכדורי עונשין מ-11 מטרים.

פנדלים:

ערן זהבי – בפנים

שרי – משפתי הודף

קארצב – בפנים

פיירו – משפתי הודף

דוידה – בפנים

חלאיילי – בפנים

דור פרץ – בחוץ

קורנו – בפנים

לוקאסן – בפנים