מכבי תחזור מחר (ראשון, 20:00) לבלומפילד כשתארח את הפועל חדרה במסגרת המחזור ה-15 של ליגת ONE ZERO. המאמן רובי קין מורחק ולא יהיה על הקווים ומי שמילא הערב את מקומו במסיבת העיתונאים הוא עוזר המאמן רורי דלאפ שדיבר עם כלי התקשורת לקראת ההתמודדות.

תחילה נשאל עוזר המאמן, ומי שגם זכור כשחקן עבר עם קריירה מרשימה בפרמיירליג האנגלית, על תחילת העבודה במכבי ומה גרם לפתיחת העונה הכל כך מוצלחת וסיפר: "אני חושב שהדבר הכי גדול הוא שהמועדון רצה להשיג שוב תארים והאתגר הכי גדול עבורנו היה להכיר מהר את חדר ההלבשה, להבין מי איתנו ומי לא. היינו צריכים לקבל החלטות קשות די מוקדם, היו שחקנים טובים שהיינו צריכים להיפרד מהם אבל רצינו להחליף אותם בכאלה עם איכות גדולה יותר. ראינו חדר הלבשה טוב מאוד, עם שחקנים ותיקים טובים מאוד ושחקנים צעירים שהיו צריכים קצת ביטחון. אני לא יודע מה היה פה לפני אבל רצינו להיות קולניים, ליהנות אבל להבין שזה גם עסק רציני בסופו של דבר".

לאחר מכן נשאל האם היתה נקודה בה ידע שהקבוצה בדרך הנכונה ואמר: "מהר הבנו שיש פה קבוצה טובה מאוד. אהיה כן, האיכות הפתיעה אותי כשהגעתי. ההזדמנות היחידה לשפוט את זה מבחינתי הייתה כששיחקתי נגד מכבי עם סטוק, הם היו טובים, משחק קשה אבל זו הייתה הפעם היחידה בלייב. הכרתי כמה מהצעירים, כמה מהוותיקים כמו דור פרץ, ערן, שרן אבל האיכות בכל הסגל הפתיעה אותי. באימונים הראשונים ידענו שיש קבוצה טובה ועם כמה תוספות שעשינו הפכנו אותה אפילו לטובה יותר. בשבוע-עשרה ימים הראשונים ידעתי שיש סגל שיכול לעשות את מה שעשינו עד כה אבל יש עוד דרך ארוכה. אסור לנו להיות שאננים, אנחנו צריכים להמשיך את המומנטום ולהביא אותו גם לגביע, ולאירופה בהמשך. מחכה לנו משחק חשוב מחר ואנחנו צריכים לדאוג לכך שנמשיך כך".

על תפקיד הצוות תחת קין ועד כמה הוא נותן לכל אחד מהם מקום להביא את עצמו סיפר: "כל עוד אנחנו עושים דברים טוב ודוחפים אנשים, אז כן (הוא נותן לנו מקום). הנה אפילו אנשים כמו שרן וערן, שחקנים שמכירים הכל, אבל הגענו לשפר גם אותם, לא רק את רוי רביבו, תורג'מן וסייד. עם המומחיות שלי אני מרגיש שאני יכול לעזור לשחקנים כמו שרן למשל, כמובן שהמומחיות של רובי היא לשים את הכדור ברשת, הוא עוזר לערן עם דברים מסויימים. הוא רוצה שהצוות, ולא משנה מה תפקידך, ישפר את השחקנים. זו עבודה קשה, יש הרבה עבודה מאחורי הקלעים כמו וידאו ועבודה אישית, בתקווה שרואים את הפירות של העבודה הזו על המגרש".

על כך שערן זהבי לא כבש במשחקים האחרונים, אך הקבוצה ממשיכה לנצח אמר:
"אני חושב שזה חיובי, ברור שאנחנו מסתמכים על החלוץ שלנו, גם מנצ'סטר סיטי מסתמכת על הלאנד כדי לכבוש. אבל יש אחרים שצריכים לתת את שלהם, דור פרץ, גבי, דן ביטון, עידו שחר. בתחילת העונה אמרנו שנצטרך 20+ שערים ממי שמשחק בעמדה של ה-8, נצטרך שערים מהאגפים, ממצבים נייחים כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים העונה. ערן היה במצבים האלה לפני וזה מאוד אינדיבידואלי. אני זוכר שאלן שירר עבר פעם תקופה של 12 משחקים בלי שער, הוא לא רצה לדבר עם אף אחד, אמר אפתור זאת בעצמי ובסוף הוא כבש שלושער. אני מניח שערן לא יבוא אליי, אבל 3 משחקים זה כלום. הוא היה מאוד חשוב עבורנו העונה עם כמות השערים שהבקיע ואני בטוח שהוא יכבוש מהר מאוד".

על המשחק ההכנה למשחק מחר כאשר באופק מחכה גם המפגש מול מכבי חיפה אמר דלאפ: "אין משחקים קלים, היו לנו משחקים קשים מאוד בליגה הזו, אבל הצלחנו לנצח בתוצאה מינימלית. אנחנו מתרכזים בחדרה, לא צפיתי בשום דבר על מכבי חיפה עדיין כהכנה ליום רביעי. זה לא יוזכר, הכל יהיה קשור לחדרה בתקווה שנשיג תוצאה חיובית. נהדר לקבל את האוהדים בחזרה, אז אני מקווה שתהיה אווירה טובה באיצטדיון וננצח את המשחק".

על חלוקת ההוראות בהיעדר קין אמר: "אני לא חושב שזו תהיה בעיה. ברור שהוא יחסר לנו על הספסל, אני בטוח שתשמעו אותו מהיציע אם דברים לא ילכו כמצופה אבל נקווה שזה לא יהיה המקרה. הוא חלק חשוב מאוד ממה שהמועדון השיג עד כה, אני לא בטוח עדיין למה הוא הושעה, זה חלק מהחוקים פה, אבל נעבור את זה".

לסיום דלאפ, שזריקות החוץ הארוכות שלו כשחקן הפכו למפורסמות במיוחד בכדורגל העולמי לפני כעשור וחצי, נשאל כיצד הוא מתרשם מהזריקות של שחקני מכבי וענה:  "אני מנסה להתרחק מכך, זה עולה מדי פעם. באופן כללי אנחנו יכולים להיות טובים יותר אבל אני מתרחק מזה, זו לא האחריות שלי. ממה שראיתי לרוי רביבו יש זריקות לא רעות אבל יש מקום לשיפור".