מכבי תעשה בחודש מרץ הקרוב היסטוריה כשתשחק לראשונה אי פעם בשלב שמינית הגמר של מפעל אירופי. קצת פחות משבועיים לפני שזה יקרה, הצהובים גילו כבר היום (שישי), בהגרלה שנערכה בשוויץ, שיריבתן בשלב 16 האחרונות תהיה אולימפיאקוס מיוון. 

שמינית הגמר תיערך במתכונת של שני משחקים (בית וחוץ) כאשר המשחק הראשון צפוי להתקיים בחוץ ב-7 במרץ והגומלין, אותו תארח מכבי במיקום שטרם ידוע, כעבור שבוע ב-14 במרץ. המועדים הסופיים של המשחקים יפורסמו  בהמשך. 

מכבי סיימה כזכור את שלב הבתים במקום הראשון בבית והעפילה אוטומטית לשלב זה. כעת היא הוגרלה מול היוונים שהיו אחת מ-7 הקבוצות שהעפילו משלב הנוקאאוט הראשוני.

הכירו את אולימפיאקוס

למכבי יש כזכור היסטוריה נעימה מול אולימפיאקוס, אותה הצלחנו לעבור בסיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית ב-2010/11. אולימפיאקוס הגיע לשלב הנוכחי לאחר שאת מרבית העונה האירופית שלה העבירה בליגה האירופית וסיימה במקום השלישי בבית שכלל את ווסטהאם, פרייבורג ובאצ'קה טופולה. לאחר שנשרה לשלב הנוקאאוט של הקונפרנס היא השלימה ניצחון 0:2 על פרנצווארוש מהונגריה בסיכום שני המשחקים.

לאחר שאת העונה האחרונה סיימה במקום השלישי בליגה היוונית, אולימפיאקוס מדורגת נכון לרגע זה במקום הרביעי בטבלה, אך הליגה ביוון צמודה מאוד והמרחק מהמוליכה א.א.ק אתונה עומד על 5 נקודות בלבד. זו ההזדמנות לספר שלאולימפיאקוס יש תמריץ נוסף שכן גמר הקונפרנס ליג צפוי להתקיים העונה בבירת יוון אתונה.

מבחינה מקצועית מי שמוביל את הקבוצה הוא המאמן הספרדי חוסה לואיס מנדליבר שאימן לאחרונה את סביליה וקבוצות נוספות מהליגה הספרדית הבכירה. כמו תמיד, גם סגל השחקנים של אולימפיאקוס כולל לא מעט שמות שהגיעו מהטופ של הכדורגל האירופי בהם דניאל פודנסה (לשעבר בוולבס), ג'לסון מרטינס (לשעבר באתלטיקו מדריד ומונאקו), סטבן יובטיץ' שכיכב בליגה האיטלקית, הקשר צ'יקיניו שהגיע מבנפיקה ועוד. גם המגן הישראלי דורון ליידנר משתייך לסגל אולימפיאקוס אך נכון לכתיבת שורות אלה סובל מפציעה.