מתחמי האימונים

קריית שלום
מתחם האימונים PenguinPickUp, מתחם האימונים של מכבי תל אביב, ממוקם בדרומה של העיר תל אביב, בסמוך לצומת חולון ובפאתי שכונת קרית שלום. קבוצות המועדון החלו להתאמן על משטח הדשא בדרום העיר באמצע שנות ה-70, כאשר בתחילה היו אלה קבוצות מחלקת הנוער ועונה אחר כך הצטרפה גם הקבוצה הבוגרת למשכן החדש. המתחם כולל ארבעה מגרשים המשרתים את כלל קבוצות המועדון ומכיל שני חדרי כושר, חדרי טיפולים וכיתות לימוד.

בסמוך למגרשה של הקבוצה הבוגרת נמצא מגרש אימונים סינטטי, אחד מהראשונים מסוגו שהוקם בישראל המשמש את כל קבוצות המחלקה. בצידו הצפוני של המתחם נמצא המגרש המרכזי של אקדמיית הנוער ע״ש אבי כהן, הכולל שתי טריבונות אוהדים המכילות למעלה מ-200 מקומות ישיבה ובעת הצורך מותאם לשידור טלוויזיה. המגרש המרכזי משמש את בעיקר את קבוצת הנוער של המועדון, אך גם את קבוצות הנערים של האקדמיה. המגרש הרביעי והקטן ביותר הוא המגרש המזרחי המשמש בעיקר לאימונים ולעיתים למשחקיהן של קבוצות הילדים. במתחם מחלקת הנוער 10 חדרי הלבשה כאשר אחד מהם משמש בדרך קבע לקבוצה האורחת וחדר נוסף מועמד לרשות השופטים בימי משחקים. בנוסף לכך נבנה במהלך עונת 2011/12 חדר כושר חדש המשמש את כל שחקני המחלקה.


אוניברסיטת
תא

רחוב קלצ׳קין 2 (פינת חיים לבנון) ת״א.
ביה"ס לכדורגל מכבי תל אביב צפון פועל במגרשי הדשא הסינטיים באוניברסיטת תל אביב. המגרשים משמשים כיום את ביה"ס לכדורגל וקבוצות הליגה של מכבי ת"א צפון. במתחם האימונים ישנם גם מגרשי דשא סינטטי חדישים בגדלים שונים, מגרשי טניס-רגל וג‘ורקיבול. בית הספר מהווה חממה למחלקת הנוער והבוגרים של מכבי ת"א, כאשר בין השחקנים שהגיעו מהצפון ניתן למצוא את הקפטן לשעבר שרן ייני, יובל שפונגין, דור מיכה, דור פרץ, אליאל פרץ ודן גלזר.

פעילות בית הספר לכדורגל הכוללת אימונים, השתתפות בטורנירים ופעילויות מגוונות נוספות, נעשית בתיאום ובפיקוח מלא של אקדמיית הנוער. ביה"ס לכדורגל צפון שם לו למטרה להעניק לילדים יסודות נכונים ואת הבסיס המקצועי הטוב ביותר בכדי להכשיר אותם כשחקנים מן השורה הראשונה בליגת העל. ילדים שלא ימשיכו בסופו של דבר לקריירה כשחקנים מקצוענים חשובים למועדון באותה מידה כמו האחרים, כאשר הטיפוח שלהם כאנשים לפני שהם שחקנים עומד לנגד עיני צוות המחלקה ומובנה בתהליך האימון שהחינוך שמקבלים הילדים. טווח הגילאים הוא גיל 4 עד גיל 16.


מרכז
הספורט הדר יוסף

שלום בכור שטרית 6, ת״א.
באצטדיון האתלטיקה הלאומי בת״א ביה״ס לכדורגל של מכבי תל אביב לוקח חלק פעיל. במתחם האימונים יש מגרש דשא גדול המהווה חממה לילדים הצעירים בכדי להתקדם ולהשתפר. הפעילות במתחם כוללת אימונים, השתתפות בטורנירים ופעילויות מגוונות נוספות. אקדמיית הנוער שמה לעצמה מטרה לקדם את הילדים הצעירים ולהעניק להם יסודות נכונים ובסיס מקצועי בכדי להכשירם להיות שחקנים מקצוענים בעתיד.