מכבי תל אביב המשיכה הערב את המסע של בגביע המדינה אחרי שאירחה במסגרת שמינית הגמר את מכבי יפו מהליגה הלאומית.

הקבוצה של רובי קין כבר פגשה לפני שניים את היריבה מהלאומית בצמד מפגשים ברבע הגמר בסיומם ניצחה ותקווה לסיים עם ידה על העליונה גם במשחק הערב. לשם כך ולמרות חשיבות המשחק ערך קין לא מעט שינויים בהרכב של הצהובים.

דניאל טננבאום פתח בשער בעוד אורלנדו מוסקרה פתח על הספסל. אבישי כהן, עידן נחמיאס, מתן בלטקסה ואופיר דוידזאדה סגרו את קו ההגנה. עדן קארצב פתח בקישור עם דור פרץ וקיקו בונדוסו. אושר דוידה, יונתן כהן ודור תואר'מן סגרו את ה-11 של הצהובים.

מחצית ראשונה

כבר בדקות הפתיחה מכבי לחצה על שערה של יפו ודוידה העביר רוחב שרק פספס את הרגל המסיימת כדי לעלות את מכבי ליתרון. בהמשך היה זה דוידה שניסה את כוחו אבל ללא הצלחה.

בהמשך בדקה ה-19 חילופי מסירות על אגף שמאל שוב מצאו את דוידה חופשי להכניס כדור רוחב שפספס במספר סנטימטרים את רגלו של תורג'מן. 

בעוד שמכבי לוחצת יפו יצאה בדקה ה-24 להתקפה שהסתיימה בעבירה על פי התערבות ה-VAR של בלטקסה כשדרך על שחקן יריב. ספיר ברגמן נקראה ל-VAR וקבעה כדור עונשין מ-11 מטרים ליפו. הטעות תורגמה גם לשער של גיל יצחק מהנקודה הלבנה. 0:1 ליפו.

מכבי לא נתניה לשער של יפו לשנות את תוכנית המשחק שלה, ובדקה ה-44 הלחץ הניב פרות. שוב התקפה של מכבי צמד שמאל, דוידה התפנה לכדור עומק של קיקו. וכדור הרוחב שלו מצא את רגלו של תורג'מן שכבש. 1:1.

מחצית שנייה

המחצית נפתחה ללא שינויים בהרכב מכבי. בדקה ה-51 רשמו הצהובים את ההזדמנות הגדולה אחרי התקפה יפה שהסתיימה בעיטה של יונתן כהן מתוך הרחבה ועצירה של שוער יפו.

בדקה ה-59 ערך קין חילוף כפול במכבי כשיונתן כהן וקיקו יצאו ומילסון וקניקובסקי תפסו את מקומם.

בהמשך הכניס קין גם את ערן זהבי ועידו שחר במקומם של דור תורג'מן ודור פרץ. בנגיעה הראשונה שלו בכדו רערן זהבי בעט מ-18 מטרים אלכסונית משערו של נסה והכניע את שוער יפו. 1:2 למכבי!

חלפו להן 2 דקות ומכבי הייתה צריכה לעלות ל-1:3 עם צמד של זהבי אבל החלוץ בעט מ-16 מטרים לידיו של השוער שהדף לרגליו של קניקובסקי והאחרון בעט לקורת שערה של יפו ובכך ניצלה מספיגה שלישית. בדקה ה-85 איל גולסה נכנס למשחק במקומו של עדן קארצב. דקה לאחר מכן זהבי השלים צמד אחרי שהתנהלת עם הכדור במרכז המגרש ובעט מ-17 מטרים פנימה. 1:3 למכבי!

 בדקה ה-90 זהבי כבר השלים שלושער אבל השער נפסל בטענה לעבירה שנעשתה לפני כן.